"מתפללת לפתרון"

הבעל המהמר נטש והאם ובנותיה עלולות להיזרק לרחוב

הישועה כנראה לא תגיע מעיריית חולון ובלי כסף לשכר דירה, מתחננות האם ובנותיה, נמצא את עצמנו ברחוב

פורסם בתאריך: 23.10.17 19:28

א', תושבת חולון, אם לשלושה ילדים, מתחננת לעזרה: "אם לא אשיג כסף עד סוף השבוע, בנותיי ואני ניזרק לרחוב". הזמן אוזל. על א' ושתי בנותיה, שגרות בדירת הורי האב, בעלה לשעבר, שנטש אותן, לצאת מהדירה עד סוף השבוע הקרוב, כפי שהודיעו לה הסבא והסבתא. הבעיה היא שלא' אין כסף לשכר דירה. היא מגדלת את שתי בנותיה לבד, עובדת בשתי משרות, אך המשכורת מספיקה בקושי לקיום היומיומי.

א' נראית כאחד האדם ויכולה להיות השכנה שלכם בדלת ממול ואתם לא תדעו על המצוקה הגדולה שהיא נמצאת בה. היא מתביישת במצבה. רק לאחר סדרת שכנועים מצד קרובים, הסכימה לחשוף את סיפורה: "הכרתי את בעלי כאשר שנינו היינו צעירים וחשבנו שנוכל להשיג כל מה שנרצה בחיים, כמו בשיר ההוא, 'האוהבים הצעירים'. התחתנו בלי לחשוב על העתיד ומה יהיה הלאה. גרנו תחילה אצל ההורים של בעלי כדי לחסוך כסף לדירה, ואז נולדו שלושת הילדים וחיינו את חיינו בשגרה של הקמת משפחה, זוג צעיר כמו כולם".

המשפחה התרחבה, א', בעלה והילדים עברו לגור בדירה השייכת להורי הבעל ושם חיו כל השנים. לפני שלוש שנים, קם בעלה ועזב את הבית ואת המשפחה. הוא השאיר אחריו חובות כבדים כתוצאה מהימורים, וא' נאלצה לכסות את החובות ולהמשיך ולגדל את שלושת ילדיהם לבדה. "במשך כל שלוש שנים גידלתי לבד את הילדים ושילמתי את כל החובות. אני עובדת בשתי עבודות לפרנסתי ומשתכרת 4,200 שקל. זה מספיק בקושי לקיום".

בנה הבכור נישא וכמו אביו ואמו לפניו, מתגורר בדירת הורי אשתו. שתי בנותיה, האחת חיילת משוחררת והשנייה תלמידת תיכון, גרות עם א', שיכולה היתה איכשהו להמשיך לשרוד, אולם משסבא והסבתא מצד בעלה לשעבר, אבי ילדיה, החליטו לפנות אותה ואת בנותיה מהדירה השייכת להם. "הם החליטו להוציא אותי ואת הבנות והציבו לי דד-ליין: עד סוף השבוע עלינו לצאת מהדירה. המשמעות היא שבנותיי ואני ניזרק לרחוב, כיוון שאין ביכולתי לשלם שכר דירה. המצב קשה ביותר גם כך ואני לא יודעת מה עושים במצבים כאלה. אני אזרחית טובה שלא עושה בעיות ומתפללת לאלוהים שימצא לנו פתרון".

העירייה: "המקרה מוכר לנו"

לנוכח הדברים, ביקשנו את עזרת מחלקת הרווחה של עיריית חולון עבור א' ובנותיה, וזאת התגובה שנתקבלה מהעירייה: "א' מוכרת שנים רבות באגף הרווחה והיא וילדיה קיבלו עזרות רבות, בעיקר קונקרטיות על פי הצרכים. לאחרונה פנתה א' לעובדת הסוציאלית המטפלת וסיפרה כי עליה לצאת מן הבית ששייך להורי בעלה. העובדת הסוציאלית ציינה כי היא זקוקה לסיוע מיידי בשכר דירה. כמו כן סיפרה שפנתה למשרד השיכון (האחראי הבלעדי על תחום הדיור בישראל) וביקשה דו"ח סוציאלי. בעקבות זאת, נקבעה פגישה ליום רביעי הקרוב בהתאם לבקשתה. יצוין, כי לא' יש שתי בנות, האחת חיילת משוחררת והשנייה תלמידת תיכון, שבעוד חודש ימלאו לה 18 שנה. מעבר לכך ביקשה א' הפניה מחודשת לסיוע משפטי וסיוע במלגת לימודים כפי שהושגה לה בעבר".

בקשת עזרה מתושבי חולון

כיוון שמעיריית חולון לא תבוא הישועה המיידית, התגייסה יו"ר הנהגת הורי תיכון קוגל, חני משה, לעזרת א' ובנותיה. היא פונה אל תושבי חולון בדברים הבאים: "על מנת לעזור למשפחה אנו צריכים עזרתכם במימון כספי שכירות עבורן, וזאת עד אשר עמידר/ שירותי הרווחה יסייעו. נמצאת דירת שלושה חדרים בזכות איש טוב לב, אריה סיקורה, יו"ר ההנהגה הורית בבית הספר הס. אני קוראת לכולכם בבקשה לסייע לי, להרים את הכפפה ולתרום למען המשפחה. ניתן לפנות אליי בנייד שמספרו 0505-621391".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר