קאנטרי קלאב בריזה

ביקש הנחה בקאנטרי קלאב וקיבל הוצאות בית משפט

תושב חולון טען לאפליה במחירי כרטיסים אך בקשתו לתביעה ייצוגית נדחתה בבית המשפט

פורסם בתאריך: 3.1.18 17:54

תושב חולון שטען לאפליית תושבים שאינם חברים בוועדי עובדים במחירי הכניסה לקאנטרי קלאב וביקש אישור לתביעה ייצוגית בנושא, נדחה על ידי בית המשפט המחוזי.
בית המשפט המחוזי בתל אביב–יפו דחה השבוע את בקשתו של תושב חולון לאישור תובענה ייצוגית, שהוגשה כנגד החברה לבילוי ובידור (חולון) בע"מ, המפעילה את מרכזי הפנאי  והספורט בעיר, ביניהם, קאנטרי קלאב "בריזה".

התובע טען לאפליה במחיר בדמי המנוי הנגבים ממנו ומתושבים אחרים, לעומת דמי המנוי הנגבים מחברי ועדי עובדים, כגון: בנק הפועלים, "חבר" ועוד. הובע טען כי החברה היא תאגיד עירוני אשר אינה מוסמכת להעניק הנחות לוועדי העובדים ולגבות מחיר גבוה יותר מהתושבים "הרגילים".

החברה טענה מנגד כי הנחה לוועדי עובדים אינה מהווה אפליה אלא ניתנת על בסיס כמות המנויים ולא על בסיס מניע אסור כמפורט בחוק איסור הפליה, כגון: מין, גזע, דת וכדומה. בנוסף נטען כי מדובר בתאגיד עירוני המספק שירותי רשות ולא חובה, הפועל בסביבה עסקית ותחרותית ועל כן היא רשאית להתקשר בעסקאות ולהציע הנחות על בסיס קריטריונים רלוונטיים. בנוסף, החברה משלמת ארנונה, אגרות ודמי שכירות לעירייה, תקציבה ממומן באמצעותה בלבד ואינה מקבלת כל תמיכה כספית מהעירייה. זאת ועוד, הנכסים העירוניים עברו לניהול החברה, שהשקיעה בהם כספים רבים מרווחיה, ושינתה כליל את פניהם עם השנים.

בית המשפט דחה, כאמור, את הבקשה וקבע ש"אם הרשות זכאית לגבות מחיר על שירותי רשות ולא חובה, הרי שקל וחומר תאגיד עירוני רשאי לפעול כך ומכאן נובעת גם סמכותו לפעול כגוף עסקי הרשאי להעניק הנחות לגופים כאלה או אחרים…".

בית המשפט אף הדגיש לסיום, כי אם החברה לא תפעל בסביבה עסקית ותיתן הנחות על מנת למשוך לקוחות, היא תיפגע כלכלית ולא תשיא רווחים, שהרי זו מטרתה, מה שיוביל לייקור המנויים לכלל המשתמשים. בית המשפט חייב את התובע בהוצאות ובתשלום שכר טרחה בסך  של 35,100 שקל.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר