מי יזמין את החיילת שרוצה להתגייר לארוחת שישי?

ליאונלה וולוקוב גילתה רק לפני שלוש שנים שאינה יהודיה. עכשיו היא מבקשת שתזמינו אותה לקבלת שבת

פורסם בתאריך: 27.12.17 16:45

חיילת בת 18, תושבת חולון, מחפשת משפחה שתארח אותה לקבלת שבת. הסיבה: החיילת שעוברת תהליך גיור מחפשת משפחה מסורתית להתארח אצלה בערבי שישי ולהתוודע לאורח החיים היהודי של ארוחה משפחתית.

ליאונלה וולוקוב, בת 18, נולדה בארץ להורים יוצאי אוקראינה. בגיל 15 הבינה כי איננה נחשבת ליהודיה על פי חוקי מדינת ישראל ועל כן החליטה לעבור גיור צבאי, כעת משהתגייסה לצה"ל כמו שאר חברותיה.

וולוקוב המשרתת בחיל השלישות, מספרת בראיון ל"השקמה-חולון", מספרת על המסע האישי שעברה ומסבירה מדוע היא מבקשת להתארח לארוחות שישי בבי משפחה מסורתית בחולון.

"מגיל קטן חייתי בסביבת חברות יהודיות וזה מה שהכרתי, עד שבגיל 15 הבנתי שאני לא מוכרת  כיהודיה", אומרת וולוקוב. "אמא שלי לא יהודיה אבל אבא שלי כן. תמיד התארחתי בחגים אצל חברות ונהנית מהאוכל, מהאווירה המשפחתית ומתחושת האחדות. לפני שנתיים אחותי הכירה לי את תכנית נתיב, שבה עוברים תהליך גיור בצבא. היא עברה אותו וידעתי שגם אני ארצה להתגייר ולעבור את התהליך".

וולוקוב מעידה, כי על אף שאינה נחשבת מבחינה טכנית ליהודיה, תמיד הרגישה שייכת לעם היהודי. "מאז ותמיד התחברתי לחגים, למסורת היהודית ולקידוש בשבת. אני גם רוצה שבעתיד המשפחה שלי תהיה יהודית ושהילדים שלי יגדלו על פי הדת היהודית. אחותי, שעברה כבר תהליך הגיור וסיימה אותו בהצלחה, מקפידה לשמור מצוות והפיקה הרבה מאוד מהתהליך באופן אישי".

אביך הוא יהודי, האם מנהגי היהדות ומצוותיה באו לידי ביטוי בבית?

"כאמור, אמא שלי לא יהודיה, אבא שלי כן, אבל לא הוא לא חוגג את החגים היהודיים. אבל מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי לחוות את המנהגים והחגים ולכן התארחתי אצל המשפחות של חברות שלי. זה משהו שתמיד היה חסר לי בבית והרגשתי שגם אני רוצה. לא הרגשתי יהודיה בגלל הבית אלא בגלל המדינה ובגלל שאני חלק מהחברה הזו. צריך להבין, שההפך מיהדות זו לא מיסה בכנסיה ותפילות לישו אלא מבחינתי זה פשוט ערב רגיל בבית בזמן שבבתים אחרים חוגגים למשל את ליל הסדר".

ספרי על תהליך הגיור שאת עוברת.

"הכי קשה לי בתהליך זה ללמוד הכל מהתחלה. בקורס מעמיקים בתחום הכשרות, שעד עכשיו לא שמרתי. אני צריכה להתרגל ולסגל לחיים שלי חוקי כשרות כמו בשר וחלב בנפרד, כולל סטים של צלחות וכלים וכל מה שכרוך בזה. אני צריכה לזכור לברך על כל מאכל ועל כל שתייה וגם להתאים ברכה לכל דבר שאני אוכלת – האם זה פרי העץ, פרי האדמה או מיני מזונות. אף אחד לא מצפה ממני להתפלל פעמיים ביום, אבל חשוב לי שהתהליך יהיה משמעותי ואפנים אותו, לא כמו רובוט אלא כאדם שרוצה להתחבר".

כיצד הגיבו הורייך להחלטה שלך ושל אחותך לעבור גיור?

"המשפחה תומכת בי ותמכה באחותי. אנחנו מחוברים מאוד, אמא ואבא שלי לא קשורים לתהליך, הם נשארים כפי שהם, אני זו שעוברת את השינוי והם תומכים בי".

מה השלב הבא בתהליך הגיור?

"אני מחפשת משפחה מסורתית להתארח אצלם בערבי שישי ולהתוודע לאורח החיים היהודי של ארוחה משפחתית. ניסיתי לחפש משפחה מסורתית דרך הפייסבוק אבל לא מצאתי. אני צריכה משפחה בחולון שמתגוררת בסמוך אלי, אם אפשר, באזור עיריית חולון. זו צריכה להיות משפחה שמתאימה לתנאי שדורש בית הדין: הורים נשואים, אבא חובש כיפה, ואם להם ילדים בגיל חינוך,  הם צריכים ללמוד בחינוך דתי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר