אירוע ההנצחה בכיכר הבימה לחללים הדרוזים של מלחמת חרבות ברזל, יחצ שותפויות רוטשילד
אירוע ההנצחה בכיכר הבימה לחללים הדרוזים של מלחמת חרבות ברזל, יחצ שותפויות רוטשילד

אירוע הנצחה ללוחמים הדרוזים שנפלו במלחמת חרבות ברזל ביוזמת בני נוער מחולון

שני תלמידים מחולון ותלמיד מאזור יזמו אירוע הנצחה מרגש בכיכר הבימה: "הדור הזה הוא העתיד שלנו"

פורסם בתאריך: 3.4.24 09:30

ביוזמת בני נוער מחולון: מאות השתתפו באירוע ההנצחה ללוחמים הדרוזים שנפלו במלחמת חרבות ברזל. ביום שישי האחרון התקיים בכיכר הבימה אירוע מרגש להנצחתם של החללים הדרוזים שנפלו במלחמת חרבות ברזל: סא"ל סלמאן חבקה, סמ"ר עדי מאלכ חרב, סמ"ר סופיאן דגש, רס"ן ג'מאל עבאס, סמ"ר דניאל ראשד, רס"ל ג'ואד עאמר, רס"ר אנואר סרחאן וסא"ל עלים עבדאללה זיכרונם לברכה.

אירוע הנצחה בכיכר הבימה, מימין: יהלי נס, בן אליאשוילי, סיון שרון, שרה טרודי, ענת נחמיה לביא צילום יחצ שותפויות רוטשילד

אירוע הנצחה בכיכר הבימה, מימין: יהלי נס, בן אליאשוילי, סיון שרון, שרה טרודי, ענת נחמיה לביא צילום יחצ שותפויות רוטשילד

את האירוע יזמו והפיקו סיון שרון ובן אליאשוילי מחולון ויהלי נס מאזור, תלמידי י"א שמשתתפים בתוכנית המנהיגות "קו הזינוק" מבית שותפויות אדמונד דה רוטשילד. "בעבודת ההכנה שעשינו, שוחחנו עם לא מעט בני נוער וצעירים דרוזים, שאמרו לנו שהם מרגישים שהחברה היהודית לא יודעת כמעט כלום על העדה הדרוזית,, הם סיפרו. "הבנו שאנחנו רוצים לעשות משהו שישנה את המצב הזה ויעמיק את ההיכרות, אבל לפני הכל, הרגשנו צורך להביא לקדמת הבמה את הסיפורים ואת הערכים של הגיבורים הדרוזים שנפלו על הגנת המדינה, ולהביע את ההערכה והחיבוק שלנו למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל".

האירוע נבנה בשיח משותף עם משפחות הנופלים, וכלל תערוכה של תמונות הנופלים עם סיפורי חייהם, מפגש עם נציגי המשפחות השכולות ויומני זיכרון שבהם כתבו המבקרים מילות חיזוק ונחמה עבורן. בהמשך התקיימו בכיכר מעגלי שיח בהשתתפות יהודים ודרוזים, במטרה להעמיק את ההיכרות שבין החברה היהודית והחברה הדרוזית, ולשוחח יחד על המצב במדינת ישראל.

 

במעגלי השיח השתתפו דרוזים ויהודים מכל הגילאים ומכל רחבי הארץ. "המעגלים נפתחו במפגש עם המשפחות השכולות, שסיפרו את הסיפורים של הבנים שנפלו", מספרת שרה טרודי, רכזת "קו הזינוק" באזור מרכז, שליוותה את בני הנוער בהקמת המיזם. "לאחר מכן התפתח דיון על איך זה להיות דרוזי במדינת ישראל, ועם אילו אתגרים מתמודדים הדרוזים".

ענת נחמיה-לביא, מנכ"לית שותפויות אדמונד דה רוטשילד, אמרה: "כשרואים את בני הנוער שארגנו את האירוע הזה, וכשרואים את הדור הצעיר הזה ואת היכולות שלו, מבינים שהם העתיד שלנו ובשבילם אסור לנו להתייאש. קו הזינוק משלבת בתוכה את זהויות כל החברה הישראלית – דתיים וחילונים, יהודים וערבים, פריפריה ומרכז. הצעירים האלה יודעים ללמד אותנו איך לחיות יחד ולייצר חברה טובה יותר".

תכנית קו הזינוק מבית שותפויות אדמונד דה רוטשילד היא תכנית מנהיגות הפועלת לאיתור, להכשרה ולרישות של בני נוער וצעירים מוכשרים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל שישמשו כעתודה למנהיגות חברתית ערכית, מגוונת ופורצת דרך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר