בכמה מיליונים נמכרו מראש צמודי הקרקע בשכונת מפדה?

ומדוע התושבים מתנגדים לפרויקט הנדל"ן "כיכר בלבן"?

פורסם בתאריך: 11.3.18 17:10

התכנית לפיתוח השטח ברחוב בלבן (שכונת מפדה אזרחי) אושרו לראשונה כבר בשנת 1996 אבל גם היום, 22 שנה אחרי, הבנייה במקום לא הסתיימה והיא עומדת במרכז מאבק של תושבי האזור. בעבר היה במתחם סניף של תנועת הצופים, ותכניות הפיתוח השתנו עם השנים וכללו הקמת קניון, שטחים מסחריים, מגדל או סניף של קופת חולים. בסופו של דבר הוחלט על הקמת פרויקט כיכר בלבן – חמישה צמודי קרקע דו קומתיים למגורים, שעד כה ניתנו היתרי בנייה לשלושה מהם – בשטח 240 מ"ר כל אחד, אשר נמכרו מראש במחירים שנעו בין 3.6 ל-4 מיליון שקל .

רשות הרישוי של עיריית חולון החליטה בתחילת השבוע שעבר שלא להיענות לבקשה של חברת "כיכר בלבן" לקבל היתר להקמת שני המבנים הנותרים. בהחלטה נכתב כי יש סירוב בענייני אינסטלציה ניקוז ותנועה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אברהם קטן, אדריכל מרחוב רינגלבלום הסמוך, מוביל את התנגדות התושבים לאישור התכנית וטוען שמדובר בפלישה לשטח ציבורי פתוח, בניגוד לחוק. לדבריו: "הקמת חניות עיליות סמוך לבתים החדשים סותרת את הוראת החוק, לפיה כניסה לחניות לא תהיה דרך שטח ציבורי פתוח (שצ"פ). הסברתי כבר לתושבי הרחוב שלי ולתושבי רחוב קורצ'אק, שבמקום שטח ירוק נקבל נוף של חניות מקורות וסככות מול העיניים, בניגוד למקובל בחולון שבה כמעט לא ניתנים אישורים לחניות עיליות מקורות".

קטן זועם על התכנית למתן היתר לחניות בשטח של 26 מ"ר, שמייצג שתי חניות צמודות לרוחב ולא בטור, טוען שבעיריית חולון לא התייחסו ברצינות לטענותיו ומתכנן לפנות לסיוע משפטי.

בתגובה נמסר מעיריית חולון: "בימים אלה מקודם שינוי לתכנית ברח' בלבן, אשר מותאמת לדרישות התב"ע הקיימת. במקביל, מתבצע תכנון התשתיות ועבודת הכנה לקראת יציאה לביצוע".

תגובת חברת גבסו, המשווקת את הפרויקט, תובא לכשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר