תנים במרחב העירוני. נא להתרחק

הוטרינר העירוני: "כלבת גורמת למוות בייסורים – חסנו את הכלבים"

בעקבות מגיפת הכלבת בצפון ולידיעת בעלי הכלבים, בימים אלה מפוזרים ברחבי חולון פתיונות לחיסון חיות הבר מפני המחלה

פורסם בתאריך: 10.12.17 16:25

העיר חולון נערכת להתפשטות מגיפת הכלבת. בראיון ל"שקמה חולון" מספר הוטרינר העירוני ויקטור חדד על המאבק במגיפה.

כיום, עם עליית מקרי הכלבת בארץ ו-58 מקרים ידועים של תנים ושועלים שנדבקו במחלה, חולון נערכת להתקדמותה לעבר מרכז הארץ. כך למשל, בסוף השבוע אותר תן חולה כלבת באזור  זכרון יעקב.

הווטרינר העירוני ויקטור חדד אומר: "ראשית, אני פונה אל כל תושבי העיר בבקשה לבוא לחסן את הכלבים. אנחנו בעצמנו יצאנו למבצע עיקור של 2,000 חתולי רחוב ומתן חיסונים נגד כלבת גם לחתולים. מדובר במחלה מסוכנת מאד אשר עלולה להביא למוות בייסורים, שיתוק של מערכות העצבים בגוף עד לדום נשימה".

חדד מזהיר בעיקר מפני מגע עם כלבים משוטטים באזור הצפון: "לפני כמה חודשים היה מקרה לפיו שני מטיילים יצאו לקמפינג, לקחו את הכלבה איתם ובלילה קשרו אותה ליד עץ. בבוקר הם ראו שלכלבה היה סימן נשיכה, כנראה מתן. הכלבה הושמה בהיסגר על מנת לשלול מקרה כלבת".

חדד מספר כי בשנת 2015 משפחה מחולון ששבה לעיר מהילולה במירון הביאה עימה כלבה משוטטת שנמצאה בזמן הבילוי המשפחתי. הכלבה, שנפטרה מכלבת, באה במגע עם עשרות תושבי העיר וגרמה לחרדה רבה לאחר שהתגלתה המחלה. יש לציין כי ההידבקות במחלת הכלבה עלולה להיגרם ממגע עם פרוות הכלב או הרוק שלו בלבד", הוא מזהיר.

כיצד נערכים בחולון להתפשטות המגיפה?

"בימים אלה מפוזרים פתיונות לחיסון חיות הבר מפני כלבת. פיזור הפתיונות מבוצע בידי אנשי המחלקה הווטרינרית בעיריית חולון וזאת בפעם השנייה השנה. הפתיונות פוזרו בשטחים הפתוחים מסביב למקווה ישראל ובהמשך יפוזרו גם במשולש החקלאי שבחלקה המזרחית של העיר ובדיונות החול שבין ראשון לציון לבין חולון".

באזור חולון חיים תנים ושועלים בעיקר באזורים הפתוחים ליד בית הקברות, חולות ראשון ושטחי מקווה ישראל. אלו הן חיות בר מוגנות אשר אינן מחפשות קרבה לבני אדם וממעטות להגיע לשטחי ישוב עירוניים, אולם חיפוש אחרי מזון גורם גם לנוכחותם באזורים עירוניים. תנים חיים בלהקות ובבודדים, תן נגוע בכלבת יכול לעבור מרחק של 30 ק"מ בלילה אחד ועל כן עלול לגרום להתפשטות רחבה יותר של המגיפה.

בחלקה הדרומי של העיר, ליד שכונת ח-300, שם נראו לאחרונה תנים, הפתיונות ניתנים בצורה של כופתאות בעלות ריח חזק של מזון לדגים ואינם מזיקים לחיות בית. כמות נוספת של פתיונות תפוזר גם בחלק העיר המערבי. המחלקה הווטרינרית שבה ומזכירה כי כל כלב מגיל שלושה חודשים ומעלה חייב בחיסון כלבת מדי שנה.

ומה עושים במקרה של נשיכה או שריטה על ידי בעל חיים? משרד הבריאות מזכיר שלא לבוא במגע עם תנים או שועלים ואף לא עם כלבים משוטטיםשוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף מיד את האזור במים זורמים וסבון, לחטא אותו בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות כדי לבדוק אם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר