הדחפורים עלו על קולנוע ארמון – מה יבנו על חורבותיו? צפו:

המסך ירד הבוקר על קולנוע ארמון, ואנחנו היינו שם כדי לתעד את רגעיו האחרונים של הקולנוע המיתולוגי. צפו:

פורסם בתאריך: 6.2.18 08:22

הבוקר (שלישי) בשעה 7:00 עלו הדחפורים על חורבות  קולנוע ארמון המיתולוגי בחולון. בעוד מספר חודשים יחלו עבודות להקמת מבנה למגורים ומסחר בשטח המבנה של בית הקולנוע הראשון שהוקם בעיר, בפינת הרחובות שפרינצק-שנקר.

צפו בהריסת קולנוע ארמון:

במאי 1945 נחנך בית הקולנוע הראשון בעיר. למעשה, היה מדובר ב-900 מושבים תחת כיפת השמיים ברחוב שנקר, שעליהם התיישבו נרגשים תושבי העיר שהגיעו לפתיחה החגיגית ב-29 במאי 1945, בשעה 20:15 לצפות בהקרנת הסרט הרוסי "שש שעות אחרי המלחמה".אוכלוסיית חולון מנתה אז כ-4,000 תושבים שהתלבשו במיטב מחלצותיהם, נעלו נעלי שבת ושמו פעמיהם שלובי זרוע ונרגשים לעבר בית הקולנוע הראשון והגדול בעיר ובסביבה בכלל. בתחילה היו ההקרנות תחת כיפת השמיים ולאחר מכן הושלם הגג, הקהל נהר ובעקבות ההצלחה נפתחו עוד בתי קולנוע בעיר.

שלט הקולנוע מוסר וישומר

תחילה פעל בית הקולנוע רק בחודשי הקיץ ולאחר שנים מספר נבנה לו גג ומאז קיבל את צורתו המוכרת כ"קולנוע ארמון". בימים ההם קולנוע ארמון היה מוקד בילוי כמעט יחידי בחולון, נקודת מפגש של צעירים שישבו על הברזלים ממול או נכנסו לקנות דבר מה מהקיוסק ששכן בכניסה. בשנים שלאחר מכן נפתחו עוד בתי קולנוע בסביבתו הקרובה של "ארמון" וכך התחרות על כל כרטיס וכרטיס נעשתה קשה יותר.

דחפורים על ארמון

"ב'ארמון' ראיתי את הסרטים 'חלף עם הרוח' ו'חתולה על גג פח לוהט'", מספר ציון מורד, תושב העיר והבעלים של "פיצה סירוקו" המיתולוגית: "היו מביאים אל 'ארמון' גם את להקת האינדונזים הזרים". כמקובל באותן השנים, בסביבת בית הקולנוע התאספה כנופיה בשם "קומנדו ארמון" שחבריה המתבגרים היו מציקים לעוברים ושבים, אך גם הם לא הפריעו לבת חן בר-גוטפריד, תושבת חולון ותיקה, ללכת לצפות ב"כל הסרטים ה'אינים' בקולנוע ארמון. ראיתי שם את סרטי 'אסקימו לימון' וגם את המופעים של 'הגשש החיוור' וכולנו צחקנו".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בסוף שנות ה-70 היתה זו התחנה האחרונה של מרבית קווי האוטובוס שהגיעו מתל אביב. בית הקולנוע הצנוע יחסית, על מושבי העץ שלו, לא עמד בסטנדרטים החדשים של שנות ה-80, פחות ופחות קהל הגיע אליו, בהמשך הוקרנו בו בעיקר סרטי ילדים, עד שנסגר באמצע שנות ה-80, רגע לפני הופעתם של הקניונים עם רבי הקולנוע.

מה יבנו על חורבותיו? קבוצת גבסו תבנה את הפרויקט ״ארמון חולון״ שיכלול שני בניינים בני 7 ו-9 קומות ובהם דירות בתמהיל מגוון: דירות סטודיו 2 חדרים ו-3 חדרים, דירות 4 חדרים, 5 חדרים ופנטהאוזים בני 4 ו-5 חדרים עם מרפסות ענקיות. בכל הדירות יהיו מרפסת שמש וייבנה חניון תת קרקעי.

שלט בית הקולנוע שהוסר הבוקר ישומר וישוחזר יחד עם עוד מספר אלמנטים שאפיינו את המבנה ההיסטורי וישתלב בפרויקט המגורים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חולוני ותיק

    צר לי אבל את אסקימו לימון הקרינו ברינה ! עד היום זוכר שלא הכניסו אותי כי לא היתה לי תז עדין.

  2. שושי

    חבל שעיריית חולון לא השכילה לשמר את קולנוע ארמון שמהווה אבן דרך משמעותית בזכרונות הילדות של החולונים. מקווה לפחות שבמתחם החדש יהיה מקום שישמר את זכרו של בית הקולנוע.

  3. A

    הגיע הזמן באמת. תעיפו את כל הבניינים הרקובים האלה מהעיר ותבנו מגורים לצעירים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר