עיצומים בקורסי נהיגה מונעת בחולון

ארגון המרצים לנהיגה נכונה מאיים להחריף הצעדים ובכך לעכב מתן רשיונות נהיגה

פורסם בתאריך: 24.12.17 10:33

היום (ראשון) יושבתו הקורסים לנהיגה מונעת במשרד הרישוי בחולון למשך שעה, מ-17:30 עד 18:30. זאת במחאה על תנאי העסקת המרצים וסירובה של ההנהלה להתקדמות במו"מ אשר מתקיים בחצי השנה האחרונה.

קורסי הנהיגה המונעת מופעלים על ידי זכיינים ו-100 המרצים באזור המרכז מועסקים כעובדי קבלן. עד פברואר 2017 הועסקו המרצים הללו על  ידי האוניברסיטה הפתוחה. מרכז ישיבות בני עקיבא זכה במכרז האחרון, ובעקבות החלפת הזכיין נמחקו זכויות בסיסיות שצברו העובדים, כגון: ותק, צבירת ימי מחלה, ימי חופשה, דמי הבראה. צבירת זכויות אלו מתחילה למעשה מאפס.

"אנחנו רואים בעבודה שלנו שליחות ציבורית", אומרת יפית גבאי, סגנית יו"ר הארגון. "אם היינו רוצים להתעשר היינו בוחרים במקצוע אחר, אבל גובה השכר מהווה מדד להערכה כמה אנחנו שווים, כמה חשובים, כמה שווה למדינת ישראל לתגמל מרצה לנהיגה נכונה שניצב מול הנהגים ונלחם למיגור תאונות הדרכים. המרצים עושים עבודת קודש ועוזבים למענה משפחות ועיסוקים אישיים למשך ערבים שלמים. אנו מבקשים להטות אוזן קשבת לדרישותינו הכספיות ולא לדחותן בשתי ידיים".

כדי לתקן את תנאי העסקתם הפוגעניים התאגדו המרצים ב"כוח לעובדים". הזכיינית "בני עקיבא" סירבה בתחילה להכיר בוועד ולשבת עימו למו"מ כמתחייב בחוק, אך  חזרה בה לאחר הכרזת הוועד על סכסוך עבודה בחודש מאי האחרון. במשך שישה חודשים של מו"מ לא חל שינוי מהותי בעמדת ההנהלה והתקבלה שלילה גורפת של דרישותיהם הכספיות של המרצים.

לאחר הודעת הוועד על שיבושי העבודה הצפויים, הודיעה ההנהלה על הקפאת המו"מ. "נאלצנו להודיע על שיבושי עבודה רק בגלל סרבנות ההנהלה להתקדם במו"מ", אומר יו"ר ארגון המרצים, אמנון יסעור. "אנו קוראים להנהלה להתעשת ולחזור למו"מ, כדי להבטיח תנאי עבודה מכבדים יותר למרצי הנהיגה המונעת – היחידים שנפגשים בקורסים עם הנהגים שעשו עבירות וצברו נקודות, ועם הנהגים הרעננים שקיבלו רשיון לפני חמש שנים; היחידים שמסוגלים במפגש של 12 שעות להשאיר חותם, ולסחוף אותם להאמין ביכולת לצמצום תאונות הדרכים".

אם תתמיד ההנהלה בסירובה לחזור למו"מ, שוקלים בוועד המרצים להחריף את צעדי המחאה. יש לציין כי ללא השתתפות בקורס ועמידה בבחינה לא יוכלו נהגים רבים לקבל את רשיון הנהיגה שלהם.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר