שדרות ירושלים. 148 פצועים בחמש שנים

מסוכנים לציבור: הרחובות עם הכי הרבה תאונות דרכים בחולון

1,079 נפגעו ו-11 נהרגו בחמש השנים האחרונות ברחובות המסוכנים בחולון. עמותת אור ירוק לראש העיר: "טפל ברחובות האדומים"

פורסם בתאריך: 31.10.17 13:07

מדי שנה נהרגים במדינת ישראל 127 ישראלים בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוכם 36 נהרגים ב-161 רחובות החוזרים על עצמם בניתוח רב שנתי. רחובות אלה הם "הרחובות האדומים", המסוכנים, המועדים לפורענות, שבהם תאונות חוזרות באזור קבוע ומעידות על כשל המביא לאובדן בחיי אדם ולנפגעים בנפש וברכוש.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית חולון, מוטי ששון, כדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעיר, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא. בחולון נפגעו ברחובות המסוכנים הללו 1,079 אזרחים בחמש השנים האחרונות, 11 בני אדם נהרגו.

עשרת הרחובות המסוכנים בחולון:

בהמשך מציין קיטה: "לשם שיפור הבטיחות ברחובות אלה נדרשת פעילות מערכתית הכוללת שיפור התשתית, הגברת האכיפה והרחבת הסברה לציבור". לסיום, הוא מבקש מראש העיר חולון לסייע בטיפול ברחובות אלה: "אני מוצא לנכון לפנות אליך בבקשה כי עיריית חולון תיתן עדיפות בטיפול לרחובות אלה בהסרת מפגעי בטיחות בדרכים והן בטיפול שיטתי של בטיחות הרחובות".

יותר מ-1,000 תאונות דרכים בחולון מתחילת השנה

מהמשטרה נמסר כי יותר מ-5,000 דו"חות תנועה נרשמו בחולון מתחילת השנה ויותר מ-1,000 תאונות דרכים נגרמו ברחבי העיר, רובן במרכז העיר ובאזור התעשיה. רוב ציבור הנהגים בחולון הוא ציבור ממושמע הנוהג לפי הכללים, אך תמיד יש יוצאים מהכלל והתגובות השגורות הן: "מיהרתי", "לא שמתי לב" או "אני בדרך".

עוד עולה מנתוני המשטרה כי רוב הנהגים פחות מוטרדים מהקנס ויותר מהנקודות שנרשמות בגינו, שעלולות לגרום לאיבוד רשיון הנהיגה. לדוגמה, גובה הקנס על נסיעה באור אדום הוא 1,500 שקל ו-10 נקודות. על שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה תיקנסו ב-1,000 שקל ו-4 נקודות. נסיעה במהירות של 21 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת – 50 קמ"ש ברוב שטחה של חולון – תעלה לכם 750 שקל ו-8 נקודות.

לפי הידוע, כי בכל הקשור לבטיחות ברכים, בעירייה מסתפקים במשמרות הזהב של תלמידי בית הספר ומתנדבים שעוזרים להם. כמו כן מחולקים לתלמידים בתחילת שנת הלימודים ערכות ודפי הסבר על בטיחות בדרכים.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ראשית, יש לציין, כי על פי נתוני ניתוח התאונות שהתרחשו בעיר חולון, כ-95% מהם התרחשו עקב הגורם האנושי ולא עקב ליקוי תשתית. ככלל, פעילות אגף התנועה בעירייה, האחראי, בין היתר, על הבטיחות בדרכים בחולון, מתבצעת בשיתוף ובתאום מלא עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל כאשר האגף מקבל דיווח שוטף מהגורמים השונים על תאונות ומטפל בתשתיות הדרכים על פי הצורך".

עוד נמסר כי "יצויין, כי קיימים פערים בין הנתונים במכתב ובין הנתונים שהתקבלו מדוחות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בכל מקרה, הוחלט בעירייה לקדם לביצוע ב-2018 פרויקטים לשיפור ולהגברת הבטיחות בצירים שהוזכרו, ביניהם: ציר סוקולוב, קידום הסדרת רמזור ויסות בכיכר הלוחמים (שכבר אושר בעירייה) מול משרד התחבורה כולל תקצוב, הכנת תכניות לרמזור חדש בשד' ירושלים פינת טהון ועוד שלושה צמתים בציר זה, שכבר נמצאים בשלבי אישור במשרד התחבורה וכן הכנת בקשה לתקצוב פרויקט בעלות של כ-2,000,000 שקלים אשר כבר נמצא בבדיקה ובאישור משרד התחבורה. בנוסף לכך, רחוב גולדה מאיר ישודרג במסגרת פרויקט 'מובל הופיין' בין הרחובות אילת – ויצמן. הקטע שבין רחוב גולדה מאיר ובין ויצמן – חנקין נמצא בתכנון הכולל שינויים גיאומטריים והסדרת שביל אופניים. חשוב לציין, שרחובות קוגל, אילת והמעפילים יטופלו בנוסף לכל במסגרת פרויקט מטרופוליני 'מהיר לעיר' להסדרת נתיבי תחבורה ציבורית, שמקודם על ידי משרד התחבורה. חברת נתיבי איילון אמור להתחיל כבר בתחילת חודש ינואר הקרוב".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר