ההסתדרות

בעלי דירות בחולון ייאלצו להיפרד מנכסיהם לטובת הרכבת הקלה

מי יפצה את בעלי הדירות בחולון שהמדינה מבקשת להפקיע מהם את ביתם כדי לאפשר סלילת קו של הרכבת הקלה?

פורסם בתאריך: 7.1.18 17:20

כחלק מפעולות ההכנה לקראת סלילת מקטעו הדרומי של "הקו הירוק" של הרכבת הקלה בגוש דן, פורסם לאחרונה צו ראשון אשר מבקש להפקיע בניין מגורים בן 58 דירות מגורים במשולש הרחובות פיכמן, ההסתדרות וכהן בחולון, שהן כמחצית מיחידות הדיור במתחם.

כפי שפורסם הבוקר (ראשון) ב"דה מרקר", מטרת ההפקעה היא לאפשר את הקמת תחנת הרכבת הקלה המתוכננת, בפינת הרחובות ההסתדרות ופיכמן. בשבועות הקרובים יקבלו תושבי המתחם את צווי ההפקעה.

במתחם  נמצאים בנייני רכבת ישנים, בהם קיימות כיום 116 דירות בנות כ-60 מ"ר כל אחת. יש לציין כי ה"הפקעה" המדוברת אינה הריסה מוחלטת של הבניין. מבנה המגורים ייחצה לשניים, כששתי כניסות (א' וב') יופקעו ושתי כניסות אחרות (ג' וד') יישארו כפי שהן היום.

הערב יפגשו נציגי הבניין עם עורכי דינם ויפרסמו הצהרה רשמית בנושא. בינתיים, ב"משמר החברתי של חולון" מצרים על ההחלטה ומדגישים כי "הרכבת הקלה אמורה לעבור דרך בניין – הופקעו 50% מהדירות בו. מי שומר על זכויות התושבים? אנשים מבוגרים בני 85 יידרשו לעזוב את ביתם ויש ביניהם גם נכים".

על פי הפרסום ב"דה מרקר", חברת הכשרת היישוב מנסה לקדם במקום פרויקט פינוי־בינוי שיאפשר להרוס את המתחם כולו ולבנות תחתיו פרויקט מגורים חדש. החברה גייסה כבר את חתימותיהם של כמעט כל 116 בעלי הדירות במתחם, אלא שבשלב זה סוגיות כספיות ותכנוניות בין הכשרת היישוב, עיריית חולון ומשרד התחבורה מונעות את קידומו של הפרויקט — אף שצווי ההפקעה כבר נכנסו לתוקף, והעבודות במקום אמורות להתחיל ביוני 2019.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "המודל שיכול לאפשר את קידומו של פרויקט פינוי-בינוי במתחם פיכמן מחייב את משרד התחבורה במימון מלא של 58 יחידות הדיור המופקעות. במידה שקיימת חברה יזמית, שהגיעה להסכמה עם הדיירים, נדרשים להגיע להסכם מחייב בין הצדדים (יזם, עירייה, משרד התחבורה), המהווה תנאי לקידומה של התב"ע במתחם, אך נכון להיום טרם הושגו הסכמות בנושא".

ממשרד התחבורה נמסר כי "המשרד ונת"ע מחויבים לפעול למתן פיצוי ראוי לכל אחד מבעלי הזכויות. הודעות ההפקעה יימסרו בשבועות הקרובים. לאחר מכן יחל הליך בחינה פרטני של כל אחת מהדירות לצורך חישוב הפיצויים. הפעולות מבוצעות בתיאום עם עיריית חולון (מיזם פינוי־בינוי) במטרה לאפשר את פינוי הדיירים בלוחות הזמנים הנדרשים לביצוע הקו הירוק".

 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. השחיתות והפשיזם מדבקים

    פגיעה בוטה בזכות הקניין הפרטי. מקווה שהדיירים ינצחו. היום זה הם מחר זה אתם.

  2. עוז

    מי צריך רכבת קלה שבנייתה נמשכת שנים רבות ופוגעת בעסקים רבים – ראו מה קרה בירושלים בזמן הקמת הרכבת הקלה.בהרבה ערים יש רכבות עיליות שהקמתן לא דורשת חפירות עמוקות. כבר לפני 16 שנים נסעתי בבנגקוק ברכבת כזו. פנטסתי!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר