בצפרדע הזאת לא תמצאו נסיך: כשהאשפה הביתית נערמת במכולות

עם תנופת הבנייה בחולון, הפכו מכולות לאיסוף פסולת בניין לפח הזבל השכונתי. כדאי לדעת שיש דרכים למנוע זאת

פורסם בתאריך: 15.11.17 11:58

אחד מביטויי תנופת הבנייה בחולון הוא הצבתן של מכולות לאיסוף פסולת בניין ברחבי העיר לצד הבניינים הנבנים או אלה העוברים שיפוץ. הבעיה היא שמכולות אלו משמשות כפחי אשפה לכל דבר ותושבים רבים בעיר משליכים את האשפה הביתית לתוכן ולנוכח כמות האשפה האורגנית שנצברת בהן, נוצר מפגע תברואתי ועולים מהן ריחות קשים. בעיה נוספת שנגרמת כתוצאה מהצבתן של מכולות אלו היא מצוקת חניה, כיוון שבשל גודלן הן תופסות שתיים-שלוש חניות של רכבים רגילים.

כיצד, אם כן, אפשר להתמודד עם הבעיות שנוצרות עקב הצבת המכולות בעיר ואילו פתרונות יש לבקש מהקבלנים האחראים עליהן? ראשית, מומלץ לתושבים עצמם להפסיק את המנהג של השלכת אשפה ביתית אל המכולה. בסופו של דבר, הריחות הלא נעימים יגיעו לאפכם. עוד כדאי לדעת שאפשר לדרוש מהקבלן האחראי לכסות את המכולה מדי יום. כיסוי המכולה מונע מערומי אשפה בתוכה. שנית, יש לדרוש מהקבלן האחראי לפנות את המכולה כאשר היא מלאה.

דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שמשכירי המכולות צריכים להיות בעלי רשיון. כאשר שוכרים מכולה לפינוי פסולת בניין לא שוכרים רק את המכולה, אלא גם את שירות פינוי הפסולת. מי שנותן את השירות צריך להחזיק ברישיון עסק לפינוי פסולת. אם שכרתם שירות של קבלן/מכולה בעל רשיון כדין, אזי כל הפעילות סביב הפינוי היא באחריותם. לעומת זאת, אם שכרתם שירות כזה ללא רשיון, תיאלצו  לשאת באחריות פלילית אם הפסולת הושלכה שלא כדין. זאת, גם אם קבלן השיפוצים הוא אשר הזמין את שירותי פינוי הפסולת.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הפיקוח על הבנייה אוכף בנייה שמתבצעת בהיתר ואולם בכל מקרה, קבלן אמור למנוע זיהום אוויר. עוד יש לציין, כי מאחר שמכולה מתפנית אחת למספר ימים, הורדת הכיסויים נעשית באופן די רציף. ההמלצה היא, שכשיש בעיה ספציפית, לפתוח פנייה בעירייה והפיקוח יטפל בכך".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר