קלפי

בחירות בחולון: אתם שאלתם והמתמודדים לראשות העיר עונים

"השקמה-חולון" מפרסם רגע לפני הבחירות המקומיות את השאלות המאתגרות שבחרו תושבי העיר להפנות למועמדים לראשות העירייה ואת תשובות ששת המועמדים

פורסם בתאריך: 26.10.18 10:44

ביום ג' הקרוב, (30.10) יערכו ברחבי הארץ הבחירות לרשויות המקומיות. התושבים נקראים להצביע בקלפיות ולקבוע מי ינהל בקדנציה הקרובה את הערים והיישובים. "השקמה-חולון" מפרסם רגע לפני הבחירות המקומיות את השאלות המאתגרות שבחרו תושבי העיר להפנות למועמדים לראשות העירייה ואת תשובות ששת המועמדים: מוטי ששון, קרן גונן, אילן גזית, מורן ישראל, מיקאל בוזגלו ושי קינן.

מתמודדים לראשות העיר

מוטי ששון – העבודה

התושבים עדינה קודביצקי, שושי שירזי, דוד סיטון ושרית חפץ אייזנקוט שואלים: 25 שנה אתה ראש העיר, מה כבר תשנה בחמש השנים הבאות?
"הרבה תכניות יש לי לחמש השנים הבאות בכל תחומי החיים בעיר: בחינוך – שלושה בתי ספר חדשים יקומו במקביל למרכז לתלמידים מצטיינים בתחומי המדעים. מודלים חדשים יתוגברו במערכת החינוך ותכנית הלימודים בתיכונים תותאם לשוק העבודה העתידי עם שיעורים בהטסת רחפנים, פיתוח אפליקציות ועוד.

"בתחום הבילויים יתווספו עוד 21 בתי קולנוע במתחם עזריאלי החדש, קניון עצום – פי שישה מהקניון הקיים, קיר טיפוס ענק ומתחם חבלים, היכל קרח אולימפי חדש, סקייט-פארק בגן הבנים לצד בית קפה חדש, בית מלון, פארק חולות ענק שישתרע על כאלף דונם ושיוקם לצד פארק פרס ועוד.

"אזור התעשיה יורחב בעוד כ-500,000 מ״ר עם עשרות אלפי מקומות תעסוקה חדשים לתושבי העיר ומאות מיליוני שקלים הכנסה לעירייה שיועברו לרווחת התושבים. בתחום התחבורה, נפתח את ציר התנועה לכביש 4 צפונה לשיפור הנגישות לעיר וממנה, ושני קווי רכבת קלה ישפרו את הניוד מהעיר לכלל גוש דן עם קרונות שייצאו לדרכן כל שלוש דקות. עם בנייתן של יחידות הדיור החדשות במתחם ח-500 יוקצו לדרישתי עוד 2,000 דירות בנות שלושה חדרים לטובת הזוגות הצעירים בדיור בר השגה. וזהו רק קצה הקרחון, יש עוד הפתעות רבות נוספות והשיא עוד לפנינו".

התושבים דקלה למברה, שרה בכור, בלה שוחט, שושי שירזי, צחי קרצ'מר, עוזי מזרחי, יפה ברוקס, אילן בן דוד, נלי ג'קובסון ורבים אחרים שואלים: כיצד אתה מתכוון לטפל בתלונות על לכלוך והזנחה, כולל מצב תברואה ירוד, ברחבי העיר?

"זה 25 שנים ברציפות שחולון זוכה בחמישה כוכבי יופי ולא בכדי: העיר נבחנת בניקיון ובטיפוח על ידי שופטים מכל הארץ וזוכה שנה אחרי שנה בפרס הראשון. עם זאת, אנחנו ממשיכים בתגבור צוותי הניקיון ובמקביל מפעילים פיקוח נוקשה על אלה שמשליכים פסולת ברשות הרבים. התחלנו לפזר בעיר פחי ענק מוטמנים ששיפרו משמעותית את המצב בשכונות בהן הם הוטמנו. אנו נמשיך במהלך בשכונות נוספות בעיר ועל פי הצורך, נמשיך ונתגבר את שירותי הניקיון כדי להמשיך ולהעניק לתושבים את השירות הטוב ביותר כפי שאנחנו עושים במהלך כל השנים האחרונות".

קרן גונן – חולון בראש

התושבת בלה שוחט שואלת: כיצד תדאגי לקשישים בעיר?

"במהלך חיי המקצועיים טיפלתי בתחום הזיקנה מקרוב ואני מכירה את הקשיים הרבים העומדים בפני האוכלוסיה, החל מהיציאה לגימלאות ועד לצורך ממשי בסיוע של מטפל סיעודי. לאור היכרותי את הנושא, את הזכויות הסוציאליות, את הגורמים ברווחה ובביטוח לאומי, אוכל לפתח תכניות חדשות הכוללות שיפור איכות החיים בתחומים הבאים: בתרבות, בילוי ופנאי – הקמה ושדרוג של מועדוני יום לקשיש/ מועדוני גימלאים. הנחות משמעותיות במתקני העירייה. מימוש תכניות והקצאת תקציב לפעילויות שונות. נושא נוסף שאקדם הוא עיר בריאה לגיל השלישי – תקשורת משולבת – קופ"ח ורווחה למימוש תכניות המקדמות תכניות בריאות (תזונה, כושר, בדיקות). כמו כן, על פיתוח תכניות העסקה להמשך שילוב ותרומה בקהילה, תוכלו לקרוא במאמר באתר שלי – 'חולון עיר של כל הגילאים'".

התושבות אורית בצלאל שגב וג'ני בלנגה שואלות: כיצד תפתרי את בעיות החינוך המיוחד בעיר, את נושא ההסעות, הצהרונים שהופסקו?

"שלום אורית וג'ני, היות ואני מגיעה מתחום העוסק בצרכים מיוחדים ובילדי החינוך המיוחד, אני מכירה מקרוב את הקשיים עימם הן ההורים והן הילדים נאלצים להתמודד בבואם להשתבץ במערכת החינוך בעיר או מחוצה לה. בחולון, שנים רבות לא היה כלל גן שיקומי, ואני וחברותיי במחוזי ובארצי קידמנו את הקמת הגן השיקומי הראשון בחולון.

"לצערי הרב, ילדי החינוך המיוחד מופלים לרעה: הם זקוקים להתייחסות מיוחדת אך בגינה נאלצים לשהות שעות רבות בדרכים. יתרה מזאת, אם בוחנים לאורך זמן את התקציב הדרוש לליווי בהסעות, איכות ההסעות ומחירן לרשות (הייתי חשופה למקרים קשים במהלך ההסעות), השקעה במבנה ציבור עירוניים מותאמים עשויה להיות משתלמת ביותר. במסגרת עבודתי במרכז מ.ט.ר.ה בניתי תכנית נהדרת הכוללת מסגרות לחינוך המיוחד בשילוב עם מתחם טיפולי גדול הנותן מענה לכל ילדי העיר. זאת אחת הדוגמאות לניצול קרקע ייעודית למבנה ציבור המשלבת כמה תחומים".

אילן גזית – יש עתיד

התושבים עמוס אפגין, לינה בן משה ונעמי לוי שואלים: מה הסיכוי שתחבור לדתיים ותאפשר להם השפעה על העיר, מה הסיכוי לתחבורה ציבורית בשבת ולפתיחת מקומות בילוי לצעירי העיר בשבת, מה הסיכוי שנחזור להיות עיר חילונית והאם תיפסק המוזיקה המודיעה על כניסת השבת?

"בהתייחס לשאלה, אינני פוסל אף אחד, זאת רוח המפלגה גם בכנסת – אנחנו לא מחרימים אף אחד. כולם תושבי העיר וחייבים לכבד אחד את השני. אנחנו בפירוש נגד חוק המרכולים ואמרתי זאת בכל חוגי הבית והמפגשים שלי עם תושבי חולון – חיה ותן לחיות. זו ראייה שניתן לחיות יחד במרחב הציבורי מבלי לפגוע אחד בזכויות האחר ובכבוד הדדי. מחובתנו לאפשר לציבור החילוני ליהנות ממקומות בילוי ותחבורה ציבורית במינון מתאים, גם בסופי שבוע. זה יכול להתאפשר בדרך מכובדת ובמחשבה משותפת עם כל החברים הפועלים בעירייה. אנחנו מאמינים בלדבר כדי למצוא את הנוסחה".

מארי גאון שואלת: כיצד תמנע את העברת התחנה המרכזית מתל אביב לחולון? 
"נדאג שהתחנה המרכזית לא תעבור לחולון. אם וכאשר זה יגיע לדיון, נילחם על כך עד חורמה ונתנגד. בהחלט ניתן להגדיל את אזור תחנת הרכבת בצומת חולון. מצוקת החניה שם היא נוראית וכשניכנס לפעילות בעירייה, נדאג גם לזה".



מורן ישראל – הצעירים 

התושבים סמדר תשובה, נועם טאו, דורון מסרנו ודרור בצלאל שואלים: כיצד אתה מתכוון לפתור את מצוקת החניה בעיר?

"מדיניות העירייה ש'אף אחד לא משלם על חניה בחולון' אינה מותאמת לעומסי החניה הקיימים היום בחולון ואינה מביאה בחשבון שכל הערים מסביבנו כבר החלו לגבות תשלום בעבור חניה בכחול-לבן, מה שיצר מצב שבו העיר חולון הפכה להיות מגרש הגרוטאות של כל הערים מסביבנו – כל מי שרוצה למכור רכב או גרוטאה מעמיד את רכבו בחולון מאחר שאין תשלום בעבור החניה.

"במהלך הקדנציה ביקשתי לקיים דיון מעמיק במועצת העיר יחד עם נתונים על מדיניות החניה בעיר, אך הצעתי הורדה מסדר היום. מדיניות החניה שאנחנו מבקשים לקדם היא: החלת תשלום חנייה בכחול-לבן בכל רחבי העיר; פטור מלא לתושבי חולון מתשלום חניה בכל רחבי העיר; הסדרת חניונים בסמוך לאזורי תרבות ומסחר אשר יהיו בחינם לתושבי חוץ לפרק זמן שבין שעה לשלוש שעות (מאחר והיינו רוצים לעודד צריכה של מסחר ותרבות בחולון); פתרונות חניה ברחובות עם מצוקת חניה משמעותית, לדוגמה כמו בתל אביב – חצי רחוב משעה מסוימת לתושבי חולון בלבד; בחינה של חברת בת עירונית שתכשיר חניונים זמניים באזורי מצוקה על קרקעות לא מנוצלות או באזורי מסחר שכונתיים.

"סעיף חשוב נוסף: בסוף הפתרון בערים הוא לא לייצר עוד ועוד חניות אלא לייצר פתרונות תחבורה ציבורית יעילים כך שאנשים יזנחו את הרכב, או לפחות יוותרו על רכב אחד מתוך שניים שיש, וישתמשו באוטובוסים, במוניות השירות וברכבות".

התושב שלמה שרביט שואל: אני באמת ותמים מתלבט האם להצביע לך אבל לאחרונה צצו פרסומים על קשרים לכאורה בינך או מי מהרשימה שלך לארגוני שמאל קיצוני. האם הדבר נכון?

"התשובה היא לא! יש ברשימה שלי אנשי ימין ואנשי שמאל, אנשים מאמינים ואנשים חילונים, נשים וגברים, אני מאמין שרשימה מגוונת מאפשרת מענה נכון ורגיש למגוון של ציבורים. אני מכיר את נסיונות ההכפשה נגד חברי הרשימה שלי, אפילו טענו שאחת מהם תומכת בטרור ועל כך הגשנו תלונה במשטרה. אני מציע לאנשים להתחיל להתעסק במה יותר טוב לחולון ולהכיר את המועמדים באופן אישי וקרוב יותר, במקום ללכת אחרי הכפשות ארסיות של בעלי אינטרס".

מיקאל בוזגלו – עידן חדש בחולון

התושבות יהודית דוד, אירית נגר, צביה כהן, חנית נחמני, גלית חבושה, טל סמנדרוב ומיטל לופו שואלות: כיצד תקדם את נושא החינוך בעיר, כיצד תפתור את בעיית אזורי הרישום ואת מספרם הגבוה של התלמידים בכיתות והאם תדאג להכניס לתכנית הלימודים את תכנית הסייבר מגשימים?

"לא בכדי אנו אומרים החינוך הוא בראש סדר העדיפויות ואין אנו מדברים בסיסמאות. חינוך זה כסף – יש לנתב עשרות מיליוני שקלים ממקומות ראוותנים שאינם משמשים את כלל הציבור. יש לנו מורים טובים, הבעיה היא בתקציבים הדלים המושקעים בחינוך. מדי שנה מוצאים עצמם הורים רבים מול בעיית אזורי הרישום והשיבוצים. הנושא הנ"ל הוא מורכב ביותר שמצריך הכנת תכניות יסודיות שממפות את כלל התרחישים לשיפור אזורי הרישום והשיבוצים. כאב לשלושה ילדים אשר לומדים במערכת החינוך בחולון, אני מבין היטב את הבעייתיות ותחושת ההורים ואני מבטיח שנקדיש את מלוא תשומת הלב והמשאבים הנדרשים להציג תכניות מפורטות לבעיה זו תוך שקיפות ועבודה אל מול הציבור. לגבי מספר התלמידים בכיתה – נושא זה נמצא בטיפול משרד החינוך ואנו נעשה הכל על מנת להפחית את מספר התלמידים בכיתה, דבר שיצריך חשיבה מחודשת ותקציבים.

"לגבי תכנית סייבר מגשימים, מדובר בתכנית טובה ללימודי מחשבים וסייבר בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. יחד עם זאת מדובר בתכנית מאוד מצומצמת של 30 מוקדים ברחבי הארץ וכ-1,600 משתתפים ולכן היא כמעט ואינה נוגעת וממפה את חולון שמכילה כ-58 בתי ספר ברחבי העיר. כמי שחי ונושם טכנולוגיה ומגיע מעולם זה, יש לשאוף לתכנית מעמיקה ורצינית יותר שתכשיר את הדור הצעיר למקצועות מבוקשים ולהקניית ידע מעמיק שיכין אותם לצבא ולאזרחות כאחד. כמי שמבין היטב בסייבר יש לי תכניות רבות כיצד למנף את הנושא ואחת הדוגמאות היא להפוך את חולון לבירת הסייבר. כרגע לצערי, אנחנו רחוקים מאוד מבאר שבע שעשתה זאת בחוכמה".

התושבים ברטה אברהם, עוזי מזרחי, אוראל הרמבם, חנה אברהמי ואלעז עקביאן שואלים: כיצד תפתור את בעיית התחבורה בעיר, היציאות הפקוקות מדי בוקר והמחסור בתחבורה הציבורית?

"מי מאיתנו לא מכיר את העצבים שאנו תושבי העיר חווים מדי בוקר, הן בהסעות הילדים לבתי הספר והגנים והן ביציאות למקומות העבודה, זה יכול להיות או ממשאיות לפינוי אשפה אשר מפנות את האשפה בשעות השיא ומעכבות אותנו בפיזור הילדים בגנים ובבתי הספר וביציאות למקומות. יש לשנות את מועדי פינוי האשפה והמנופים לשעות אחרות על מנת להקל בעומס התנועה בשעות העומס.  חולון התברכה במספר כניסות ויציאות שאין לערים אחרות והחוכמה לדעת לנווט את שעות העומס ובכך להקל על הנהגים".

שי קינן – חולון מתחדשת

התושבת נופר דודי שואלת: כיצד תפתור את בעיית בני הנוער המשועממים בעיר, במקום שיסתובבו בלילות וירעישו?

"הפתרון לתופעת הנערים המשוטטים הוא בראש ובראשה חיזוק החינוך הבלתי פורמלי בעיר והרחבת פעילות קבוצות הספורט העירוניות. ככל שתנועות וארגוני הנוער יתרחבו ויפרחו וקבוצות הספורט שלנו יהפכו לאטרקטיביות, כך נראה יותר ויותר ילדים לוקחים חלק. זה עובד מצוין במודיעין ובערים נוספות ולצערי, בחולון נשארו מאחור בנושא הזה. לאחר שאבחר אגדיל את התמיכה העירונית ויחד עם הצוות שלי נהפוך את חולון לטובה יותר עבור דור העתיד שלה".

התושבים נופר דוידי, אורלי דמול, אביב לביא, ליאת צוברי ועופר אשקורי שואלים: כיצד תטפל בבעיית הבניינים המטים ליפול בשכונות הישנות בעיר ובבניינים המתפוררים חלקם לא ראויים למגורים, במרכז העיר?

"חיזוק השכונות הוותיקות בכלל והבניינים הישנים בפרט הם בראש מעייני. לא יעלה על דעת שבשנת 2018 יהיו בחולון בניינים בסכנת קריסה ואני מתחייב כי לאחר שאבחר לתפקיד יינתן לכך מענה מהיר. כפי שאמרתי, בכוונתי להוביל מהלך כולל להתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, תוך שיתוף התושבים ודיאלוג שקוף וגלוי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר