רועי כהן. עוזב את העיר ואת הפוליטיקה המקומית
רועי כהן. עוזב את העיר ואת הפוליטיקה המקומית

מועצת העיר בחרה ברוב קולות סגן ראש עיר חדש

רועי כהן מסיעת הירוקים נבחר לתפקיד סגן ראש העיר. חברי האופוזיציה העלו בישיבת המועצה האחרונה סוגיות בנושא מצוקת חניה, הצפות ביוב ומכרזי כוח אדם

פורסם בתאריך: 4.12.17 10:35

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אמש (ראשון) במשרדי העירייה דנו בענייני השעה והועלו הצעות לסדר היום ובין היתר דנו במצוקת החניה בזלמן ארן, בהתנהלות רשת קהילה ופנאי בנושא הצהרונים, בבעיות הביוב בעיר, במכרזי כוח אדם בעירייה ובשימוש בקרקעות עירוניות. בסיום הישיבה מונה רועי כהן מסיעת הירוקים לתפקיד סגן ראש העיר.

יו"ר סיעת הצעירים, מורן ישראל העלה לסדר את  מצוקת החניה של תושבי זלמן ארן בעקבות בניית בית "מכבי" החדש. ישראל טען כי לא ייתכן שבונים על "שטח חום", שהוגדר כשטח ציבורי, מבנה שישרת את חברי מכבי אך לא את הציבור כולו ועל ידי כך יעמיס עוד על מצוקת החניה בסביבה. ראש העיר מוטי ששון ענה לו בתשובה כי גם במבנה הקודם ברחוב אילת של "מכבי" היתה מצוקת חניה אדירה שהשכנים סבלו ממנה וכי רק לאחר זמן ממושך הסכימה קופת החולים מכבי להעביר את המבנה לזלמן ארן, תוך שנתקלה בקשיים, ורק בזכות מאמציו של ששון, כדבריו, המשיכה בפרויקט. ששון ביקש לציין כי "מכבי" קנתה את השטח וכי מחיר החניה בחניון הוא סמלי והכרחי רק בשל הצורך באבטחה בכניסה. ההצעה ירדה מסדר היום.

חבר המועצה עמוס ירושלמי העלה את בעיית הביוב ופריצות הביוב ברחבי העיר וציין שמדובר בסכנה בריאותית. קינן הציע להקים ועדה בנושא. ששון ענה בתגובה שמערכות הביוב והניקוז מופרדות זו מזו, כך שאין סכנה בריאותית. בנוסף ציין כי עקב קריסת הקו הראשי נוצרו בעיות נקודתיות בעיר שטופלו. עוד אמר ששון כי לאחר שהקו תוקן, רוב פריצות הביוב הן תוצאה של השלכת מגבונים ופסולת של התושבים. גם הצעה זו ירדה מסדר היום.

חבר המועצה קינן הציג בנוסף דו"ח הנוגע לצהרונים. לדברי קינן: "עמלתי על הדו"ח כשלושה חודשים שבמהלכם שוחחתי עם מאות הורים ששטחו בפני עשרות כשלים וטענות מוצדקות. לא יכולתי, מן הסתם, להכניס אל הדו"ח את כל מה שהעלה התחקיר אך נגעתי בסוגיות הליבה שבהן יש לחולל שינוי אשר ישפר בהכרח את השירות להורים ולילדים ואף את תנאי ההעסקה של המפעילות והסייעות".

הדו"ח מונה חמישה פרקים הדנים בהליך הרישום לצהרון, גיוס אנשי הצוות ותנאי העסקתן של המפעילות והסייעות, מספר הילדים הנדרש לפתיחת צהרון, תפקוד הרכז/אחראי על הצהרונים במתנ"ס והשוואת מחירי צהרוני הגנים לצהרוני בתי הספר. הדו"ח מסתיים במסקנות והצעות לשיפור: על הרישום לגן ולצהרון להתבצע במקום אחד תוך ביטול הליך הרישום המוקדם; העסקתן הישירה, כעובדות עירייה, של המפעילות והסייעות ושיפור תנאי העסקתן; היערכות וגיוס צוותים כבר ברבעון הראשון של השנה; שינוי המפתח המספרי לפתיחת צהרון שני במתחם תוך מניעת ערבוב בין-גילי של ילדי טרום עם ילדי תת חובה וחובה; יצירת קשר טלפוני עם ההורים על ידי הרכז לצורך השלמת הרישום השנתי לצהרון והסדרת התשלום; הוזלת מחירי צהרוני גני הילדים והשוואתם למחירי צהרוני בתי הספר.

בתגובה טענה לילך שץ, סמנכ"לית רשת קהילה ופנאי, כי כל המסקנות בדו"ח הוסקו לגבי אירועי השנה כאשר זמן ההיערכות של רשת קהילה ופנאי היה קצר. לדבריה, אירעו כשלים נקודתיים, עובדות הרשת זוכות לתנאים מעולים והודעה לגבי הרישום נעשתה בכל אמצעי המדיה האפשריים. ההצעה ירדה מסדר היום.

חבר המועצה נועה צפלינסקי העלתה את סוגיית מכרזי כוח האדם בעירייה ותהתה על מהות התפקידים והצורך בהם. צפלינסקי הביאה כדוגמה את תפקיד נאמני הרובע ותהתה גם לגבי הצורך בתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש ותרבות. ששון ענה לה בתגובה כי כל המכרזים אושרו כנדרש על ידי הגורמים המתאימים. ההצעה ירדה מסדר היום.

צפו בחלק ישיבת מועצת העיר בנוגע למכרזי כוח אדם בעירייה: 

קינן העלה שוב הצעה לסדר היום בדבר פטור מדמי שכירות של העירייה עבור שימוש במקרקעין הנוגע, בין השאר, לתחנת המעבר של הפסולת העירונית בח-300, שבה יושב הקבלן ולא משלם דבר על השימוש בקרקע. מנכ"ל העירייה יוסי סילמן ענה בתגובה כי השטח שייך לעירייה וכי אכן במקום נמצא משרד הקבלן וציודו, אך הקבלן עושה עבודות עבור העירייה וכך נקבע במכרז. סילמן ציין כי אם היו חריגות הוא יבדוק זאת. גם הצעה זו ירדה מסדר היום.

בסיומה של ישיבת המועצה נבחר ברוב קולות רועי כהן מסיעת הירוקים לתפקיד סגן ראש העיר החדש. כהן, ששימש בתפקיד בעבר אך פרש בשל חילוקי דעות עם ראש העיר, הביע אמון בראש העיר ששון וציין כי בשעה שראשי עיר אחרים מואשמים בפרשיות שחיתות, הוא שמח לעבוד שוב עם ששון שלא דבק בו כל רבב.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר