פריאל סבג ז"ל. התפילות לא הועילו
פריאל סבג ז"ל. התפילות לא הועילו

פריאל בת ה-17 הצליחה לחזור לחיים: "הכל נראה כמו חלום"

המסע הארוך והקשה של המשפחה מחולון הסתיים בדמעות של אושר

פורסם בתאריך: 23.12.17 11:59

בחודש נובמבר בשנה שעברה, בתום חגיגות יום הולדתה ה-16, התלוננה פריאל סבג, תושבת חולון, תלמידת חטיבת הביניים "יובלים", על כאבים ברגל. כך התחילה מסכת הכאב והייסורים של הנערה הצעירה מחולון. "לקחנו אותה לבדיקות והרופא קבע שזו התפתחות בגדילה", מספרת אמה פאני, "אבל אף אחד לא יחליף את הרגשתה של אם. אני הרגשתי שמשהו לא בסדר והחלטתי שנלך לבית החולים. בהתחלה הייתי בטוחה שנתפס לה שריר וקניתי לה משחות וכדורים אבל לאחר סדרת בדיקות הגיעה הבשורה הנורא מכל: גילו לפריאל סרטן אלים מאוד ונדיר שאינו מוכר בישראל ובהמשך הבנו שהיא תזדקק לטיפול רפואי מיוחד שניתן אך ורק בגרמניה".

פאני, גרושה ואם לשני ילדים נוספים (16, 9), אינה עובדת. בשל הקשיים הכלכליים נאלצה המשפחה לעקור מחולון וכיום מתגוררת המשפחה אצל הסבא והסבתא באור יהודה. מאז אבחון המחלה אושפזה פריאל לעתים תכופות בבית החולים תל השומר, שם ניתנה לה כימותרפיה. "בתחילה קיווינו", מספרת פאני, "שהטיפולים יעזרו אך התבדינו, הטיפולים לא עזרו ובינתיים מצאו משהו בראש שלה. במשך כל אותה תקופה היא לא הלכה לבית הספר אך השתדלה להשלים את החומרים שהחסירה בעצמה".

בעצת הרופאים הבינה פאני שהטיפול היחידי שעשוי להציל את חייה בתה ניתן בגרמניה. הבעיה היתה שהטיפול כרוך בעלות כספית גבוהה מאוד שהמדינה וקופת החולים אינן מממנות. "למזלנו, התגייסו למען פריאל המון אנשים טובים, ביניהם בתאל בן דוד וחני משה, שארגנו יריד איסוף כספים למענה ונפתח המרוץ נגד הזמן כדי להציל את פריאל", מספרת אמה.

ואכן, ב-30 במרץ התקיים היריד הגדול למען פריאל שבו גויסו ונתרמו למענה הכספים הדרושים לנסיעה ולטיפול הרפואי בגרמניה. בינתיים, בחודש אפריל נכנסה פריאל לניתוח להסרת הגדול במוח ואמה פאני פרסמה אז את המילים הבאות: "אנא פתח לה שערי שמיים היושב שם במרומים. תן לה ברכתך. מחר בשמונה בבוקר עוברת פריאל ניתוח להסרת הגידול במוח. אני מפקידה בידך את נשמתי, עולמי וכל חיי ויודעת ומאמינה בך באמונה שתגן ותשמור על פריאל שלנו והיא תעבור את זה בשלום. הלב שלי שבור מיוסר ומלא תעתועים. אני מפחדת, תן בי את השלווה, האמונה, הכוח והתקווה".

על אף התחינות והתפילות, הניתוח לא צלח ופריאל טסה לגרמניה עם אמה. הילדים הקטנים נשארו אצל סבא וסבתא. "טסנו לגרמניה לתקופה לא קצרה", מספרת פאני, "אחרי שבועיים של הכנות מייגעות, ריצות, פחדים וכאבי בטן, הגיע היום הגדול, 8 באוגוסט 2017, היום שבו פריאל התחילה את המלחמה הקשה, תכנית בת 33 הקרנות".

פאני ופריאל שהו בגרמניה במשך חודשיים וחצי, שבסופם הגיעה הבשורה המיוחלת: הטיפולים הצליחו וב-30 בנובמבר פריאל הוכרזה כבריאה. "זה היה יום חג, היום שבו התבשרנו שפריאל, הנסיכה של כולנו, ניצחה את המחלה. הדמעות לא הפסיקו לרדת מאושר – ניצחנו. האמנו בכל ליבנו שפריאל תנצח. זה היה מסע קשה, אבל לא נשברנו והחזקנו חזק", מספרת פאני ומבקשת להודות לכל מי שתרם ונרתם, תמך ודאג. "אם פריאל ניצחה את הסרטן, כל אחד יכול", אומרת פאני. "האמונה באלוהים וכוח הרצון מנצחים את הכל".

ופריאל, שבקרוב מאוד תחזור אל ספסל הלימודים, מסכמת: "אני עדיין לא מעכלת את מה שמתרחש סביבי, כל הטיפולים, בתי החולים וההחלמה. הכל נראה כמו חלום".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר