צילום: איציק עזרא
מינהל החינוך. צילום: איציק עזרא

אם לתלמידה: המנהלת דרשה מבתי לצבוע את השיער לחום

האם מעלה טענות על התנהגות יוצאת דופן ומשפילה, שבשיאה המנהלת עשתה שיימינג לבתה, לאחר שהאם פרסמה פוסט נגד המנהלת. לטענות מצטרפים הורים נוספים. במשרד החינוך ובעירייה הודפים את הדברים: המנהלת ותיקה ומקצועית

פורסם בתאריך: 27.11.19 15:37

אם לתלמידת כיתה ח' טוענת כי בתה עברה סדרה של השפלות מצד מנהלת בית הספר, שכללו דרישה לצבוע את שערה הבלונדיני לחום ושיימינג בפני כל התלמידים. בעקבות ההשפלות, כך טוענת האם, נאלצה הבת לעזוב את בית הספר.

לטענת האם, לפני כשנה כשבתה עלתה לכיתה ז' בחטיבת ביניים בחולון, דרשה ממנה המנהלת לצבוע את שערה הבלונדיני לצבע חום. האם ההמומה דרשה הסברים מהמנהלת, שאמרה כי בתה עברה על תקנון בית הספר. האם נאלצה לבסוף להיכנע ושערה של הבת נצבע לחום.



בזאת, כך טוענת האם, לא הסתיימה מסכת ההשפלות מצד המנהלת. לאחר מספר חודשים, היא דרשה מהילדה להסיר את הז'קט שלבשה בטענה שאינו תקני בגלל עיטור שהיה עליו. הילדה נאלצה להסירו ולהישאר בבגדים קצרים למרות הקור העז.

בעקבות המקרה האם פרסמה פוסט בפייסבוק שבו סיפרה על מה שאירע לבתה בבית הספר. בתגובה כינסה המנהלת את כל תלמידי בית הספר, וסיפרה להם על הפוסט שנכתב נגדה. מאז, כך טוענת האם, סבלה בתה מהתנכלויות וחרם חברתי מצד התלמידים.

"הילדה שלי הייתה עלולה לשים קץ לחייה", אומרת האם, "ברגעים של חולשה היא הייתה עלולה להיכנע ולקרוס. למזלי, הייתי שם עבורה, הקשבתי, נכחתי ונחרדתי מהמצוקה שבה היא הייתה".

לטענת האם בעקבות המצוקה והנידוי החברתי שממנו סבלה הבת, היא החליטה השנה להעביר אותה לחטיבת ביניים אחרת. "למרות שהבת שלי כבר לא לומדת בבית הספר, חשוב לי שכולם יידעו מה קרה. גם פנו אליי הורים נוספים שסיפרו כי ילדיהם הושפלו ונכנסו למצוקה בעקבות כך".

מעדויות של הורים נוספים עולה כי באחד המקרים לאחר שמספר תלמידים שריססו גז פלפל במסדרונות בית הספר, תלמידים רבים אחרים התלוננו על כאבי ראש, בחילות וצריבות בעיניים. לטענת ההורים הנושא לא דווח לאף גורם רשמי. גם לא להורים ששמעו על המקרה מילדיהם.

במקרה אחר, טוענת עם שבנה למד בחטיבה, כי במהלך השנה שעברה אולץ בנה להישאר עם חולצה קצרה בשיאו של החורף, רק משום שלבש סוודר לא תיקני ונדרש להסירו. לטענת האם בעקבות המקרה בנה חלה בדלקת ריאות. האם פנתה למינהל החינוך והתלוננה, אולם לטענתה דבר לא נעשה.

סמדר שושני, אם נוספת, מספרת כי פגעה בבנה, לאחר שנדרש לצאת באמצע הצגה מפני שלא העבירה את כל התשלומים לבית הספר. "חשוב שהורים לא יפחדו ויתלוננו במקרים כאלה, כי אחר כך לא יידעו מה קורה בבית הספר", כך אמרה.

שושני והורים נוספים טוענים כי בבית הספר נוהגים לאיים על תלמידים שהוריהם לא הסדירו את התשלומים לבית הספר, בכך שלא ייצאו לטיולים ולא ייקחו חלק בפעילויות תרבות, פנאי והעשרה.

בנוסף לכל הטענות, התלוננה אם לתלמיד בבית הספר כי בנה עבר השפלה בשעה שהיה בחדרה של המנהלת. "המנהלת אמרה לבן שלי שכלום לא ייצא ממנו", כך טוענת האם, "ולאחר מכן רוקנה את תכולת הילקוט על הרצפה. הילד ההמום לא ידע את נפשו מצער, וביקש לעזוב את בית הספר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "כל ההחלטות שהתקבלו בבית הספר בעניינה של האם המתלוננת נעשו בהתאם לחוזר מנכ"ל ולאחר שהובהר לאם כי בתה חייבת להתנהג בהתאם לתקנון הבית ספרי שכולל גם חובה להגיע עם תלבושת אחידה. לצערנו, במקום לנהל שיח מכבד, בחרה האם לנהל את ענייניה ברשתות החברתיות תוך הפצת אמירות שאינן נכונות והשתלחות בצוות החינוכי".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר במנהלת ותיקה מקצועית ומוערכת הזוכה לאורך השנים לשבחים על ידי כל הגורמים. במידה שיש תלונות נקודתיות לגבי התנהלות כזאת או אחרת, הן צריכות להתברר ישירות מול הגורמים המקצועיים ולא בתקשורת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר