תאונת אופנוע. אילוסטרציה
תאונת אופנוע. אילוסטרציה

יצא בזול: עבודות שירות לנהג המונית שפצע קשה אופנוען

אחרי 27 הרשעות, ביניהן על תאונת דרכים, שופט התעבורה הסתפק בעבודות שירות לנהג הרשלן

פורסם בתאריך: 22.10.17 09:06

בית המשפט לתעבורה בחיפה דחה את ערעורו של תושב חולון אשר הואשם בנהיגה רשלנית, שגרמה לפציעה חמורה של רוכב אופנוע. הנאשם, נהג מונית מחולון, ירצה 250 שעות עבודות שירות ברשת פנאי וקהילה בחולון.

שופט מבית המשפט לתעבורה בחיפה גזר את דינו של תושב חולון אשר דרס רוכב אופנוע בעת שביצע פניית פרסה. פנייה זו היתה אמנם חוקית אך לטענת התביעה נעשתה ברשלנות. רשיון הנהיגה של הנהג נפסל  לתקופה של עשרה חודשים בפועל (בניכוי 60 ימי הפסילה המינהלית בה היה נתון). כמו כן גזר השופט מאסר על תנאי לתקופה של חודשיים שלא יעבור בתוך שתי שנות עבירות של נהיגה בזמן פסילה. בנוסף לכך הוטל על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 250 שעות ברשת קהילה ופנאי בחולון, בתפקידי סיוע בתחזוקה.

הנאשם, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, עובד לפרנסתו כנהג מונית ונוהג משנת 1994. לחובתו נעמדו בעבר 27 הרשעות קודמות, לרבות הרשעה בגין תאונת דרכים משנת 2010. הנאשם ציין כי הוא מעוניין לשתף פעולה עם שירות המבחן ואף ביקש להיפגש עם הנפגע אך הדבר לא הסתייע.

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם קיבל אחריות מלאה לביצוע העבירות והביע רצון לקחת חלק בתכנית "צדק מאחה" – גפ"ן (גישור פוגע נפגע), שמטרתו איחוי הפגיעות שנגרמו לנפגע. שירות המבחן התרשם כי הנאשם זקוק להמשך סיוע טיפולי לצורך עיבוד האירוע וחשיפת רגשות מודחקים.

בפסק הדין קבע השופט: "לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, תוצאות התאונה, הערך החברתי עליו יש להגן – שלמות גופו של אדם והצורך להגן על ציבור המשתמשים בדרך, נסיבות ביצוע העבירות והפסיקה הנהוגה, אני סבור כי מתחם העונש ההולם במקרה זה צריך לכלול מאסר בפועל של עד ארבעה חודשים שיכול שירוצה בעבודות שרות (בין מאסר מותנה לארבעה חודשי מאסר), פסילה בפועל שלא תפחת משישה חודשים ולא תעלה על 18 חודשים וקנס משמעותי".

השופט מוסיף בהחלטתו: "אני מביא בחשבון את הודאתו המיידית של הנאשם, הבעת החרטה הכנה, נסיבותיו האישיות, ההשפעה שהיתה לאירוע התאונה וההליך המשפטי על חייו והאמור בתסקיר שירות המבחן. לאור הנסיבות ובפרט המלצות שירות המבחן, אני סבור כי אין מקום להשית על הנאשם רכיב של מאסר בפועל, מה בפרט שרכיב זה אינו מתחייב על פי המתחם כפי שנקבע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר