בגלל אפליקציית "טיקטוק": התלמידים עמדו בגשם מחוץ לכיתות שננעלו בהוראת המנהל I צפו:

מה הקשר בין האפליקציה הפופולארית לבין החוק החדש שמעורר זעם בקרב התלמידים וההורים באורט חולון?

פורסם בתאריך: 2.1.20 14:30

מזג האוויר הסוער הכה בחוזקה החל משעות הבוקר. גשמים חזקים מלווים לעתים בברד ורוחות חזרות לא פסקו לרדת. למרות זאת, תלמידי אורט חולון נותרו מחוץ לכיתות בעקבות הוראה חדשה בבית הספר במטרה להילחם בוונדליזם, כך לטענת הורים ותלמידים.

הורים ותלמידים מתיכון אורט בחולון דיווחו כי בזמן הסערה, ננעלו הכיתות בהוראת מנהל בית הספר. זאת בעקבות מקרי השחתה של שולחנות וכסאות שהתרחשו בכיתות באחרונה בהשפעת טרנד יצירת סרטוני הווידאו באפליקציית הטיקטוק.



אלא שמבנה בית הספר אינו סגור במלואו וכולל בתוכו חצר פנימית, החשופה לפגעי מזג האוויר. לטענת תלמידים, כי הבוקר כאשר נותרו מחוץ לכיתות והם החלו להירטב מהגשם ולסבול מהקור. בתגובה לכך, מספר כיתות משכבת ט' החליטו להשבית את הלימודים כאות מחאה.

"אני הייתי לגמרי רטובה כי אני לומדת בכיתה בקומת הקרקע שאין לה מחסה", מספרת אחרת התלמידות בבית הספר, "היינו צרכים לרוץ חמש דקות עד למקום עם מסדרון נורמלי. כמובן שלא לכל הילדים הייתה מטרייה".

"היה קור אימים. הייתה הרגשה שלמורים לא אכפת שאנחנו רועדים בחוץ. זה פשוט הרגיש נורא שלמורים לא אכפת שהילדים רועדים מקור", היא מוסיפה, "אם היינו נשארים בכיתה ולא יוצאים, ההפסקה של המורים הייתה נפגעת אז הם צעקו שבגללנו אין להם הפסקה".

עוד מספרת התלמידה כי כעת מספר כיתות בבית הספר החליטו לשבות במידה שלא תשונה ההחלטה, שניתנה בתגובה להשחתת ציוד בית הספר בעקבות השימוש באפליקציית הטיקטוק. אל איום התלמידים הצטרפה גם מועצת התלמידים בבית הספר.

"יש בטיקטוק עכשיו טרנד שקופצים על השולחנות ומצלמים את זה, וזה גם לשבירה של שולחנות וכסאות בכיתות. כל זה בגלל שהם לא רוצים שייפגעו שולחנות וכסאות. הם יכולים לדעת מי עושים את זה כי יש מצלמות. נתנו עונש לכל ילדים שצרכים לעמוד בגשם", מספרים תלמידים.

ה"טיקטוק" היא אפליקציה סינית שנוצרה לפני כארבע שנים, ליצירת קטעי וידאו שיתופיים. השימוש באפליקציה הפך בתקופה האחרונה לפופולארי במיוחד בקרב בני נוער, כאשר היישום מאפשר למשתמשים ליצור קטעי וידאו קצרים של מוזיקה של בת 15 שניות ושל קטעי וידאו קצרים ומחזוריים של עד דקה. תלמידים באורט חולון צילמו גם הם קטעי וידאו ובדרך השחיתו ציוד.

"בגלל שיש ונדליזם החליט מנהל בית הספר להעניש את כל התלמידים באופן קולקטיבי, והודיע שהוא סוגר את כל הכיתות בהפסקה. הילדים עמדו בוץ בגשם וקפאו מקור", מספרת אם לאחד התלמידים, "הילדים אמרו שהמורים נאלצו לסגור את הדלתות של הכיתות בהוראה של המנהל. היו מורים שריחמו על הילדים שרעדו מקור והכניסו אותם לכיתות. יש ילדים שחזרו מחופשת מחלה של שפעת ויש תלמידה עם רגיל שבורה שהייתה צריכה לשבת בחוץ. מנהל בית הספר מנסה לזעזע את המערכת בזמן שיורד גשם זלעפות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לאור אירועי ונדליזם חמורים שהתרחשו בעת האחרונה בבית הספר במהלך יום הלימודים, הוחלט לנעול את הכתות בהפסקות. ההחלטה התקבלה בהתאם לחוזר מנכ"ל ולאור העובדה כי מצלמות בית הספר אינן נותנות מענה לבעיה שכן הן ממוקמות בפרוזדורים ובחצר ולא בכתות".

עוד נמסר כי "ביום ראשון הקרוב יערוך מנהל בית הספר מפגש בנושא עם נציגי הכתות ומועצת התלמידים, בתקווה שיועלו רעיונות חדשים שישנו את המצב הקיים. כמו כן, תתקיים ישיבת ועד הורים להמשך חשיבה לפתרון הבעיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר