עיריית חולון. צילום: אלי נאמן
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

דו"ח מבקר העירייה: ליקויים בניהול נכסים ובאגפי התנועה והרכב

מתוך הדו"ח: העירייה משכירה מבנים מפל-קל ולחניון ללא רשיון עסק הוציאה העירייה חמישה מיליון שקל עבור שירותי שמירה. העירייה: "צוות לתיקון ליקויים יבחן את הממצאים"

פורסם בתאריך: 6.12.17 11:52

כשבועיים של דו"ח מבקר המדינה על הרשויות המקומיות שהצביע, בין היתר, על ליקויים בהתנהלות עיריית חולון, הוגש השבוע דו"ח מבקר העירייה, שנדון בישיבת המועצה האחרונה ביום ראשון האחרון, ובין השאר הצביע על ליקויים בניהול נכסי העירייה, באגף התנועה, במחלקת הרכב, במנהל תפעול ומינהלה ביחידה לאיכות הסביבה ובמעקב אחרי הדו"ח הקודם.

מהדו"ח עולה כי העירייה אינה מקפידה על חוזי התקשרות מסודרים עם המשכירים שלה. על פי דו"ח מבקר העירייה, העירייה משכירה מבנים מפל-קל או עבור אנטנות סלולריות. עוד מצוין כי לחניון המרכבה לדוגמה, אין רשיון עסק ובחוזה בין העירייה לשוכר מצוין כי החברה הכלכלית אינה מספקת שירותי שמירה למשתמש מכל סוג, ולמרות זאת הוציאה העירייה חמישה מיליון שקל עבור שירותי שמירה בטענה לפריצות ולגניבות מהחניון.

באגף התנועה, אין קריטריונים מסודרים להוצאת תו נכה והמבקר דורש להתאימם לפי החוק הקיים. כמו כן, חלק מהתמרורים בעיר אינו מוסדר על פי החוק ובנוסף, אין ביקורת ביצוע על ידי יחידת האחזקה באגף התשתית למניעת הצבת תמרורים על ידי קבלנים מטעמה ללא אישור מתאים.

באגף הרכב, נמצאו חריגות של רכבי עירייה, בעיקר רכבי איסוף אשפה ועל הימצאותם שלא בנקודות שיועדו להם בסיום היום. זאת ועוד, אין מעקב שיטתי אחרי צריכת הדלק בכלי הרכב העירוניים.

עוד עולה מדו"ח מבקר העירייה כי רכזת תעשיות מטפלת בתלונות רעש למרות שאין לה הסמכה בנושא וכי ליחידה לאיכות הסביבה אין אמנת שירות כוללת. המבקר מציין כי עדיין לא הסתיים איסוף המידע לגבי מבנים שבהם קיים אסבסט ויש להוציא מכרז לטיפול בנושא.

עם פרסומו של דו"ח מבקר העירייה התרעם חבר המועצה מורן ישראל על כך שלא נעשה דיון מסודר בנושאי הדו"ח ולטענתו, "ראש העיר מעדיף להשתיק את הביקורות נגדו". גם חבר המועצה שי קינן הביע תמיהה כי הועלו נושאים חמורים נגד העירייה כבר בדו"ח מבקר המדינה אך טרם דנו בהם בפורום ישיבות המועצה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "צוות לתיקון ליקויים, בראשות מנכ"ל העירייה, יבחן את כל הממצאים שבדו"ח ויפעל לתיקון כל הליקויים".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר