צילום אילוסטרציה

העירייה: "נפעל כדי שהמרכולים ימשיכו לעבוד גם בשבת"

כך מתכוון מוטי ששון לעקוף את חוק המרכולים ולאפשר פתיחת עסקים בשבת

פורסם בתאריך: 25.12.17 10:32

ראש העיר יגיש לאישור חברי מועצת העיר בקשה לתיקון חוק העזר בנושא פתיחת בתי עסק וסגירתם.

ביום א', 7.1.18, במסגרת ישיבת מועצת העיר, יגיש ראש העיר, מוטי ששון, לאישור חברי המועצה את טיוטת חוק עזר לחולון (פתיחת בתי עסק וסגירתם) (תיקון), התשע"ח – 2017. מטרת התיקון היא לאפשר לכ-40 מרכולים/ חנויות נוחות ("פיצוציות") להמשיך ולפעול בשבת, כפי שהיה עד כה, גם במידה שהצעת "חוק המרכולים", שכבר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת, תאושר סופית.

כזכור, לאחרונה אישרה הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות – חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה – תשע"ח-2017, שבמידה שאכן יחוקק, הוא יעניק לשר הפנים סמכויות לפסול חוקי עזר עירוניים שמקודמים ברשויות המקומיות ובכך ניתן יהיה, למעשה, לסגור עסקים שפועלים בימי המנוחה באישור העירייה.

לאחר שראש עיריית חולון שלח ביחד עם ראשי רשויות אחרים מכתב לראש הממשלה, לפיו הצעת החוק מהווה פגיעה חמורה בסמכויות נבחרי השלטון המקומי ושינוי דרסטי של הסטטוס קוו לגבי פעילות עסקים בשבת, החליט ששון להכניס תיקון לחוק העזר העירוני הקיים ובכך לנסות לבטל את רוע הגזירה.

על פי התיקון המוצע, האזורים או הרחובות המותרים לפתיחת בית אוכל או בית קפה, קיוסק, מזנון או מרכול, בימי מנוחה (למעט יום הכיפורים וליל תשעה באב) הם: אזור התעשיה, גינות ציבוריות, רחובות סוקולוב, דב הוז, ההסתדרות, מפרץ שלמה,  שדרות ירושלים, סרלין, מקווה ישראל, שדרות קוגל, ויצמן, אהרונוביץ, אילת, התנאים ומשה שרת.

חבר המועצה מורן ישראל ציין: "בשנים האחרונות הצלחנו לייצר בחולון חיי פנאי ובילוי בסופי השבוע, תוך שמירה על מרקם החיים של כל תושבי העיר וכבוד הדדי בין דתיים, חילונים ומסורתיים. לצערי, בימים האחרונים עברה בכנסת ישראל הצעת חוק בקריאה ראשונה המבקשת להוציא את ההחלטה על מועדי פתיחת עסקים וסגירתם מידי השלטון המקומי בישראל. ובמילים אחרות, המשמעות היא פגיעה ישירה בציבור התושבים בחולון, בסטטוס-קוו, בעסקים המקומיים ובכבוד ההדדי הקיים פה. האפשרות היחידה אשר נותרה בידינו היא תיקון חוק העזר לחולון טרם יאושר החוק בכנסת. במסגרת התיקון יהיה עלינו לייצר מדיניות ברורה ומוסדרת כך שתתאפשר פתיחת עסקים בסופי השבוע באופן ובמידה שנקבע. הפעולה של הכנסת מחייבת אותנו לפעול מהר".

ראש העיר קיבל את פניות התושבים וחברי המועצה והבטיח שהסטטוס קוו יישאר בעיר: "בכוונתי לעשות כל שביכולתי לשמר את הסטטוס קוו הקיים בעיר במסגרתו ימשיכו מספר עסקים להיות פתוחים בשבת לרווחת התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר