אילוסטרציה לימודים מבחן
צילום אילוסטרציה: shutterstock

שיא בחולון: 16.7 אחוז מהתלמידים סיימו 5 יחידות במתמטיקה

קרן טראמפ פרסמה את מפת המצוינות במתמטיקה, ממנה עולה כי חולון עוקפת את הממוצע הארצי באחוז התלמידים שסיימו 5 יחידות במתמטיקה

פורסם בתאריך: 3.12.19 17:05

קרן טראמפ פרסמה את מפת המצוינות במתמטיקה, ממנה עולה כי חולון עקפה בשנת 2017 את הממוצע הארצי וקבעה שיא חדש, כש-16.7% מהתלמידים סיימו 5 יחידות במתמטיקה, לעומת הממוצע הארצי שהינו 14.3%.

מדובר בעלייה רצופה של למעלה מ-70% ב-4 שנים, כאשר ממצאים אלה מתבססים על נתוני התמונה החינוכית של משרד החינוך שפורסמו בקיץ, ומשקפים את הישגי התלמידים במועד קיץ 2017 תוך השוואה לנתוני שנת 2012.



בתוך כך, לאחרונה אישרה קרן טראמפ מתן מענק לעיריית חולון בסך 1,060,000 שקלים לצורך הטמעת תכנית עירונית שמטרתה העלאת מספר התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמה גבוהה החל מחטיבת הביניים. התכנית מכשירה מנהלים, מורים ורכזי מקצוע הן בתחום הדעת והן בתחום הפדגוגי, במטרה להפוך את לימודי המתמטיקה לרלוונטיים ולמאתגרים ולהביא להעלאת שיעור תלמידי כיתות י"ב בוגרי לימודי מתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד.

כניסת הקרן לשותפות עם מנהל החינוך לקידום לימודי מתמטיקה בזירה העירונית תהווה נדבך נוסף ומשמעותי בקידום המצוינות העירונית לטובת קידום תלמידי העיר.

אריאלה קידר ראש מינהל החינוך: "העלייה היפה במספר התלמידים המסיימים 5 יחידות במתמטיקה בעיר, היא תוצר של מאמץ מתמשך וממוקד באוכלוסיית התלמידים ובהשקעות גדולות שבאות לידי ביטוי במתן שיעורי תגבור במתמטיקה בתיכונים, באיתור תלמידים כבר בכיתה ז' שיש להם פוטנציאל למידה בלי קשר לציוניהם, ומתן מערך תומך וסולמות להצלחה לתלמידים".

עוד מסרה כי "כניסת הקרן לשותפות עם מנהל החינוך לקידום לימודי מתמטיקה בזירה העירונית מהווה נדבך נוסף ומשמעותי בקידום המצוינות העירונית. אנו נמשיך ונשקיע גם בשנים הבאות בתלמידי העיר בתחום המתמטיקה".

מקרן טראמפ נמסר: "הלימודים במגמת המתמטיקה לבגרות בחמש יחידות לימוד מהווים אתגר ותלמידים רבים נושרים ממנה במהלך שנות לימודיהם בבית הספר התיכון. הקושי להתמיד בלימודי מתמטיקה במתכונת מורחבת מורגש ביתר שאת באזורי הפריפריה, שבהם תלמידים רבים מגיעים לתיכון עם בסיס חלש יותר במתמטיקה, הערכה עצמית וביטחון עצמי נמוכים יותר, ויכולת כלכלית מוגבלת של הוריהם להשלים את החסר באמצעות שיעורים פרטיים. חלק מבתי הספר אף מתלבטים אם יש מקום לקיים מגמה מורחבת במתמטיקה, והמורים אינם משוכנעים שתלמידיהם מסוגלים להתמודד עם הרמה הנדרשת במגמה זו".

מתמטיקה טבלה

עוד נמסר מקרן טראמפ כי "תובנות בחינוך היא עמותה חדשה שנוסדה על ידי ד"ר יוסי ורדי, יזם ההייטק, כדי לתמוך בכמה מבתי הספר המורכבים ביותר בפריפריה החברתית של ישראל ולסייע להם לשפר את ביצועיהם. תובנות בחינוך מגייסת מתנדבים ותרומות ומקימה ועדות היגוי בבתי ספר אלה כדי לסייע למנהלים על ידי הקמתה של רשת תמיכה. העמותה עוסקת בנושאים רבים שהמנהלים מגדירים אותם כחשובים, החל מבניית חדרי אוכל, מתקני ספורט ומעבדות, עבור בקיום פעילויות העשרה אחרי שעות הלימודים וכלה בתמיכה פדגוגית בתוך הכיתות. מנהלת העמותה היא קארן טל, לשעבר מנהלת בית הספר ביאליק-רוגוזין בתל אביב, הממלאת בהתנדבות גם את תפקיד יו"ר ועדת הבחירה של פרס טראמפ להוראה איכותית.

"בדיונים בין יוסי ורדי, קארן טל ונציגי הקרן, עסקנו בשאיפתנו המשותפת לצרף את תובנות בחינוך למאמץ המושקע בהגברת המצוינות בקרב מורים ותלמידים במקצועות המדעים והמתמטיקה. יעד זה נראה בתחילה מרוחק ובלתי מציאותי עבור אותם בתי ספר שבהם תובנות בחינוך מתמקדת. קארן טל ביקשה להשהות את יישום הרעיון עד אשר רכיבים נוספים של התכנית של תובנות בחינוך ייושמו. רק כעבור שנים אחדות חזרה טל עם תכנית ראשונית שאותה היא עומדת כעת ליישם באופן ניסיוני בשניים מבתי הספר, ובמסגרתה יקבלו התלמידים תגבור בלימודים ותמיכה רגשית במטרה להפחית את שיעור הנשירה ממגמת המתמטיקה בחמש יחידות לימוד.

"בתי הספר "הרצוג" ו"עתידים" בחולון הם שני בתי הספר שבהם עמותת תובנות בחינוך מציעה ליישם את התכנית. בשני בתי ספר אלה יש שיעור נשירה גבוה של תלמידים ממגמת המתמטיקה בחמש יחידות לימוד בכיתה י', וכתוצאה מכך מספר התלמידים במגמה זו בסיום כיתה י"ב נמוך ביותר. בבית הספר "עתידים", למשל, מתוך 20 תלמידים בכיתת המתמטיקה, רק 7 ניגשו לבחינות הבגרות ב-2013. באותה שנה. בבית הספר "הרצוג" ניגשו לבחינות הבגרות רק 7 תלמידים מתוך 44 בתחילת כיתה י'.

"מטרת התכנית התלת-שנתית היא להעצים את המורים, לתגבר את התלמידים ולאפשר לימודים בקבוצות קטנות יותר. לפי הצעתה של תובנות בחינוך, יואל גבע, מייסד בית הספר הפרטי המוביל בישראל בהכנה לבחינות הפסיכומטריות ולבחינות הבגרות, ינחה בהתנדבות השתלמות בית-ספרית למורים למתמטיקה. הצוות שלו ייפגש עם המורים אחת לשבוע, יצפה בשיעוריהם, ייתן למורים משוב אישי, יסייע בתכנון הסילבוס ובהוראה. התלמידים יחולקו לקבוצות לימוד קטנות על ידי הוספת מורה נוסף לכל כיתה, כדי להעמיק את הידע שלהם במתמטיקה ולחזק את המוטיבציה שלהם ללמוד. שיעורי עזר נוספים יינתנו על ידי מתנדבים מיחידה 8200 ומחברת ההייטק SCKipio.

"השאיפה היא ש-80 אחוז מתלמידי המחזור המתחילים את לימודיו במתמטיקה בחמש יחידות יעברו את בחינות הבגרות. אם כך יהיה, יוכפל במשך השנתיים הבאות מספר התלמידים העוברים בהצלחה את בחינת הבגרות במתמטיקה בחמש יחידות בכל אחד משני בתי הספר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר