בניינים בחולון
בניינים בחולון

אחרי 34 שנה בבית: צו פינוי לפולש לדירה בתל גיבורים

תושב חולון פרץ לדירה שנאטמה והתגורר בה במשך 34 שנה. עתה ייאלץ להתפנות ולשלם שכר דירה עבור כל השנים

פורסם בתאריך: 14.11.17 12:35

לאחר 34 שנה שבהן חי בדירה בחולון שאליה פלש, ייאלץ הדייר הפולש לפנות את הדירה וכן לשלם פיצוי לרשות הפיתוח בגין שכר דירה. כך קבע בית משפט ברמלה.

דירה ברחוב המעפילים בחולון היתה במשך 34 שנים תחת אחזקתו הבלתי חוקית של הדייר שאול גריב, אך כעת ולאחר מאבק משפטי ארוך, הוצא נגדו צו פינוי מבית המשפט.

בחודש ספטמבר 2015 תבעה רשות הפיתוח – שעל שמה רשומות זכויות הבעלות של חלק מהמקרקעין של מדינת ישראל – את הדייר שאול גריב ודרשה  ממנו לעזוב את הדירה וכן לשלם לה דמי שימוש ראויים בגין השימוש בדירה. הרשות נימקה תביעתה בכך שהנתבע הוא פולש לדירה ומתגורר בדירה בבעלותה הנמצאת בקומת קרקע ברחוב המעפילים 99, בתל גיבורים בחולון. גריב מצידו טען כי הוריו המנוחים היו דיירים מוגנים בדירה ועל כן היא שייכת לו. כמו כן, טען הנתבע כי הוא  חייב כספים רבים לנושים שונים וכי אם יינתן פסק דין כנגדו, לא יהיה לו מקום מגורים.

הדירה שנאטמה ונפרצה

התביעה היא האחרונה בשרשרת תביעות הנמשכות כבר 30 שנה באשר לאותה הדירה. בבדיקה שנערכה על ידי חברת עמידת התברר כי בשנת 1973, כתב מהנדס העיר חולון כי המבנה שבו מצויה הדירה הוא מבנה מסוכן, וחלק מהגג התמוטט עקב חלודה בפסי הברזל המחזיקים את התקרה. עם זאת, באותה התקופה גר בדירה דייר בשם ניסים לוי שנפטר בשנת 1981. חברת עמידר אטמה את הדירה.

שנה לאחר מכן, ב-1982, דיווח הממונה על הפיקוח העירוני בעיריית חולון למינהל מקרקעי ישראל, כי גריב, שהיה אז בגיל 21, עזב את דירת הוריו בקומה ראשונה בבניין, פרץ את הדירה הממוקמת בקומת קרקע שהיתה אטומה, ונכנס לגור בה. מינהל הפיקוח העירוני ביקש מהמינהל לדאוג לפינויו מהדירה.

בשנת 1984, הרשות לפיתוח הגישה תביעה וביקשה מגריב לסלק ידו מהדירה וכן לשלם לה דמי שימוש ראויים בסך 2,780 שקל. הנתבע לא פינה את הדירה ולא שילם דמי שימוש ראויים. על כן הגישה התובעת תביעה כספית נוספת נגדו לבית משפט השלום בתל אביב על סך 319,499 שקל.

ביקש לרכוש הדירה וייאלץ לשלם שכר דירה

לאחר חמש שנים שבהן גריב המשיך להתגורר בדירה, החליטה הרשות  להביא את ענייניהם של הנתבע ובני משפחתו לוועדת חריגים שכן ביקש לרכוש את הדירה. עם זאת, עד היום המשיך הדייר שאול גריב להתגורר בבית ואף סירב להשיב לשאלות של פקחי "עמידר" שהגיעו לבצע סריקות בדירות שבאחזקתן. בהגנתו טען גריב כי הדירה היתה שייכת להוריו כחוק אף על פי שלא היו בידיו אסמכתאות לכך.

בפסק הדין שניתן לאחרונה בבית המשפט ברמלה הוצא צו פינוי לגריב וכן נפסק לו תשלום פיצויים רק לשבע השנים האחרונות שבהן חי בדירה. הפיצוי על פי הערכת שמאי עומד על 2,000 שקל לחודש כפול שבע שנים. סך הפיצויים שנקבעו 168,000 שקל, בתוספת שכר טרחה בגובה  18,000 שקל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר