אין ברירה, חונים על המדרכה

עיר ללא חניה: והכל בגלל מדיניות העירייה

הפתרון למצוקת החניה כבר הוכח בערים שכנות, אז מדוע העירייה מתעקשת על המצב הקיים?

פורסם בתאריך: 25.10.17 18:37

מצוקת החניה בכל רחבי חולון הולכת וגוברת והיא מורגשת בעיקר בשעות הערב, עת חוזרים התושבים לבתיהם לאחר יום עבודה ומבקשים לחנות ליד הבית. אך לא רק באזורי המגורים, גם ברחובותיה הראשיים של העיר קשה עד בלתי אפשרי למצוא מקום חניה. בצר להם, חונים הנהגים בחניות כפולות, על מדרכות ובמקומות שעלולים לסכן את הרכבים הנוסעים ואת הולכי הרגל.

ב-15 השנים האחרונות העירייה נוקטת במדיניות של חניה חופשית בכל רחבי העיר ללא הגבלה לכלי רכב מתחת ל-4 טון. כך מתאפשרת חניה חינמית ללא הגבלה גם לרכבים שאינם מהאזור אשר תופסים חניות נחוצות עבור התושבים המקומיים.

יש לציין כי בערים השכנות בת ים, ראשון לציון ותל אביב, גובה הרשויות המקומיות תשלום עבור חניה של אורחים במקומות מרכזיים בערים, בסימון של כחול-לבן. כאשר תושבי חולון מעוניינים לחנות לצד חופי הים של בת ים או ראשון לציון, הם משלמים על כל שעת חניה, בעוד שהתושבים המקומיים פטורים מכך.

סוקולוב: דאבל פארקינג, שוטרים וגנבים

ניקח לדוגמה את רחוב סוקולוב, עורק ראשי בחולון, שבעבר, החניה בו  ובסביבתו הצריכו שימוש בתווי חניה של העירייה. בצהרי היום נראה רחוב סוקולוב עמוס במכוניות חונות משני צדדיו, רבות מהן הן חניות כפולות. בשעות הערב, מציאת חניה זמינה ברחוב וסביבתו הופכת למשימה קשה אף יותר עבור הבליינים שפוקדים את המסעדות והפאבים.

מחזה שחוזר על עצמו הוא "שוטרים וגנבים", משחק שבו לוקחים חלק בעלי רכבים שחונים בחניה כפולה מול מסעדת סודוך, לבין הפקחים שאורבים להם ומחלקים דו"חות. בשנים האחרונות נשמעו טענות מצד בעלי העסקים ברחוב סוקולוב כי העובדה שמכוניות רבות חונות במשך זמן ממושך לצד החנויות בשעות היום פוגעת בתנועת הלקוחות, ולכן הציעו לגבות תשלום עבור כל שעת חניה על מנת שתהיה תחלופה רבה יותר של מכוניות. יש לציין שלפי חוקי העזר העירוניים ניתן לגבות תשלום עבור חניה ברחוב.

אגרובנק: בזבוז זמן ודלק

גם ברחובות הפנימיים בשכונת אנגרובנק מצוקת החניה היא חלק בלי נפרד מהווי השכונה זה שנים רבות. שעות המשבר הן בעיקר בשעות אחר הצהריים, שהולך ומקצין אל תוך הערב. "בלילה אני מוצא את עצמי מחפש במשך זמן רב חניה וברוב המקרים, אם אני מוצא, החניה ממש רחוקה מהבית", מספר תושב השכונה. מדובר בבזבוז זמן יקר, בזבוז דלק ובעיקר בעצבים מתמשכים.

אחת הבעיות בשכונת אגרובנק, כמו גם באזורים נרחבים במרכז העיר, היא שרוב הבניינים הישנים נבנו ללא חניות פרטיות. ואולם, גם בניינים עם חניה פרטית באזורים אלה כבר לא עונים כיום על הצרכים של המאה ה-21, היות שמשפחות רבות מחזיקות יותר מרכב אחד.

אין חניונים ציבוריים

במרכז חולון פועל רק חניון אחד מוסדר, חניון פרטי במרכז צמרת ובתשלום, ומלבדו לא תמצאו כל פתרון דומה. מאז שנפתחו באזור פאבים ומסעדות המושכים אליהם קהל של בליינים, בעיית החניה החריפה. זאת ועוד, לאחרונה נחנך בניין תיאטרון חולון המשופץ והמורחב בשדרות קוגל. אולם, ללא חניון תת קרקעי המסוגל להכיל את הקהל המגיע אליו, צפוי כי עם פעילות התיאטרון מדי ערב תגבר עוד מצוקת החניה באזור. הפתרון הוא, כמובן, הקמת חניונים עירוניים שיוכלו להקל על בעיית החניה באזור זה ובאזורים אחרים בעיר.

כשאין חניה, חונים בכל מקום

מצוקת החניה גורמת לכך שרכבים רבים חונים בניגוד לחוק על המדרכות, במעברי חציה, בחניות כפולות ובאדום-לבן. אפשר להבחין במכוניות החונות בניגוד לחוק בכל רחבי העיר ובעיקר בשעות הערב. כך למשל, לאורך כל רחוב ההסתדרות כלי רכב חונים בניגוד לחוק על המדרכה או בצמוד למעברי חציה תוך סיכון התנועה. מראות דומים גם לאורך הרחובות דוד אלעזר ואלופי צה"ל. הבעיה מחריפה במיוחד בסופי שבוע, כאשר לא מתבצעת אכיפה של הפיקוח העירוני כבימי חול.

מה לא ברור? דרושים אזורי חניה

במרכזי הערים גדולות כמו תל אביב וראשון לציון, קיימים כאמור אזורים שבהם חניה חופשית זמינה רק לתושבים בעלי תו חניה אזורי. בחולון, אין תווי חניה ולכן כל רכב ישראלי יכול לחנות בה בכל שעות היום ללא הגבלה. בנוסף לכך, ברחובות מרכזיים בערי ישראל, העיריות גובה תשלום על החניה בכחול- לבן. בעבר, הגבייה הצריכה שימוש במדחנים או ברכישת תווי חניה מראש, דבר אשר פגע לא פעם הן בעיריות והן בבעלי הרכבים. המדחנים היו חשופים לתקלות רבות, ואילו כרטיסי החניה היו ניתנים לזיוף בקלות. כיום, הגבייה נעשית באמצעות יישומונים שמותקנים בטלפון החכם, מה שמנגיש את השירות והופך אותו לישים ולידידותי. לא ברור מדוע עיריית חולון לא מאמצת את הפתרונות הנדרשים הללו שכבר הוכיחו את עצמם.

פתרון נוסף הוא פיתוח קווי תחבורה ציבורית והגברת השימוש בה. בחולון עתיד לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה של גוש דן, שיוכל לתת מענה חלופי לשימוש ברכב הפרטי. לאור הדחיות האינסופיות של מועד תחילת העבודות, נראה שנסיעת הבכורה של הרכבת הקלה תתרחש רק לקראת סוף העשור הבא. עד אז אפשר לפחות להגביר את תדירות קווי האוטובוסים הקיימים בעיר ולסלול נתיבי נסיעה ציבוריים נוספים.

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

6 תגובות
  1. אתי

    לתל אביב ולראשון אנשים באים מחוץ לעיר כדי לבלות, לחולון אף אחד לא מגיע מחוץ לעיר כדי לבלות פה בשעות הערב (אולי למתחם לה פארק). מצוקת החנייה היא בגלל שאין מספיק מקומות חנייה. יש מעט חניונים והרבה מכוניות. תו חנייה אזורי לא יפתור את זה.

  2. מוטי וינטר

    המצב הקיים של אפשרות להחנות ללא תשלום ברחבי העיר, וזה שלא אוכפים חניות אסורות במהלך שישי שבת וחגים, זה המצב הטוב ביותר.
    מצוקת החניה בשכונות צפופות כמו בחולון מחייב אפשרות זאת. בואו לא נהפוך כמו עיריית ראשל״צ שהם פשוט גזלנים ואפילו באזורי תעשיה לוקחים כסף עבור חניה. מי מי שלא תושב מקומי..שהם אלה שבעיקר מפרנסים את העסקים המקומיים… אבסורד. אני ממליץ להמשיך בנוהל הזה ולאכוף רק כאשר החניה מפריעה לתנועה השוטפת.

  3. קישקשתא

    אגרובנק – לא ניתן למצוא חניה אחרי שש בערב. בקרוב שכונת ח- 501 תאוכלס במלואה ואז המצוקה תיגדל

  4. עופר

    ראש העיר מוטי ששון תקוע בקיבעון מחשבתי , אין כל כוונה להתאמץ ולחשוב מחוץ לקופסא , אני באופן אישי הצעתי להנהיג איזורי חניה ותו תושב – ונתקלתי בתירוצים למה לא , הצעתי לפתוח במבצע תמיכה בבניינים שיזמו תכנון מקומות חניה בבניין שלהם (בהרבה בניינים קיים פוטנציאל לחניות -זה עדיף על גינות מוזנחות!!!) – אבל אין עם מי לדבר !!! , אני מסתובב בהרצליה , ברמת השרון , בבת ים ורואה איך משנים ומשתנים – בחולון אני גר 20 שנה ובשירות לתושב בתחומי היומיום -כלום / אבל תערוכה של בובות ממסטיק בזוקה של אומנית מונצואלה – יש ! תבואו בהמוניכם (אבל אין חניה).

  5. שרון

    אני גרה ברחוב קפלן מול התאטרון, מצב קטסטרופלי אין חניה בשעות הערב ראש העיר דאג לשפץ את התאטרון אך לא חשב עלינו . לדעתי צריך להנהיג תו אזורי ברחובות הסמוכים לתאטרון.כמו כן לעדכן את באי התאטרון לחנות בחניה של הקאנטרי ולארגן שאטלים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר