איזו הודעת ווטסאפ גרמה להיסטריה בקרב הורים בחולון?

סוכריות קופצות או סמים? מה היתה לשון ההודעה שגרמה לבהלה של הורים בחולון

פורסם בתאריך: 14.1.18 12:34

"יש דבר מאוד מפחיד שקורה בבתי הספר עכשיו – כולנו צריכים להיות מודעים. יש סוג של קריסטל-מת' שנראה כמו סוכריות תות של ממתק sizzles שקופץ בפה. זה גם מריח כמו תות והוא ניתן לילדים בחצר בית הספר. הם קוראים לזה תות או תות שדה". זאת לשון ההודעה שהופצה בשעות האחרונות בקבוצות ווטסאפ רבות של הורים בחולון.

בשעות האחרונות הועברה בעשרות קבוצות ווטסאפ של הורים לילדי בתי ספר יסודי ותיכון מחולון הודעה, לפיה מופצים במוסדות הלימוד סמים מסוג "תות מהיר", המוצעים לתלמידים כממתקים.

אחת האמהות שהעבירה את הידיעה מסרה: "התקשרתי לבן שלי פעמיים מאז הבוקר לוודא שהוא לא אוכל שום ממתק שילד נותן לו. התקשרתי לוודא עם אמהות אחרות שכולן נזהרות".

בבדיקה של "השקמה-חולון" עולה כי מדובר בתרגום (שנעשה על ידי גוגל טרנסלייט) לידיעה שקרית שעלתה בארצות הברית בחודשים האחרונים ואף  זכתה לגירסאות ישראליות אשר עלו ונמחקו בחודשים האחרונים. עם זאת ניכר כי הורים רבים בחולון בשעות האחרונות היסטריים מאוד לגבי ההשלכות, כביכול, של הפצת הסם.

יש לציין כי השמועה בדבר סמים מסוג מתאמפטמין הניתנים לילדים נפוצה בצורות שונות בשנים האחרונות. על פי אתר "סנופס" העוסק בבדיקת מקורן של אגדות אורבניות ושמועות עולה כי טיעונים בדבר סמים בצורת ממתקים לילדים אינם הגיוניים, שכן ילדים צעירים אינם מקבלים בדרך כלל את ההכנסה הפנויה הדרושה  לרכישת סמים באופן קבוע. עם זאת, כבר באפריל 2007 הגישו הסנאטורים האמריקאים פיינשטיין וגראסלי הצעת חוק בעקבות הפצת השמועות בדבר הסם ה"תות המהיר", לפיה יש להגביר את העונשים הפליליים לכל מי שמשווק סמים בצורת וסוכריות עבור קטינים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

להורדת האפליקצייה באנדרואיד

להורדת האפליקצייה באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    אין שכל אין דאגות
    ממליץ להורים לתת חינוך 24\7 ולא רק שיש הודעות בווטאסאפ

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר