חיים בעידן הדיגיטל: הסתיים בחולון שבוע הבריאות של ערי ישראל

שורה של מומחים הופיעו בפני תושבי חולון וסיפקו ידע וכלים לשמירה על אורח חיים בריא בעידן החדש במסגרת שבוע הבריאות של עיר ישראל - יוזמה משותפת של רשת שוקן וכללית

פורסם בתאריך: 22.11.19 07:34

אתמול (חמישי) הסתיים שבוע הבריאות של ערי ישראל, במהלכו הופיעו עשרות מומחים בפני מאות מתושבי הארץ, שביקשו ללמוד ולקבל כלים לאורח חיים בריא בעידן הדיגיטל.

שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמה משותפת של רשת שוקן וכללית, התקיים גם בחולון. הוא נפתח ביום ראשון בהרצאתו של ד"ר אמיר קילביצקי, מומחה ברפואת ילדים וזיהומים ומנהל מרכז בריאות הילד בבת ים של כללית, אשר עסקה באחד הנושאים החמים היום: הוויכוח סביב מתן חיסונים והמידע המופץ בנושא ברשת.



ד"ר קילביצקי הביא בהרצאתו סקירה רחבה של התופעה, תוך הצגת כלל היתרונות והחסרונות שבחיסונים. מסקנתו הייתה ברורה: חיסונים מורידים את היקף התחלואה. "במדינת ישראל רוב האנשים הם מחוסנים", הסביר ד"ר קילביצקי, "אם אנחנו לוקחים בית ספר, שבו אלף תלמידים מחוסנים למעט, חמישה אחוזים – הכיסוי של החצבת אחרי שתי מנות יהיה 97 אחוז".

ההרצאה השנייה שהתקיימה בחולון עסקה בטכנולוגיה לשירות הגיל השלישי. הילה שחר, מרפאה בעיסוק, ריפוי בעיסוק למבוגרים במכון לשיקום בת"א, של שירותי בריאות כללית, העניקה בהרצאתה כלים לגישור בין בני הגיל השלישי ובין הטכנולוגיה המתקדמת בעידן החדש.

"ידוע שמבוגרים מתקשים יותר להשתמש בטכנולוגיה מאשר ילדים ונוער. קוראים לזה פער דיגיטלי. מאוד קל להסביר את זה. תינוק רך יראה מיד עם היוולדו טלפון חכם שמצלם אותו, ורק אחר כך הוא יראה את הפנים של האבא מאחוריו", הסבירה שחר שהציגה את האפליקציות והמכשירים שיכולים לסייע לבני הגיל השלישי.

עוד במסגרת שבוע הבריאות בחולון: הרצאה בנושא האמת, המיתוסים והמידע השגוי על תזונה ודיאטה בעידן החדש. ליאור קץ, דיאטנית קלינית בשירותי בריאות כללית במחוז תל אביב, העניקה הרצאה שבה דיברה על המידע הסותר והלא מדויק שמופץ ברשת, והמיתוסים והטרנדים שסוחפים אחריהם רבים ולעיתים עלולים לגרום לנזק.

קץ מנתה דוגמאות לדיאטות ושינוי הרגלי תזונה המופצים ברשת, בהן הימנעות מאכילה החל מהשעה שבע בערב, שילוב סופר-פוד בתזונה, ויתור על מזון המכיל גלוטן וסוכר ועוד והסבירה עד האם הן יעילות והעניקה כלים לזיהוי מקורות מידע מהימנים שעשויים לסייע בשמירה על אורח חיים בריא.

ביום רביעי לשבוע הבריאות בחולון, ד"ר אסף יונה, מומחה לרפואת ילדים במרפאת כללית בבת ים, העביר הרצאה בנושא השפעת המסכים על פעוטות וילדים.

ד"ר יונה הסביר מהן ההשפעות והנזקים הנגרמים כתוצאה מהחשיפה למסכי טלוויזיה וסמארטפונים והעניק לקהל מידע וכלים בנושא שיסייעו להתמודד עמו.

את שבוע הבריאות של ערי ישראל בחולון חתם ד"ר רונן חדי, נוירולוג ילדים ורופא התפתחותי בכללית, שהעניק הרצאה מרתקת בנושא הפרעות קשב וריכוז בעידן הדיגיטלי.

במסגרת ההרצאה, הסביר ד"ר חדי מהם הקריטיונים לזיהוי הפרעת קשב וריכוז, מה הקשר בינה לבין החשיפה למסכים ומהם דרכי הטיפול. כמו כן, העניק ד"ר חדי שורה של כלים ועצות להתמודדות עם ילדים ובני נוער עם הפרעות קשב וריכוז.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר