צילום: ויקיפדיה

הרב עמאר במהלך אזכרה בחולון: "יש שוטים בתוכנו". צפו:

הרב הראשי הספרדי של ירושלים נשא דרשה המטיפה לחזרה בתשובה במהלך אזכרה לבני משפחת אזן בחולון

פורסם בתאריך: 22.1.18 12:18

בשריפה שפרצה בחודש שעבר בבניין מגורים בפלטבוש, ניו יורק, נספו ארבעה בני משפח אזן. גופותיהם הובאו לקבורה בישראל, בבית העלמין בחולון. במהלך הלוויה נשאו דברים הרבנים יצחק יוסף, הרב דב לאו ושר הפנים אריה דרעי.

בשבוע שעבר התקיימה בבית הכנסת מגן דוד בחולון אזכרה לזכר האם, עליזה אזן, שני בניה משה ויצחק והבת הנרייטה. האב וילדי המשפחה האחרים שניצלו מהשריפה, לא השתתפו באזכרה ועדיין מאושפזים בבית החולים בניו יורק. אביה של עליזה אזן ז"ל, הרב אברהם חמרה, שימש כרב הראשי של דמשק והיה רב מוכר בעיר חולון. בשנה האחרונה עבר להתגורר בברוקלין עם בתו ומשפחתה.

את האזכרה כיבד בנוכחותו הרב הראשי הספרדי של ירושלים, שלמה משה עמאר, שניצל את ההזדמנות כדי להתבטא נגד המתנגדים לחוק המרכולים והנאבקים למען גיוס תלמידי ישיבות: "הגזירות האלו הן גזירות שעתידות להתבטל", אמר הרב עמאר. "היום, אין קיבוץ שאין בו בית כנסת ואין בו כשרות ואין בו בעלי תשובה. היום, אין יהודי – גם החילוני הכי גדול – שלא מהרהר בתשובה".

צפו בדרשה של הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר:

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

במהלך נאומו ציין הרב עמאר, שבעבר התייחסו בקיבוצים לחזרה בתשובה כאל בעיה נפשית ואף שלחו מתחזקים בדת לפסיכולוגים, "שהם בעצמם השתכנעו ובאו בתשובה אף הם". עוד אמר: "יש שוטים בתוכנו שלא נכנעים לדבר השם. הם אומרים מי ה'? מי השבת? ומי המועד? ומה זה צניעות? זה לא מעניין אותנו. הם רק מזיקים את עצמם. תדעו שעם ישראל חי וקיים. התורה תישאר והשבת תישאר ולא נפרוש ממנה. כי לא תישכח מפי זרעו, התורה תישאר והמצוות יישארו, והם מזיקים לעצמם. חבל עליהם".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. מוסדי

    תתקנו את הכתבה, כבוד הרב חי ונמצא בישראל והינו תושב חולון שנים רבות
    אדם מיוחד ונעים הליכות, מלא באהבת חינם כלפי כל אדם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר