להתראות מחברות, שלום אייפדים: בחולון לומדים מאפליקציות

בבית הספר ישעיהו לומדים באמצעות אפליקציות ייעודיות והתלמידים מחכים בקוצר רוח לשיעור

פורסם בתאריך: 7.12.17 11:48

תלמידי כיתות א'-ג' בבית הספר ישעיהו בחולון נבחרו ללמוד בתכנית לימודים ייחודית, פרי חברת הסטארט-אפ הישראלי "פאדגורו". במסגרת שיעורי תל"ן, מקבלים התלמידים העשרה באמצעות אפליקציות ייעודיות באייפדים.

"האייפדים מהווים כלי עבודה שבו מתרגלים דרך אפליקציות ייעודיות את החומר הנלמד. בכיתות החינוך המיוחד, לדוגמה, שמים את הדגש בבחירת אפליקציות כאלו שיאפשרו לכל תלמיד להתקדם בקצב שלו, להפעיל דמיון ויצירתיות", אומרת נירית צורף, מדריכה בבתי ספר יסודיים מטעם "פאדגורו" שליוותה לאחרונה כיתה של חינוך מיוחד בחולון.

בית הספר ישעיהו בחר את התכנית של "פאדגורו" כאחת ממספר התכניות שכל בית ספר בוחר במסגרת ההעשרה של קרן קרב. בית הספר שיבץ בין הכיתות גם כיתת חינוך מיוחד, ש בה ההצלחה היתה מעבר לכל ציפייה. "כשהתלמידים קיבלו הסבר מה הם עתידים ללמוד במהלך השנה", מספרת צורף, "הם הביעו עניין רב והם ממתינים בקוצר רוח לשיעור".

כאשר התלמידים צמודים לטאבלטים, עולה השאלה מהי המטרה של המורה בשיעור. לדברי צורף, אף טאבלט לא יוכל להביס כוח של איש חינוך שמנווט את הכיתה: "התלמידים מקבלים עזרה ממני תוך כדי העבודה. הם מאוד ממוקדים במה שקורה במסך מה שמאפשר ריכוז מירבי, פיתוח קואורדינציה, למידת נושאים בצורה יצירתית והאפשרות לתקן וללמוד מטעויות תוך כדי משחק. רמת הקושי עולה בהדרגה ומתאפשרת תחושת הצלחה מספר רב של פעמים".

בעשר הדקות האחרונות של השיעור הילדים מדגימים את התוצרים שיצרו במהלך השיעור. "אנחנו משתמשים תחילה באפליקציות סגורות. אחרי שהילדים מיישמים את הנלמד בשיעורים, הם משתמשים גם באפליקציות פתוחות, שמותקנות מראש על האייפד. באפליקציות הם מתכנתים, יוצרים סרטונים ויוצרים משחקים".

חדוה שולץ, רכזת התכנית וסמנכ"ל הדרכה ופדגוגיה ב"פאדגורו", מדגישה כי "לא נעשה שימוש באינטרנט פתוח במהלך השיעורים. האפליקציות מותקנות מראש ואין חשיפה לאתרים או אפשרות לגלישה באינטרנט. הכל מפוקח ואין גם חשש מקרינה".

לדבריה, "רוב ההורים ואנשי החינוך מבינים שהדרך הטובה ביותר בעידן הדיגיטלי היא לרתום את המכשירים המופלאים האלה ללמידה במקום להעלות התנגדויות מגוחכות. רק לאחרונה ילדים שלא דיברו מעולם (אוטיסטים) התחילו לדבר בשיעורים שלנו".

אם שבנה לומד בחינוך המיוחד מבקשת לציין: "יש לי ילד עם הפרעות קשב קשות. המורות מתלוננות על כך שהוא לא רגוע. הוא בעצמו מתלונן על כך שהוא לא מצליח להתרכז בכיתה והחומר משעמם אותו. הוא אומר לי לא פעם 'למה אי אפשר שכל השיעורים יהיו עם טאבלטים?. אלה השיעורים שהוא הכי מתחבר אליהם, לומד המון, מפיק הרבה ומתקשר טוב יותר עם הילדים שהוא לוקח איתם חלק בשיעור. אני ממש שמחה שהפרויקט הגיע לכיתה שלו".

מחברת פאדגורו נמסר כי הבוקר (חמישי) קיבלה את אישור עיריית חולון להפעיל גם קורס לילדי חינוך מיוחד בעיר עם לגו: "מדובר במספר אפליקציות אשר מלמדות את הילדים לכתוב קודים ברמה בסיסית לפי דרגת קושי עולה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר