הדמיה: קבוצת עשהאל

מדוע דחתה העירייה חמש בקשות לביצוע תמ"א בחולון?

כל חמשת הבניינים שהבקשות עבורם נדחו נמצאים במרכז העיר קרוב לרחובות הראשיים. האם מדובר בצירוף מקרים או במגמה?

פורסם בתאריך: 14.12.17 09:11

רשות הרישוי של עיריית חולון דחתה בשבועיים האחרונים את כל חמש הבקשות להיתרים לביצוע תמ"א 38 בבנייני מגורים בעיר. הדחיות אינן גוררות אוטומטית את ביטול הפרויקטים אבל הן מעכבות אותם באופן מיידי עד להגשת תכנית מתוקנת.

מדובר למשל בבקשה לביצוע תמ"א 38/א' בבניין שברחוב אריה בן אליעזר 4,  שתוסיף שתי קומות ו-11 דירות, ובסך הכל 23 דירות במקום 12 כיום. לתכנית נרשמו מתנגדים רבים מהבניין הסמוך בן אליעזר 6.

ברחוב פייר קניג 7 נדחתה בקשה להוסיף שתי קומות ולהגדיל את מספר הדירות מ-9 ל-17. בהערות לדחייה נרשם בין היתר כי "נדרש אישור פקיד היערות". מ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת תכנון ובנייה, זוהר נוימרק, מסביר: "יש עצים מוגנים, שנמצאים לעתים באזור הבניין המבוקש, ולכן גם פקיד היערות צריך לספק אישור מתאים לעקירת עצים או אישור לפתרון שמאפשר את המשך נוכחותם".

ברחוב הנוטרים 9 נדחתה תכנית תמ"א 38/ב' להריסה ובנייה, והקמת בניין של ארבע קומות. ההערות כללו "בעיית נגישות". ברחוב אליהו גולומב 26 נדחתה הבקשה לתוספת שתי קומות, ואותם דברים אמורים לגבי הבניין בקראוזה 54.

מבט על הדחיות מגלה שכל חמשת הבניינים שהבקשות עבורם נדחו נמצאים פחות או יותר במרכז העיר, קרוב לרחובות הראשיים: סוקולוב, ההסתדרות וקוגל. האם מדובר בצירוף מקרים או במגמה?

ראש העירייה מוטי ששון התייחס לעניין בראיון ל"כלכליסט" ("ראש העיר, מה עם חיזוק", נובמבר 2013) לפני מספר שנים ואמר לכלי התקשורת שאסור לשכוח שביצוע תמ"א דורש מענה תחבורתי מתאים ואסור לפגוע באיכות החיים של התושבים. כמו כן, הוסיף שיש לבדוק כל בקשה לגופה.

"במרכז העיר בונים כיום שני פרויקטים גדולים – מגדלי קראוזה עם כ-220 דירות וגם פינוי-בינוי גדול בחנקין – ולכן יש בעיות תנועה קשות באזור. ייתכן שהדחייה קשורה לכך", אומרת המתווכת גלי שמיר מ"רימקס אבניו". "לדעתי, רבים מתושבי העיר חיים באשליות שהנה התמ"א מגיעה וכך ערך הדירה יקפוץ לעתים במאות אלפי שקלים. גם אם יש דחייה במועד מתן ההיתר, עדיין המחירים המבוקשים מגלמים את הזינוק בגלל התמ"א".

יו"ר ועדת תכנון ובנייה: "אפשר להגיש בקשה מתוקנת בתוך זמן קצר"

מ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת תכנון ובנייה, זוהר נוימרק, מעריך שמדובר בצירוף מקרים: "דחייה זו בעצם הודעה ליזם שימשיך לעבוד מפני שלא עמד בלוח הזמנים להגשת התיקונים הנדרשים. הוא יכול לתקן ולהגיש הצעה בתוך מספר ימים, ואי אפשר לומר שדחייה כזו מובילה לעיכוב משמעותי בפרויקט".

לשאלה האם יש קשר בין דחיית תמ"א בקראוזה להקמת המגדלים, משיב נוימרק: "בשכונת אגרובנק יש  מתחמים לשימור אבל אני חושב שאפשר לשמור על עומסים סבירים גם אם יאושרו תכניות תמ"א נוספות. ברור שאנחנו מביאים בחשבון את ההשפעה של המגדלים על הסביבה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר