נעילת הכיתות בתיכון: נמצא פתרון למניעת ונדליזם

כפי שפורסם ב"השקמה חולון" הכיתות ננעלו בפני התלמידים כדי למנוע ונדליזם. אחרי שהתלמידים עמדו בגשם ובקור התקיימה פגישת חירום שבה הגיעו להסכמה עם ההנהלה

פורסם בתאריך: 6.1.20 13:29

סערת נעילת הכיתות בעקבות אפליקציית טיקטוק בבית הספר אורט חולון נמשכת. אתמול (ראשון) נערכה הפגישה בין נציגי מועצת התלמידים עם ההנהלה, ללא ייצוג של תלמידי כיתות ט' שפתחו במרד נגד החלטת הנהלת התיכון לנעול את הכיתות בהפסקות כדי למנוע מעשי ונדליזם. יחד עם זאת, בפגישה בין מועצת התלמידים להנהלת התיכון נמצא פתרון למצב.

במהלך הפגישה שהתקיימה הועלתה מטעם התלמידים הצעה לפתרון הבעיה. על פי הצעת מועצת התלמידים, יערוך נציג מטעמה ביקור בכל כיתה, ויציג בה מצגת שתבהיר את חומרת הפגיעה ברכוש. כמו כן, כל כיתה תחתום להתחייב שלא לפגוע ברכוש. לתלמידי כיתות שבהן ייפגע רכוש ייאלצו לשלם על הנזק או שהכיתה תנעל בהפסקות. עוד סוכם כי לאורך כל הזמן יהיה נציג מטעם מועצת התלמידים שיהיה אחראי לבדוק את הכיתה ולוודא שהציוד שבה לא ניזוק.



כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", ביום חמישי נאלצו מאות תלמידים להצטופף מחוץ לכיתות בזמן שירד גשם, בעקבות ההנחיה החדשה בבית הספר. בדיקת "השקמה חולון" העלתה כי ההנחיה ניתנה בעקבות מקרים של השחתת הציוד בכיתות, במהלך צילום סרטונים לאפליקציית טיקטוק.

כתוצאה מההנחיה מאות תלמדי בית הספר נותרו מחוץ לכיתות בזמן שירדו גשמים חזקים ונשבו רוחות עזות, שכן החצר הפנימית של בית הספר חשופה. בעקבות הדברים החליטו תלמידי שכבת ט' לשבות ולא הסכימו להיכנס לכיתות. אליהם הצטרפו בהמשך גם תלמידים משכבות אחרות שאיימו כי אם ההחלטה לא תבוטל תונהג שביתה כללית ביום ראשון. בתגובה סוכם בין מועצת התלמידים לבין ההנהלה כי תיערך פגישה ביום ראשון כדי לנסות ולמצוא פתרון שנוח לכל הצדדים.

בנוסף, פנתה הנהלת בית הספר להורים במכתב שבו הסבירה את עמדתה, וציינה: "אנו נמצאים במשבר, אבל מבקשים לפתור אותו, בנועם, בכבוד ובעיקר בדרך שתאפשר לכלל התלמידים והמורים, ליהנות מסביבת הלמידה ולעצור באופן מוחלט תופעה שלילית זו".

למרות זאת, ביום שישי חלק מהכיתות נותרו ריקות לאחר שלא מעט תלמידים בחרו שלא להגיע לבית הספר. "אל אחת מכיתות ט' הגיעו רק שני תלמידים. בכיתה אחרת הגיעו פחות מ-20 תלמידים", מספרת אם לתלמיד מבית הספר ומוסיפה כי בטיול שנקבע לתלמידי כיתות ח' תלמידים רבים לא הגיעו.

עוד מוסיפה האם כי בעקבות המרד שהונהג על ידי תלמידי כיתות ט' ביום חמישי, החליטה ההנהלה להדיח אותם ממועצת התלמידים ולכן נציגיהם נעדרו מהישיבה. "אין לילדים מושג מה היה בפגישה", טוענת האם, "אנחנו יודעים שהמנהלים כעסו על חברי מועצת התלמידים על כך שאינה מגבה את ההנהלה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "למנהל בית הספר אין ענין לנעול את הכתות באופן קבוע וכל מטרתו הינה למגר את תופעת הואנדליזם במהלך ההפסקות. יצוין כי בימים הגשומים האחרונים הכתות נשארו פתוחות והתלמידים יכלו לשהות בהן. מועצת התלמידים של בית הספר לקחה אחריות על הנושא וכבר הגישה הצעה לפתרון שעשוי לפתור את הבעיה".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודקים! אם לילדים לא חשוב לשמור על הרכוש שהישארו בחוץ! אולי ככה יעיריכו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר