"בגיאורגיה אין עתיד"

נזקי השריפה בחולון: "האש כילתה הכל, נותרנו בלי כלום"

"אנחנו מאוד רוצים להישאר פה", אומרים בני משפחה של מהגרי עבודה מגיאורגיה שאיבדו את כל רכושם בשריפה שפרצה בדירתם בחולון. אחד מהם מאושפז במצב קשה

פורסם בתאריך: 28.11.17 12:09

ביום חמישי האחרון פרצה באישון לילה שריפה בדירה ברחוב אחד במאי בחולון. בשריפה נכווה קשות אחד מקרובי המשפחה והוא מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר. כוחות כיבוי אש שהגיעו למקום דיווחו כי הגורם לשריפה היה, ככל הנראה, סוללת אופניים חשמליים שהתפוצצה בזמן ההטענה. הדירה נשרפה כליל ומשפחה איבדה את כל רכושה בשריפה.

בדירה ברחוב אחד במאי חיו חמש נפשות, כולם מהגרי עבודה מגיאורגיה המתגוררים בישראל כבר שלוש שנים: האב גיאה גלונטי, האם אנה סיראדזה ובנם דמטרה גלונטי – משפחה צעירה ויפה שלצידה חיו גם קרובי המשפחה ג׳ובה מחרדזה ואביו, אשר נמצא במעצר ומועמד לגירוש מהארץ.

ג'ובה מחרזדה מאושפז בבית החולים תל השומר במצב קשה לאחר שספג כוויות קשות בידיו וברגליו. בתל השומר נאלצו להסיר חלקים גדולים של עור מגופו. אביו, אשר שהה בזמן השריפה במעצר בכלא רמלה ומועמד לגירוש, צפוי לקבל אשרת שהייה זמנית על מנת לסעוד את בנו בבית החולים.

ג'ובה. כוויות קשות בגפיים

"הגענו לישראל כי בגיאורגיה אין עתיד"

בראיון ל"שקמה-חולון" מספר האב גיאה גלונטי על התמודדות המשפחה והנסיונות להמשיך הלאה: "הגענו לכאן מגיאורגיה, שהרבה ישראלים מבקרים בה ומתפעלים מהנופים ומהאוכל, אך זאת לא הגיאורגיה שלנו. אנו מכירים גיאורגיה של עוני, ארץ ללא עתיד לילדים, גיאורגיה של אקדמאים שנאלצים לעבוד בשדות. אני אישית למדתי מחשבים ולא מצאתי עבודה".

המשפחה ניסתה למצוא מוצא ממציאות קשה ועתיד טוב יותר לבן הצעיר, כפי שמספר האב גלונטי: "בשלב כלשהו חזרנו לגור אצל ההורים. הבנו שלמען הבן שלנו אנחנו חייבים לעזוב את המדינה. חשבנו על כל מיני אופציות. בסופו של דבר, הבנו שישראל היא האופציה הטובה ביותר. מההיסטוריה של גיאורגיה אנחנו יודעים שאיפה שיש יהודים, יש הצלחה ושגשוג. לכן הגענו לישראל".

התאקלמותה של המשפחה בישראל לא היתה פשוטה. "לא פשוט כאן, אנחנו לומדים את השפה ועובדים בניקיון אבל הרבה יותר טוב כאן מאשר בגיא ורגיה", אומר גלונטי. "גילינו כאן משפחה מדרגה שנייה – מתברר שסבתא שלנו היתה יהודיה. אנחנו מנסים להביא הוכחות על כך מדודה שעוד חיה בטיביליסי כדי שנוכל להישאר כאן. אנחנו מאוד רוצים להישאר כאן".

את תהליך ההתאקלמות בארץ קטעה השריפה שפרצה בדירתם בסוף השבוע שעבר. האם, אנה סיראדזה, מספרת "התעוררתי באמצע הלילה והבנתי שהדירה עולה באש. לקחתי את בעלי ואת הילד וברחנו החוצה. הבנו שג'ובה עוד נמצא בבית. התעטפנו במגבות רטובות, פרצנו פנימה ועזרנו לו לצאת".

הדירה נשרפה כליל והנזק לרכוש מבחינת המשפחה הוא עצום: "לא נותר לנו כלום, הכל נשרף: בגדים, ריהוט וכסף מזומן ששמרנו בצד. אנחנו מנסים לתמרן בין העבודה, בית החולים והטיפול באביו העצור של ג'ובה", אומרת אנה.

"הקהילה נרתמה לעזור"

בימים אלה שוהים בני המשפחה בבית של חברים. הם מחפשים דירה חלופית וזקוקים נואשות לבגדים ולריהוט. את מבצע ההתרמה עבורם מארגנת יפה בצ'י, הגננת של הבן מגן קטקטים בחולון. "זה היה מדהים לראות את ההירתמות של האנשים לעזרה וסיוע", אומרת בצ'י, "קנו להם בגדים חדשים והביאו לנו לגן. זה לא מובן מאליו. הבן שלהם מקסים והסיפור של המשפחה שחוותה קשיים רבים בגיאורגיה ונמלטה לארץ ואיבדה כאן הכל הוא סיפור שובר לב. אני יודעת כמה קשה להם אבל הם חזקים מאוד. העזרה שמעניקים ההורים האחרים מהגן ותושבי חולון היא בגדר מצווה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר