יוגדלו ההחזרים על היטלי ההשבחה שנגבו שלא כדין

ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז תל אביב חייבה את העירייה להגדיל את הסכומים המוחזרים על היטלי השבחה שנגבו בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 11.12.17 10:18

ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז תל אביב מתחה ביקורת חריפה על התנהלותה של עיריית חולון בסוגיית החזר היטלי השבחה שנגבו שלא כדין מתושבי העיר, וחייבה את העירייה להגדיל את הסכומים המוחזרים בהתאם לשיעור ריבית העונשין בתוספת הוצאות משפט של 2,000 שקל.

עיריית חולון גבתה שלא כדין היטלי השבחה בעת מכירתן של דירות מתחת לקומת הגג. כבר באוגוסט 2016 קבעה ועדת הערר כי היטלי השבחה נגבו מתושבים רבים בשל אפשרויות השבחה לגג בלבד, על ידי תוספת פרגולות ובניית מעברים, כלומר הגדלת שטח דירות הגג. החוק שולל בניית מעברים מתוך חדרי המדרגות, ולכן הגישה לגג מתאפשרת רק מקומת הגג ואינה פתוחה לכל דיירי הבניין. המסקנה היתה שיש להחזיר את הכספים לתושבים שמתגוררים בקומות אחרות בתוספת ריבית והצמדה.

העירייה הודיעה בתגובה לכתבה שפורסמה ב"השקמה-חולון" ב-29.8 כי רוב ההחזרים בוצעו והיתר יושלמו, אבל פניות חדשות של אזרחים הובילו לדיון נוסף, בסיומו קבעה ועדת הערר כי הליך החזרת הכספים מתנהל באופן שאינו תקין ולכן יש להגדיל לצורך החישוב את הריבית על ההחזרים (לפי הצמדה של 0.5% לחודש מיום החיוב ועד ליום ההחזר המקורי) וכן להוסיף כאמור 2,000 שקל (+מע"מ) לכל ערר. קביעה זו חלה גם במקרים שבו כבר הוחזר ההיטל או חלקו בצירוף ריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, ויש להשלימו בתוספת ריבית פיגורים.

"ייצגתי בהליך שמאי מכריע בעלים של דירה בקומה שנייה בבניין מגורים בן 4 קומות ברחוב סוקולוב שחויבו בתשלום היטל השבחה", אומרת השמאית גלית צור, "הוועדה המקומית חולון ערערה על החלטת השמאי המכריע שמואל רוזנברג מ-2015, שקבע כי לא חלה חבות בתשלום היטל השבחה, אבל ועדת הערר החליטה לדחות את עמדת העירייה ואישרה את ביטול ההיטל".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה שמשלימה סוגיות ספציפיות שנותרו במסגרת המחלוקת הכוללת, שהוכרעה לפני כשנה, בעניין חלוקת תשלום היטל ההשבחה בין בעלי הדירות בגין חדרי יציאה לגג על שטח הגג המהווה רכוש משותף. במסגרת ההחלטות הנ"ל, קבעה ועדת הערר כי היטל ההשבחה יושב בתוספת ריבית פיגורים".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    2000 שח סכום זעום ההליכים. עלו.לתושבים. הרבה יותר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצה למי שצריך לקבל החזר. אל תסמכו על החישובים שעושים בעירייה. חשבו בעצמכם . העירייה משלמת "בטעות" הרבה פחות ממה שוועדת הערר פסקה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר