גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

"הגננת צעקה על הפעוטות והעמידה אותם בעונש יותר מ-20 דקות"

בעקבות הגילוי הגננת התפטרה מתפקידה. אלא שמאז במעון לגיל הרך ישנו מחסור בגננת וצוות קבוע וההורים עדיין מודאגים

פורסם בתאריך: 15.1.20 10:58

הורים לפעוטות במעון לגיל הרך בחולון נדהמו לגלות כיצד מתנהגת הגננת אל הילדיהם. לטענתם, בעקבות בדיקה שערכו התברר כי היא נוהגת לצעוק ולדבר בחוסר רגישות לפעוטות, מעמידה אותם בעונש במשך דקות ארוכות ובמקרים מסוימים אף נהגה לתפוס את ידיהם בחוזקה.

בעקבות חשיפת ההורים הגננת התפטרה. אלא שעכשיו אין לילדים גננת קבועה ולטענת ההורים ישנם בעיות רבות בתפקוד המעון, שבו שוהים 17 פעוטות בגילאי
0-3.



על התנהגותה של הגננת סיפרה ל"השקמה חולון" אחת האימהות: "אמא לפעוט מהגן הגיעה לאסוף את בנה, והיא שמעה שהגננת צורחת עליו. היא ביקשה לצפות במצלמות האבטחה של המעון וגילתה שהגננת תופסת את הילדים בחוזקה, צועקת עליהם ומעמידה אותם בעונש יותר מ-20 דקות".

לאחר הגילוי נעשתה פנייה למשטרה אולם נקבע כי לא מדובר בהתנהגות פלילית ובהתעללות אלא בהתנהגות לא הולמת ולא מקצועית. הגננת התפטרה אולם המעון נותר ללא צוות קבוע.

"כל יום יש גננת חדשה בגן וסייעות ללא הסמכה", טוענת אם לילד בגן. היו הורים שהוציא את הילדים מהמעון בעקבות המקרה, אבל יש הורים רבים שכבולים ואינם יכולים להוציא את הילדים מהמעון. יש בגן 17 ילדים בהשגחת שתי סייעות בלבד. אין כוח אדם ואנחנו רואים את זה כאשר אנחנו מחזירים את הילדים. בסוף הגן מטונף".

"אין פה גננת קבועה, הסייעות מתחלפות כמעט כל יום, הילדים נמצאים ללא גננת וזה משפיע עליהם לא טוב והם סובלים", טוענת אחת האימהות, "אנחנו, ההורים, כבולים כי אין לנו אפשרות להעביר את הילדים לגן אחר. לא שיתפו את כל ההורים יותר מדי בפרטי המקרה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הגן מופעל באמצעות עמותה ולא באמצעות העירייה. הגננת עבדה בגן מתחילת חודש ספטמבר של שנת למודים זו. על פי דיווחי ההורים נהגה באדישות ובחוסר רגישות כלפי הילדים אך לא מדובר בהתעללות או בהתנהגות שגובלת באלימות פיזית או מילולית קשה שמצריכה דיווח מיידי למשטרה. בעקבות כך, ולאור תלונות ההורים היא התפטרה מיוזמתה מעבודתה לפני כשלושה שבועות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט נורא מה שקורה בגנים ילדים צריכים להיות בבית בעיקר תינוקות עם אמא או מישהו מהמשפחה אין מה להכניס ילדים לפני גיל 2 אין פיקוח הכל נהיה הפקרות

  2. אסתי

    הגיע הזמן שההורים ישבו בבית ויגדלו את ילדיהם….די נימאסתם….כל כך דואגים ששולחים גם כשילדיהם חולים

  3. אשרת

    עמדנו בכיתה על איחור וקבלנו מכות על האצבעות בסרגל ונענשנו לפעמים עונש קולקטיבי והדור שלי בני 60+, הוא הדור המשכיל, הסבלני והסובלני, מכבדים אנשים והורים, לא אומרת שצריך היום לצרוח על הילדים ועלינו גם צרחו אך הדור של היום לא מה שהיה פעם והמבין יבין
    .. יהיו תגובות שיכעסו עלי, אך אין להתווכח עם עובדות.

  4. גננת

    תמשיכו לחפש את הגננות ולהאשים אותן.
    אחר כך אתם מתפלאים שאף גננת לא רוצה להוא לגן שלכם!

  5. דליה

    גם אני עובדת המעון וקל להאשים את המטפלות אתם לא מבינים באיזה מצב מעמידים אותנו התאמת לא נותנים לנו סיעות אצלינו יש קבוצה של 35 ילדים על 3 מטפלות וכל יום יש בעיה שאחת לא מגיעה ואז הישארות 2 מטפלות שבסוף הם קורסות וההורים מתלוננים כל סוף יום ובצדק חופשות לא משלמים לנו אין בקיצור כל עוד שלא ובינו את המטפלות אז יהיה תמיד מצב שמטפלחת יברחו ולא יהיה מי שיטפל ניראה אותכם ההורים קמים ועושים בלאגן שישלמו לנו כמו שצריך

  6. פופי

    מילכוד מטורף.
    הורים מרגישים שהם חייבים לעבוד ואין אמון במערכת כל כך עצוב..
    חייבים לעשות מעשה!
    אני גידלתי את הילדים בבית עד גיל שנתיים – היה קשה אך כל כך נכון

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם ייקחו את הנושא ברצינות, יתחילו לעשות בירורים מקצועיים, יוסיפו כוח אדם ויתנו לתחום את החשיבות שמגיעה לו – דברים כאלה יפסיקו להתרחש.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר