צילום: רועי פלאח

הכן ביתך לחורף: חתולי הרחוב בחולון קיבלו בתים חמים

פעילים למען בעלי חיים בחולון בנו יחידות דיור חסינות מים עבור חתולי העיר

פורסם בתאריך: 15.11.17 14:54

הגשם אמנם מבושש לבוא אך יש מי שדואג לחתולי העיר חולון לקראת החורף. פעילים למען זכויות בעלי חיים בחולון התאספו בסוף השבוע האחרון על מנת לבנות ולפזר בעיר 60 "יחידות דיור" לחתולים – ארגזי קרטון אטומים בהם יוכלו להסתתר חתולים בעיר מפני הגשם.

רועי פלאח, אחד הפעילים, מסביר: "התאספנו בשישי בערב. הגיעו הרבה פעילים ופעילות, כולנו הבאנו קרטונים, בדים, שקיות וכלי עבודה ובמשך כמה שעות הכנו יור מ-60 ארגזים שיפוזרו ברחבי חולון והסביבה. ה'בתים' אטומים למים ויחממו בחורף הקרוב מאות חתולים שסובלים מקור ומרטיבות ולעתים אף לא שורדים את החורף".

בית לחתול. צילום: רועי פלאח

פעיל נוסף שנכח במקום סיפר על המצוקה הקשה שעוברים החתולים בעיר: "מדי יום אני מקבל הודעות על חתולים שנמצאו כלואים מתחת למכסי מנוע של מכוניות. העירייה לא משקיעה מספיק בעיקור ובטיפול בחתולים. לאחרונה ירדה ההצעה להקים את גוריית החתולים לגורים יונקים. אנחנו מקווים שה'בתים' לחתולים יצילו חתולים מקור שעלול לגרום למותם בחורף. בשנה שעבר נתקלנו במקרים כאלה. זה היה שובר לב".

הבשורה מפי העירייה היא כי פיילוט ראשוני של מספר פינות האכלה לחתולים נמצא בייצור בימים אלה והפינות יותקנו בחודש דצמבר במספר מוקדים בעיר בתיאום עם מאכילי החתולים במקום. במידה שיצליח, יורחבו פינות ההאכלה לעוד מקומות בעיר.

עוד נמסר מעיריית חולון כי "העירייה מבצעת מדי שנה, זה כבר עשר שנים, מבצע נרחב לעיקור ולסירוס חתולי רחוב ברחבי העיר במטרה לקיים בקרה על הריבוי הטבעי של אוכלוסיית חתולי הרחוב. בכל שנה מתמקדת העירייה באזורים מוגדרים והשנה החל המבצע בחודש מאי, בשכונות אגרובנק, גרין עם, תל גיבורים, נאות רחל, נווה רמז, ג'סי כהן, שיכון ותיקים, מפדה וקריית עבודה, מתוך כוונה לעקר ולסרס 2,000 חתולים".

עם תחילת המבצע יצאה העירייה בקריאה לתושבים המאכילים חתולים בשכונות אלו אשר מעוניינים בעיקור או בסירוס החתולים, לפנות למוקד העירוני 106 ולהשאיר פרטי התקשרות עימם. "בנוסף", מסרו בעירייה, "פניות תושבים ומאכילי חתולים הנוגעות לחתולים לא מעוקרים או לא מסורסים מחוץ לשכונות אלו, נענות במקרים שבהם מדובר בריכוזים של יותר מ-20 חתולים. איסוף החתולים לצורך עיקור וסירוס נעשה בידי צוותים מיומנים, שנעים בעיר בכלי רכב משולטים ותהליך העיקור מבוצע בידי רופא וטרינר מנוסה. כל החתולים המנותחים מחוסנים גם בתרכיב נגד מחלת הכלבת ומסומנים בסימן אוזן לזיהויים כחתולים מעוקרים. במידת הצורך, ניתנים לחתולים גם טיפול רפואי ראשוני. בתום האשפוז, מוחזרים החתולים למקום ממנו נאספו,כאשר הם בהכרה ובערנות מלאה".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקבסון טלה

    הלוואי ובכרמיאל ובכל עיר בארץ יאמצו את התוכנית של הקמת תחנות האכלה ובתים מחממים לחתולי הרחוב לקראת הגשמים והקור.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר