הילד שחלם להיות ראש עיר: "כשמוטי ששון יפרוש, אשקול להתמודד"

לרועי כהן, סגן ראש העיר חולון, יש פתרון לעסקים הקטנים בעיר ועמדה נחרצת לגבי חוק המרכולים, ויש גם סיכוי מאוד סביר שעוד נראה אותו בכנסת

פורסם בתאריך: 29.12.17 09:21

יום אחד, כשרועי כהן היה בן 12, צעד לכיתתו איש עם חליפה. האיש בחליפה דיבר ונאם ורועי הקטן הבחין שכולם מקשיבים לו וחולקים לו כבוד. כששאל, מדוע האיש לבוש יפה כל כך ואיך זה שכולם מבצעים כל מה שהוא אומר, נאמר לו שהאיש הוא עו"ד משה רום ז"ל, ראש העיר חולון דאז. "יום אחד אני אהיה כמוהו", אמר הילד וכך היה. בזמן שכל חבריו לכיתה שיחקו ובילו, רועי הפך ל"עצמאי קטן" ומצא את עצמו מתרוצץ מעבודה לעבודה – שטף רכבים, חילק עיתונים, עבד במכולת ובירקניה כשליח, כשמטרה אחת מול עיניו: לחסוך כסף ללימודי משפטים.

בתחילת החודש נבחר רועי כהן מסיעת הירוקים ברוב קולות לתפקיד סגן ראש עיריית חולון. בראיון איתו הוא מדבר על המוטיבציה מילדות שהניעה אותו להישגים בגיל כה צעיר, על ילדותו ומשפחתו בחולון, על סוגיית העסקים הקטנים בחולון, חוק המרכולים והתכניות לעתיד.

כהן, בן 40, נשוי ואב לשלושה ילדים, נולד וגדל בדירה צנועה בחולון לאם עקרת בית ולאב נהג אוטובוס. כאמור, כבר בגיל 12 החליט לפרוץ את המעגל המשפחתי ולא להיות כמו הוריו חסרי ההשכלה האקדמית, אלא לקחת אחריות על עתיד חייו ולרכוש השכלה בכוחות עצמו. גם במהלך שירותו הצבאי המשיך לעבוד, וכשהשתחרר הגשים את החלום והתקבל ללימודי המשפטים.

בשנת 2001 הגיעה נקודת המפנה בחייו של כהן. בהיותו בן 24 נבחר לתפקידו הציבורי הראשון כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית למשפטים ברמת גן, ובהמשך לתפקיד מזכיר ארגון הסטודנטים הארצי. משם, בחר כהן להקדיש את חייו לציבור ולחולל שינוי חברתי אמיתי. הוא סיים בהצטיינות תואר ראשון ושני במשפטים, הפך לעורך דין ומאז ועד היום ממלא מגוון תפקידים במגזר הציבורי. לפרנסתו הוא עובד בשירותי עריכת דין, נותן שירותי ניהול לעמותה לנפגעי איבה ומזה 14 שנה משמש כחבר מועצת העיר חולון וכסגן ראש עיר ללא שכר.

כהן הוא חבר המועצה הצעיר ביותר בעירייה אבל גם בעל הוותק הרב ביותר. הוא פועל בעיקר בתחום הרווחה וכנשיא לה"ב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, תפקיד שאליו מונה ב-2015, העסקים בעיר יקרים לליבו. גם ההתחדשות העירונית עומדת בראש מעייניו והוא מספר כי הוא נעזר בשר הכלכלה אלי כהן, גם הוא תושב חולון, בהתייעצויות לגבי העסקים העירוניים וההתחדשות העירונית.

"העירייה צריכה להשקיע בעסקים הקטנים בעיר"

סוגיית העסקים הקטנים ובעיר מציקה לכהן ועל כך הוא אומר: "עד שלא נשקיע במרכז העיר ובמרכזים העירוניים, סופם של העסקים הקטנים לקרוס. אני מציע להנהיג במרכז העיר חניה המוקצבת בזמן. כך תהיה תנועה של קונים כל הזמן. במצב שיש היום אין אפשרות להגיע לעיר ולחנות, היות שאותם רכבים חונים שם כל היום. כמו כן, צריך לשפר את התשתיות – להוסיף פחים ושירותים ולקבוע חזית אחידה לכל העסקים במרכז העיר. כך גם לגבי המרכזים המסחריים בכל שכונה. על העירייה להשקיע יותר בתשתיות שלהם ובחזות כדי למשוך קונים לשם. כעת הם מוזנחים ולא מטופלים עקב אי יכולתם של הסוחרים לשפץ אותם".

אם בעסקים בעיר עסקינן, מהי עמדתך לגבי תיקון חוק העזר העירוני שיאפשר להמשיך להפעיל עסקים בשבת, בניגוד לחוק המרכולים?

"אם ההצעה לתיקון חוק העזר תוגש במתכונתה הנוכחית, אני אצביע נגדה. לא ייתכן שהחנויות במרכז העיר יופלו לעומת החנויות בלה פארק ובמרכז הסיירים שפתוחות בשבת. אין כאן סוגיה דתית, יש כאן שתי סוגיות. האחת, סוציאלית – מדוע אנשים בני המעמד הנמוך צריכים לעבוד שבעה ימים בשבוע ללא הפסקה? מי שעובד בשבתות הם אנשים קשי יום שאין להם ברירה אלא לעבוד בשבת, אחרת יפטרו אותם. הסוגיה השנייה היא כאמור האפליה בין בתי העסק בעיר. אין לי התנגדות שיפעלו שירותי פנאי ותרבות כמו מסעדות, פיצוציות ובתי מרקחת, אך לא ייתכן שבשעה שיש חנויות בגדים או ספורט שפועלות בשבת, אחרות לא יכולות לעבוד".

כהן, העומד בראש סיעת הירוקים ומייצגה כבר שלוש קדנציות במועצת העיר, מגלה כי בבחירות הקרובות ירוץ לבד אך גם שיש לו מחשבות לרוץ לכנסת היות שצבר ניסיון רב בחיים הציבוריים וגם במסגרת העירונית. הוא שומר אמונים לראש העיר מוטי ששון, ולדבריו, "מוטי הוא בין ראשי הערים המצליחים בישראל שלא דבק בהם רבב. יכול להיות שאם בעתיד מוטי לא יתמודד, אני אשקול לרוץ לראשות העיר".

כיצד אתה רואה את תפקידך כסגן ראש העיר?

"למרות גילי הצעיר, אני חושב שכסגן ראש העיר אני מצליח לשלב בתפקיד אחד שני עולמות תוכן מעניינים. מצד אחד, אני מייצג את המגזר הציבורי, את הקשר עם הרשות המקומית ופועל בעיקר בכל הקשור לרווחת התושבים. מצד שני, אני מביא איתי ניסיון רב שנים עם המגזר העסקי. אני יודע איך המגזר העסקי עובד ומכיר את נקודות החוזק והחולשה של בעלי ובעלות העסקים. אני מאמין כי סינרגיה טובה בין שני העולמות הללו יכולה להביא לצמיחה משמעותית של העיר, אם נדע לטייב בצורה נכונה את כל ההיבטים הקשורים בה, למשל: חניה, שילוט, ארנונה ואגרות נוספות".

ואיפה אתה רואה את עצמך בעתיד?   

"כאמור, יש לי מחשבה לרוץ הלאה, לכנסת, ובעיקרון, המוטו שמלווה אותי הוא שלא באתי לעולם להיות עשיר אלא כדי להיות שליח ציבור. כך ראיתי את עצמי מגיל קטן וכך אני רואה את עצמי בעתיד".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר