בת חצי שנה מאושפזת ב"וולפסון" – האם נותרה בעזה

התינוקת הגיעה לבית החולים וולפסון לעבור טיפול מציל חיים

פורסם בתאריך: 1.1.18 16:06

מונה מוסיר בת החצי שנה סבלה מהתעלפויות תכופות שגרמו למשפחתה חשש רב. רופא המשפחה קבע כי לולא צנתור מציל חיים היא עלולה למות. סבתה של מונה, סיירה, קיבלה אישור יציאה מרפיח ובעזרת עמותת "הצל ליבו של ילד" הגיעה לבית החולים וולפסון. בראיון ל"השקמה-חולון" מספרת סיירה על הדעות הקדומות, הטיפול בתינוקת והקשר עם המשפחה.

"אני הסבתא של מונה, האמא של האמא. אני מטפלת בתינוקת ומלווה אותה בביקור בחולון. ידוע כי האמא של האמא טורחת יותר מהאמא של האבא; וברצינות, הבת שלי בת 25. היא לא קיבלה אישורי יציאה והיא גם צריכה לטפל בעוד ארבעה ילדים קטנים, כך שזה היה מובן מאליו שאני אגיע עם מונה".

תמר שפירא מעמותת "הצל ליבו של ילד" מציינת בהקשר זה כי "מבית החולים מוציאים בקשה לאישור כניסה לישראל. הילדים מקבלים אישור באופן גורף. עם זאת, לעתים ההורים לא מקבלים את האישור אלא רק סבים וסבתות או דודים ודודות. לעתים ההורים צעירים וחוששים, במקרים רבים יש קשיי פרנסה וילדים אחרים בבית, כך שהמשפחה המורחבת מתגייסת לנסיעה".

לדברי הסבתא סיירה, "אני מדברת בטלפון עם המשפחה, מעדכנת אותם באופן קבוע בכל מה שקורה  איתה. אני מאוד מרוצה כאן. מטפלים בנו יפה ומתנהגים אלינו בכבוד. המשפחה ברפיח מודה מאד לצוות הישראלי שעושה את מירב המאמצים לטיפול במונה הקטנה. כל המשפחה ברפיח מנשקת להם את הידיים. למעשה, עצוב לי שההימצאות שלי כאן מעוררת שאלות של 'לא פחדת מהישראלים' או 'מה יגידו ברפיח'. מעבר לפוליטיקה, יש אנשים שרוצים לחיות זה לצד זה בכבוד ובהבנה".

שפירא מוסיפה כי " זה דבר שקורה כבר 20 שנה באופן קבוע. קשה להסביר את זה, אבל בתחום בית החולים לא מרגישים את העוינות ואת האיבה שמורגשת מאד בחדשות ובעיתונים. כמו כן יש מתנדב, מוחמד מנצור, ערבי מיפו שמביא אוכל למשפחות באופן קבוע".

נאווה גרשון, האחות הראשית במחלקת ילדים ב"וולפסון", אמרה בעניין זה: "אני חושבת שכל ילד שיוצא מכן הוא שגריר של ישראל. כל בן ובת משפחה שיושבים כאן מבינים שאנחנו לא מפלצות כפי שבוודאי אנחנו מצטיירים. הילדים יוצאים מכאן אחרי שקיבלו טיפול טוב, צעצועים והפתעות שמדי פעם מחלקים, אבל החשוב מכל הוא שהילדים יוצאים מכאן בבריאות שלמה. הסבתא  שיושבת כאן תחזור לעזה ותגיד לשכן שיגיד לשכן, עד כמה טיפלו בנכדתה ובה היטב".

מצוות בית החולים נמסר כי אמש (ראשון) צונתרה מונה התינוקת, היא נמצאת מאז בהתאוששות ותשוחרר לביתה בדרום עזה לאחר שמצבה יתייצב.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר