קוברים את האשפה: מכלים טמוני קרקע יוצבו ברחבי חולון

העירייה תטמין פחים באזורים נוספים בעיר, ועל אף היתרונות לסביבה, יש גם מי ששומרים אמונים לצפרדע ומתנגדים

פורסם בתאריך: 13.12.17 09:57

סוף לפחי האשפה בחולון? העירייה יצאה לאחרונה במרכז להטמנת מכלים טמוני קרקע בעיר חולון. למכלים טמוני קרקע יתרונות רבים לשמירה על הסביבה יחסית לפח האשפה המוכר, אולם יש גם מי שמתנגדים להצבתם בסביבה עירונית.

כיום מוטמנים מכלים מסוג זה בשלושה אזורים בעיר חולון: ברחוב ההסתדרות, במספר מוקדים בתל גיבורים ובג'סי כהן ועוד, אשר משמשים להשלכת אשפה ביתית. מדובר בעיקר במקומות שבהם אין ביתני אשפה או במקומות שבהם יש לתת מענה למספר התושבים בסביבה. מכלים כאלה יתווספו במקומות שבהם הם יידרשו על פי השיקולים המקצועיים של מנהלי מערך התברואה באם יוחלט שהם יהוו את הפתרון טוב ביותר על פי תנאי השטח.

בעד ונגד פחים טמוני קרקע

הבחירה במכלים טמוני קרקע נובעת מהצורך לשמור על סביבה נקייה ובריאה. מראהו הויזואלי ניתן להתאמה עם הסביבה, הוא איננו מאפשר גישה לבעלי חיים ובכך מונע מפגעי ריח. בשל נפחו של פח מוטמן, הגדול יותר יחסית לפח רגיל ושטחו מעל פני האדמה הקטן יחסית לפח הרגיל, הוא מאפשר לרשויות לעבור בקלות לשיטת ההפרדה לשני זרמים – אשפה יבשה ורטובה – וזאת בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה.

למכלים טמוני הקרקע יש מתנגדים הטוענים שאין לראות שום יתרון שלהם על פני שום מכל אשפה מהדור הקודם, המכלים הקטנים והצפרדעים. המתנגדים טוענים כי פחים מוטמנים דורשים לוגיסטיקה מיוחדת ומורכבת כדי לפרק אותם ולפנות את האשפה, בעוד שפחי הצפרדע דורשים פינוי פשוט יחסית.

עוד טוענים המתנגדים כי פחים מוטמנים אינם נוחים לשימוש, כי הם צרים מדי, אי אפשר להכניס לתוכם פריטים גדולים, לעומת פחי הצפרדע הנוחים והמרווחים, וכן פחים מוטמנים מתאימים בעיקרם לאשפה "עדינה" וקלה, כגון אזורים משרדיים, ואינם מתאימים לאזורים שבהם יש אשפה מסיבית וכבדה, כגון אזורי מגורים ומסחר. לכן, לדברי המתנגדים, ניתן לראות בשכונות מגורים צפופות ערימות אשפה לצד הפחים המוטמנים, בעוד שאשפה זו היתה עשויה להיכנס בלי בעיה לתוך פחי הצפרדע. גם המכסים הגבוהים של הפחים המוטמנים מקשים על השלכת האשפה, ולכן יש אנשים המתקשים במאמץ ונוטים להשליך את האשפה לצידם ולא בתוכם. פעילים למען בעלי חיים מתנגדים אף הם בטענה כי פחים מוטמנים הם מלכודת מוות לבעלי חיים, בעיקר חתולים, ולכן סיכונם עולה בגדר עבירה על חוק צער בעלי חיים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר