צילום: shutterstock

העובדת הזרה הסתתרה אצל השכנים, המעסיקה הורשעה

המעסיקה: "היא דיברה עברית, טענה שהיא נשואה לתושב חולון והציגה תעודת זהות כחולה"

פורסם בתאריך: 5.12.17 12:19

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו הרשיע מעסיקה לאחר שהעסיקה עובדת זרה ללא היתר. העובדת הזרה, תושבת חולון, היתה בת זוגו של תושב העיר ולאחר פרידתם המשיכה להתגורר בארץ ללא היתר. המעסיקה, נעמי אדלר, טענה בבית הדין כי העובדת הציגה בפניה תעודת זהות ישראלית ואף סיפרה לה שהיא נשואה לתושב חולון, ולכן העסיקה אותה.

לידיה סינווני (53) הגיעה לישראל לעבוד בסיעוד לפני עשרים שנים. אשרת העבודה שלה פגה בחודש פברואר ב-2002. עם זאת,  בשנת 2004 קיבלה העובדת מעמד ארעי לאחר שהוכרזה כידועה בציבור של דרור סינווני, תושב חולון. סינווני, תושבת הפיליפינים, קיבלה הארכת אשרה עד לחודש מרץ 2010. במהלך זמן זה נפרדה מבן זוגה ובשנת 2010 היתה אמורה לעזוב את שטח ישראל. עם זאת, במשך שנה וחצי המשיכה לעבוד במשק בית אצל בני הזוג נעמי ודרור אדלר.

בשנת 2013, במהלך ביקורת שגרתית של משטרת ההגירה, נשאלה נעמי אדלר האם היא מעסיקה עובדת זרה. אדלר הודתה במהלך הביקורת בהעסקתה של העובדת, אך טענה כי באותה העת העובדת לא נמצאת. לאחר חיפוש בסביבה נמצאה העובדת כשהיא מסתתרת בביתם של השכנים.

לטענתה של אדלר, "כשנפגשתי איתה בפעם הראשונה היא הציגה עצמה כתושבת חולון וכאשתו של דרור סינווני. היא דיברה עברית שוטפת והציגה תעודת זהות כחולה. לא הסתכלתי בתעודת הזהות וגם לא צילמתי אותה ולכן חשבתי שהיא ישראלית ומותר לה לעבוד".

מקורב למשפחת אדלר מסר ל"השקמה-חולון" כי "בני הזוג הואשמו על לא עוול בכפם. לידיה סינווני היא תושבת חולון בעלת תעודת זהות כחולה. הזוג נתבע על ידי המדינה, אך עם זאת המדינה לא הגישה ולא הביאה את עדותה וגירסתה של העובדת עצמה וגם לא גילתה את תיק העובדת במסגרת ההליך המשפטי".

למרות טענות המקורב, בפסק הדין נכתב כי "נעמי אדלר ביטחה את העובדת בביטוח רפואי לתייר לפי מספר דרכונה, ואף הוצגה לבית הדין הצעה לביטוח רפואי לשוהים זרים בישראל. מכאן שהנאשמים ידעו והתייחסו אל העובדת כאל עובדת זרה, ואין לקבל את טענתם כי חשבו שמדובר בעובדת שמחזיקה בתעודת זהות ישראלית". בסופו של דבר החליט בית הדין להרשיע את נעמי אדלר אך לזכות את בן זוגה. גזר הדין יינתן במהלך חודש ינואר.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר