צילום: murillo de paula

הילדים רוכבים על אופניים? הקנסות על חשבון ההורים

רכבתם על מדרכה או עם אוזניות? אתם עלולים להיקנס על ידי משטרת התנועה ב-250 שקל, ורשימת האיסורים והקנסות עוד ארוכה

פורסם בתאריך: 27.11.17 11:22

רכיבה על אופניים הפכה בשנים האחרונות לטרנד ארצי, כל שכן כאשר מדובר על אופניים חשמליים, שהפכו לכלי הרכב האולטימטיבי של בני נוער. אולם, בשעה שהילדים רוכבים ברחבי העיר, הורים רבים אינם מודעים לעובדה כי גילם הצעיר אינו פוטר אותם משמירה על "חוק האופניים" וכי הם עלולים להיקנס על ידי שוטרי התנועה בעיר בגין רכיבה שלא כחוק. להורים שילדיהם רוכבים על אופניים, כדאי לדעת שהאחריות על רכיבה לא חוקית מוטלת עליהם ולמעשה הם יישאו בעול הקנסות באם יוטלו על ילדיהם.

במשטרת מרחב איילון מבקשים לציין כי רכיבה על אופניים – חשמליים או רגילים – כמוה כרכיבה על כלי רכב דו גלגלי ממונע, על כל המשתמע מכך מבחינת החוק. במשטרה מציינים את גובה הקנסות שייאלצו לשלם מי שייתפסו עוברים על החוק בעת רכיבה על אופניים. תעריף הקנסות מעודכן לרוכבי אופניים ו/או להוריהם שעוברים על החוק:

250 שקל קנס לרוכבי אופניים חשמליים שירכבו על המדרכה או יחצו מעברי חצייה ברכיבה. הרוכבים על אופניים רגילים ייקנסו ב-100 שקל.

רוכבי אופניים שישתמשו באוזניות תוך כדי רכיבה, וגם אלה שירכיבו נוסעים על אופניהם או על הקורקינטים שלהם בניגוד לתקנות, ישלמו 250 שקל קנס.

רוכבים שישתמשו בטלפון הנייד שלהם תוך כדי רכיבה ייקנסו ב-1,000 שקל, ובאותו סכום ייקנסו הוריהם של נערים ונערות מתחת לגיל 16 שייתפסו רוכבים על אופניים חשמליים.

הולכי הרגל, גם הם עלולים להיקנס בסכום של 500 שקל קנס אם ייתפסו צועדים על שבילי אופניים שמסומנים על המדרכות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי יקנוס את ההורים על סיכון חיי אדם ברחובות ? מאז 2008 נהרגו בערים בישראל מעל 700 הולכי רגל, 70 רוכבי אופניים נהרגו. נפצעו באופן קשה מעל 5000 הולכי רגל ורוכבים. 2 הולכי רגל מתו מתאונה מאופניים. 19 הולכי רגל נפצעו קשה מאופניים, כל השאר נפגעו ממכוניות פרטיות, מוניות, אוטובוסים ומשאיות. איפה ראשי הערים? מה עם עושים כדי לשנות את התמונה? בערים בעולם מונהג "חזון אפס" – עיצוב עירוני בטוח יותר להפחתת תאונות – בישראל לא מדברים על זה אפילו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר