תל גיבורים: מי ישלם 90 אלף שקל עבור תיקון הביוב הפרטי?

בית המשפט קבע כי תושבים מתל גיבורים ישלמו מכיסם על תיקון הביוב, "מי שיקמה" תיקנו ועתה מסרבים הדיירים לשלם

פורסם בתאריך: 21.1.18 18:08

דיירי בנייני רכבת בשכונת תל גיבורים בחולון שפשפו את עיניהם למראה חשבון תיקון ביוב שהגיע לידיהם. סך הסכום שצוין בחשבון, שנשלח אליהם מתאגיד מי שיקמה: 90 אלף שקל. הדיירים טוענים, "לא נשלם כי לא ביקשנו מהם לתקן", אולם מהתאגיד עולה תמונה אחרת לחלוטין: הדיירים ביקשו, ידעו ועודכנו והתאגיד הוא זה שפתר להם את הבעיה בסופו של דבר.

הודעת החוב בסך 90 אלף שקל בגין עבודות ביוב שביצע תאגיד מי שיקמה הגיעה לאחרונה לדיירי הבניינים התותחנים 5/7. בחלוקת החוב בין הדיירים, בעיקר קשישים, עולים חדשים וזוגות צעירים, על כל דייר לשלם סכום של 2,400 שקל. ההסבר לחוב הענק לתאגיד מתחיל בהרחבת בנייה של מבנה שכן שבוצעה במקום. כאשר החלו עבודות הבנייה, הזהירו השכנים את המשפצים כי קיימת שוחת ביוב מתחת למבנה וכי יש לתת את הדעת על מיקומה. המשפצים בבניין השכן לא התייחסו לנושא, המשיכו לבנות ומיד עם גמר הבנייה החלו הצרות: סתימות ביוב במבנים והצפות ביוב לכל אורך הכביש.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

הפיקוח העירוני פנה לדיירי הבניינים והתריע כי יש לתקן את שוחת הביוב, השכנים מצידם ניסו להסביר את הבעיה לעירייה, שזימנה בהמשך את נציגות הדיירים לבית המשפט, שהכריע: על דיירי הבניינים לתקן את תשתית הביוב לאלתר.

הדיירים החלו בחיפושים אחרי קבלן ביוב מתאים לעבודה והופתעו בוקר אחד לגלות כי איש מקצוע עמל על תיקון בעיית הביוב. כששאלו אותו מי הזמינו למקום, סיפר להם כי הוא הגיע מטעם תאגיד "מי שיקמה" לטפל בבעיה. הדיירים, לדבריהם, שמחו מאוד שיש מי שמטפל בבעייתם אך לא תיארו לעצמם מה יהיה בהמשך.

זמן קצר לאחר תום עבודות הביוב של הקבלן מטעם התאגיד, הגיע אל דיירי שני הבניינים מכתב מ"מי שיקמה" ובו הם נדרשים לשלם חוב בסך 90 אלף שקל. הדיירים פנו אל "מי שיקמה" וטענו כי מעולם לא ביקשו מהם לבצע את התיקון וכי אין באפשרותם לשלם 90 אלף שקל. הדיירים טענו בנוסף כי הם מעוטי יכולת והודעות העיקול שנשלחות אליהם מטעם התאגיד מכניסות אותם ללחץ כלכלי נוסף לזה הקיים.

הדיירים אובדי עצות אך מתכוונים להילחם בגזירה שניחתה עליהם: "ש'מי שיקמה' יוותרו על החוב או לחלופין יקטינו אותו בצורה משמעותית", הם מבקשים. "אין לנו יכולת כלכלית לעמוד בסכומים כאלה. 'מי שיקמה' באו כגנבים בלילה, ביצעו את העבודות מבלי ליידע אותנו על העלות. אולי אם היינו לוקחים קבלן פרטי, זה היה עולה פחות. אנחנו בטוחים שגם למשפחות מסודרות לא פשוט לשלם 2,400 שקל בבת אחת. כולנו תקווה שבתאגיד יתעשתו. אם לא, אנו נילחם בהם עד הסוף ולא יעזרו צווי עיקול. אנו נתבצר בבית ולא ניתן לאף אחד לפנות אותנו".

"מי שיקמה": "הדיירים ידעו ועודכנו על העבודות"

מתאגיד מי שיקמה עולה תמונה שונה מזו שמתארים הדיירים. לדברי "מי שיקמה", "דיירי הבניין התותחנים 5/7 סבלו מפריצות ביוב חוזרות ונשנות מהצנרת הפרטית. רק במהלך המחצית השנייה של שנת 2015 התקבלו במוקד התאגיד 22 פניות בנושא מהדיירים במקום. בנוסף, דיירי הבניינים הגיעו לתאגיד עשרות פעמים בדרישה כי התאגיד ייכנס ויתקן את הביוב הפרטי הקורס מאחר שהדיירים לא עושים זאת".

עוד מציינים ב"מי שיקמה" כי "ב-19 בינואר 2016, נשלח לכל הדיירים מכתב המודיע על כניסת התאגיד לעבודה דחופה בנכס, בשל המפגע התברואתי שנוצר במקום והחשש להתפרצות מחלות זיהומיות עקב כך. כמו כן נאמר לדיירים כי מאחר שמדובר בצנרת הפרטית, עלות העבודה תושת עליהם. מאחר שממועד שליחת המכתב לדיירים, הדיירים לא ביצעו את העבודה באופן פרטי והביוב המשיך לזרום, נכנס התאגיד ב-3 בפברואר 2016 וביצע את העבודה".

ב"מי שיקמה" מבקשים להדגיש כי "עלות העבודה אשר צוינה במכתב המתריע היתה כנהוג במקרים כגון אלה – משוערת, מאחר שבעת כניסה לעבודה בפועל, לעתים מתגלים בעיות נוספות ואילוצים אשר לא היו ידועים בעת הכנת הצעת המחיר, כפי שקרה גם במקרה זה. כדי לתקן את הצנרת הפרטית של הדיירים, התאגיד ביצע במקום: שרוול של הקו, החלפת חלק משוחות הביוב, טיפול והכשרה של יתר שוחות הביוב והחלפת האדמה במקום שנספגה במי ביוב. יש לציין כי התאגיד כבר שילם לקבלן בעבור עבודה זו. עלות העבודה מחולקת באופן שווה בין הדיירים, ובכדי להקל התאגיד יאפשר לתושבים לפרוס את התשלום ל-12 תשלומים. כמו כן אנו נבצע הקפאת הליכים לחודש בכדי לאפשר לתושבים להסדיר את חובם".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    תושבים חצופים, הביוב הפרטי שלכם התפוצץ? למה אני ומשפחתי צריכים לשלם על התיקון הזה? ברור שמי שקמה לא מדפיסה כסף בעצמה ומדובר בכסף של תושבים מהעיר.
    ממליץ למי שקמה לא לוותר על הכסף כי זה פתח לגל תביעות ביטוח דומות מכל בניין דומה בחולון. (אם קשה, תפרסו את התשלום ל-12 חודש)

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר