צילום: לינה מירה

אמה של עדן טהרני נחשפת: "הרגשתי כבר בלידה שמשהו לא תקין"

אמה של הזמרת הצעירה שכבשה את במת האקס פקטור מגלה סודות מהעבר

פורסם בתאריך: 21.12.17 11:59

אם תהיתם מהיכן מצלצל לכם השם איריס טהרני, אז כמעט בטוח שאתם מכירים את בתה, עדן טהרני, הזמרת העיוורת העולה בתכנית אקס פקטור. דווקא עכשיו, כשבה נמצאת באור הזרקורים, החליטה איריס טהרני, נשואה ואם לחמישה, תושבת חולון, לחשוף את סיפור חייה בסדרת הרצאות הנושאת את השם "יוצאת אל האור".

צפו בדואט של עדן טהרני וראש עיריית חולון מוטי ששון: 

טהרני, מאפרת ומעצבת שיער לאירועים מיוחדים ומנחת סדנאות, מספרת שזה זמן רב בוער בה הרצון לספר את קורות חייה. בהרצאה היא מספרת על העלייה בגיל תשע  לישראל, על האתגרים בילדות ובגיל העשרה, על אימהות לילדה עם צרכים מיוחדים, על בניית קריירה והגשמת חלומות. "נולדתי באיראן וחוויתי המון קשיים כשעזבתי את הסביבה המוכרת, את הבית, החפצים וכמובן החברים שלי והלכתי אל הלא נודע. הרבה סיפורים סיפרו לי בני משפחתי על ארץ ישראל, שיש המון איסורים וזו מדינה דתית. אחד הדברים שאמרו לי היה שבארץ אין בובות ואין משחקים ולכן עלי להיפרד מהבובה שכל כך אהבתי מילדותי. את החוויה הקשה הזאת אני זוכרת עד היום והייתי נותנת הכל כדי לזכות בבובה שלי שוב, עד כמה שזה נשמע טיפשי".

טהרני מספרת בהרצאתה כיצד הסתגלה המשפחה לחיים החדשים בישראל, כיצד נישאה והקימה משפחה משל עצמה וכיצד מיד כשנכנסה להריון עם בתה עדן חשה שמשהו לא תקין. "זיכרון שחרוט בתוכי הוא הלידה של עדן. מלכתחילה הרגשתי שמשהו לא תקין ואכן, כשהיא נולדה בישרו לי שהיא לא תראה לעולם וכי היא נולדה עיוורת", מספרת האם.

"ברגעים הראשונים הרגשתי שכל עולמי חרב. עלו אצלי המון שאלות, מתי היא תלך, מתי תזחל, איך היא בכלל תתפקד. הייתי מבוהלת ומפוחדת אבל התעשתי די מהר והחלטתי שעדן תגדל כילדה רגילה על אף המגבלות שלה. ואכן, עדן הוכיחה שהכל אפשרי וראו היום איך כל המדינה מדברת עליה ואני מתמלאת גאווה", היא מוסיפה.

גם בחייה המקצועיים כמאפרת לא הכל הלך לטהרני בקלות: "התחלתי את העסק לבדי, צעד אחרי צעד, והיום אני מודה לאל שהעסק שלי מצליח והלקוחות מרוצים והכי חשוב שאני יודעת שאני מעלה את הרגשתם לאין ערוך. זכור לי מקרה שבחורה באה אלי להתאפר לפני אירוע ולא הוציאה הגה מפיה. לאט לאט נפתחה ובסופו של יום היא לא הפסיקה לדבר. שמחתי שהצלחתי לחזק לה את הביטחון העצמי מאפס למאה בכמה שעות – זה דבר שלא הרבה מסוגלים לעשות".

טהרני מבקשת לציין "עברתי בחיי לא מעט והחלטתי שסדרת ההרצאות שלי תהיה מיועדת לנשים, אני רוצה לתת להן כלים כדי שיתפתחו, ייצאו לדרך חדשה כמוני ויאמינו  שהכל אפשרי על אף הקשיים. הטיפ שלי לעצמאות הוא לא לוותר ולא להישבר, לדבוק במטרה. זה לא פשוט, אבל מי כמוני יודעת שהאור נמצא בקצה המנהרה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר