הכוח מאחורי הנלחמים בחזית הקורונה: אנשי תומכי הרפואה

כ-1,000 אנשי הלוגיסטיקה בוולפסון עובדים מסביב לשעון כדי להתאים את הבית החולים למאושפזים בעקבות נגיף הקורונה, כולל היערכות מיוחדת לסדר הפסח שיתקיים מחר

פורסם בתאריך: 7.4.20 14:29

בית החולים וולפסון נמצא בימים אלה במצב של מלחמה מול נגיף הקורונה, כאשר מדי יום נרשמת עלייה בכמות המאושפזים והחולי הקורונה. הצוותים הרפואיים עמלים מסביב לשעון, על מנת להילחם במגפה, כאשר לצדם 1,000 עובדי הלוגיסטיקה של בית החולים.

בית החולים וולפסון מונה 2,300 עובדים, מהם 1,000 עובדי תפעול ולוגיסטיקה. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה כל עובדי בית החולים נמצאים בסוג של מבצע צבאי. כאשר צוותי הלוגיסטיקה עובדים גם הם מסביב לשעון כדי לאפשר לצוותים הרפואיים לטפל בחולים הרבים.



יניב פוגל המשמש כמנהל האדמיניסטרטיבי, אחראי על עובדים אלו. תחתיו פועלים כל אגפי בית החולים שאינם קשורים לרפואה, בהם עובדי תחזוקה ואנשי כוח עזר במחלקות. "מאז שהחל גל ההתפרצות, העובדים פועלים מסביב לשעון כמו במבצע צבאי", הוא אומר, "הדבר הראשון הוא קודם כל לדאוג שיהיה ציוד מיגון לכל העובדים שמתעסקים עם החולים. אנחנו דואגים שיהיה מלאי שיספיק לשבועיים קדימה. אנחנו עושים את ההתאמות בכל אחת מהמחלקות, עושים את התאמות הבנייה כדי שיוכלו לאשפז שם את חולי הטיפול הנמרץ, ובימים האחרונים זה מוכיח את עצמו".

כבר חודש שפוגל נערך לקליטת חולי הקורונה. "התחלנו בהיערכות יחד עם יחידת ההנדסה", הוא אומר, "עבדנו עם תוכנית מאוד מפורטת של חיבור למערכות החשמל והתקשורת והתקנו הרבה מצלמות במעגל סגור".

בימים שבית החולים מתפקד כמו מבצר סגור, אליו אין נכנסים ללא אישור מראש, כשהמחלקות סגורות ומבודדות על מנת שלא לגרום להדבקה של נגיף הקורונה, גם מעבר של מאושפזים בתוך בית החולים הופך לפרויקט מורכב. "אם צריך לשנע חולה קורונה ממקום למקום בתוך בת החולים. זה מבצע צבאי לכל דבר", אומר פוגל, "יש מפקד שאומר מה לעשות, מאבטחים חוסמים את המעבר מכל הכיוונים וגם ויש 'קומנדו ניקיון' שמיד דואג לטהר את השטח. זה ממש  מבצע צבאי שקורה כל יום".

היו מקרי הדבקות מקרב העובדים שאתה אחראי עליהם?  
"היו לנו אנשי צוות שנדבקו במחלקות אשפוז. אצלנו נדבקו כל יחידות הקבלה וכל יחידת הכספים. שני חולים הכניסו בין 50 ל-70 איש לבידוד".

פעילותה של מחלקת חולי הקורונה המבודדים בבית החולים מעלה אתגר עבור אנשי התחזוקה והלוגיסטיקה, גם במקרים של תקלות מוכרות ושוטפות נזילה באחד החדרים או תקלה במערכת החשמלית.

"העניין מאוד מורכב ונדרשים פתרונות יצירתיים, ולא מן הנמנע שעובד התחזוקה ייכנס פנימה במידת הצורך", מסביר פוגל, "יש לנו קבוצות וואטסאפ שדרכה אנו מנהלים את האירועים האלה. אנחנו מתדרכים את החולים מרחוק ככול שניתן, והיה לנו מקרה שאחד החולים התפרע ושבר את הזגוגיות כשניסה לברוח. האחות הראשית ואני ניגשו אליו במיגון מלא והרגענו אותו. לאחר אותו אירוע כולם הבינו שאפשר להיכנס פנימה עם מיגון מלא".


היה לך חשש?

"לא. היה ברור לי שאם יש אירוע כזה זה מה שאנחנו עושים. זו דוגמה אישית. אני חייב לעשות את מה שאני שולח אחרים לעשות".

ובמקביל לכל זה, בימים האחרונים נערכות בבית החולים הכנות לקראת קיומו של ליל הסדר כהלכתו, למען כלל המאושפזים והמאושפזים במחלקות לטיפול בחולי קורונה.

"אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא של רב בית החולים, שמואל ברקוביץ ועם נציג חב"ד בוולפסון הרב לוי מנדלזון", הסביר פוגל והוסיף כי במחלקת הקורונה  נערכים לכך שאחד המטופלים, חולה קורונה דתי במצב קל, יערוך עבור כלל המאושפזים במחלקה את ליל הסדר.

כמו כן, ציין כי על אף האתגרים הטכניים והלוגיסטיים, מחלקות בית החולים הוכשרו לקראת חג הפסח וגם מערך המזון נערך מבעוד מועד להגשתן של מנות חמות כשרות.

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר