התשובה שקיבל מהעירייה אב לילד אלרגי החושש לחייו: "אל תעשה בלגן"

אב לבן שלוש הסובל מאלרגיה למוצרי חלב ולאבק, שנמצא על רצף האוטיסטי, נאבק כבר חודשיים כדי שלבנו תוצמד סייעת וליווי בגן ובהסעה. העירייה: "משרד החינוך לא אישר לילד הסעה נפרדת אלא בשילוב של מלווה צמודה"

פורסם בתאריך: 30.10.19 10:01

אב לילד בן שלוש הסובל מאלרגיה מסכנת חיים למוצרי חלב נואש: הוא אינו מקבל סייעת צמודה וחשוף למוצרי חלב גם בהסעה לגן. יתרה מזאת, הבוקר (שלישי) פנה האב למחלקת ההסעים בעיריית חולון, והתריע על כך שבנו חשוף למזון המסכן אותו, אמרה לו מנהלת המחלקה: "אל תעשה בלגן, אנחנו נשתדל".

מתחילת שנת הלימודים מנסה אליו של הילד בן השלוש, שסובל מאלרגיה חמורה לאבק ולחלב, לקבל ליווי וסייעת צמודה. "בני מאובחן על הרצף האוטיסטי, ובנוסף הוא סובל מאלרגיה חמורה לחלב ולמוצריו בדרגה חמש ומאלרגיה לאבק ואסטמה של העור, ולכן אינו יוצא לחצר".



הילד שובץ בגן עירוני השייך למערך הגנים "שקד", אך ללא סייעת וללא ליווי בהסעה, למרות שהוא חשוף לחומרים המסכנים את חייו. "הנוכחות של בני בסביבת חלב מהווה סיכון חיים וברגע שאין לו סייעת צמודה והוא נוסע עם ילדים אחרים, הנוגעים במוצרי חלב, הוא עלול למות", מספר האב, "מתחילת השנה פניתי לכל גורם אפשרי, אבל אני עדיין נתקל בסירוב להצמיד סייעת לילד במהלך שהותו בגן וגם לקבל הסעה נפרדת וליווי צמוד".

"אני עייף, מוטרד, לחוץ ובעיקר מפחד על חייו של בני יחידי, היקר לי מכל", מוסיף האב, "לפני כשנה בני שהיה בגן אחר כמעט מת לי בידיים, לאחר שילד אחר הגיע עם שוקו לגן. הזעיקו אותי ונסענו בבהילות לבית החולים ושם הצילו את חייו".

היום פנה האב למחלקת ההיסעים בעירייה הוא ניסה להבין כיצד ניתן להגן על בנו במהלך הנסיעה לגן ובחזרה, אלא שבשיחה הוא התבקש "לא לעשות בלגן", לאחר שנמסר לו שבהסעה "ישתדלו" שלא לחשוף את בנו למוצרי חלב.

האב ניסה להסביר כי בידיו מסמכים ואישורים רפואיים המצביעים על כך שבנו חייב ליוויי של סייעת והבהיר: "הילד שלי יכול למות כל יום, ואתם לא לוקחים אחריות על זה".

ל"השקמה חולון", אומר האב: "אף אחד לא מוכן לקחת אחריות, הם עוד יהרגו לי את הילד".

בשנה שעברה נקבע ניצחון למאבק של הילדים האלרגיים, כאשר ועדת החינוך של הכנסת קבעה כי תקנות האוסרות על הכנסת מוצרים המכילים שקדים, בוטנים ואגוזים למכונות המזון, לקפטריות ולמנות המוגשות לילדים. בנוסף, בלא מעט גנים ובתי ספר נאסר על הכנסת מזונות אלרגניים מחשש לסכן ילדים אלרגיים.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הילד מוכר היטב במינהל החינוך וזאת עקב היותו אלרגי לחלב והוא מוסע לאשכול גני שקד. משרד החינוך, האמון על ההסעות בחינוך, לא אישר לו הסעה נפרדת (במונית) אלא בשילוב של מלווה צמודה ברכב הקיים אך למרות זאת, מתוך הבנה והתחשבות, הילד שולב עד עתה בהסעה נפרדת וזאת בשל סירוב ההורים לשלבו בהסעה קיימת ובשל ההמתנה להחלטת הוועדה המרכזית מטעם משרד החינוך בנושא (שבסופו של דבר גם בה ניתנה לאחרונה הנחיה לשלבו בהסעה קיימת לצד מלווה צמודה)".

עוד נמסר כי "אתמול סוכם עם אביו של הילד, שהוא יועלה למיניבוס קיים בצמוד למלווה (וישב בחלקו האחורי של הרכב). העירייה מצידה תעשה כל מאמץ לשלבו עם ילדי גנו ככל שיתאפשר".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

2 תגובות
  1. אורלי

    פיתרון היחיד לא לשלוח בהסעה רק ליווי צמוד של הורה , ובנוסף בגן -תמיד יהיה ששכחו/לא עדכנו את צוות. גם אצלינו קראו מקרים מסוכנים כאלו ושום דבר לא עזר ר לדבר עם כל צוות כולל צוות פרא רפואי וסעיות ובנוסף גם לדבר בקייטנה .פשוט כל יום . ולהשאיר גם הורים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר