אב מחולון הטריד מינית בנות 8 ו-9 שהתארחו אצל בתו

האב המטריד נידון ל-12 חודשי מאסר לאחר שמונה שנים מעת ביצוע העבירה ולאחר שהמדינה ערערה על קלות עונשו

פורסם בתאריך: 12.2.18 12:35

12 חודשי מאסר נגזרו על אב מחולון, נשוי ואב לשני ילדים (בן ובת), שפגע מינית בשתי ילדות שבאו להתארח בביתו. במקרה אחד דובר בילדה בת שמונה, חברתה לכיתה ובת השכנים ובמקרה השני באחייניתו בת התשע. אמא של אחייניתו: "באותו רגע נעצרו לי החיים".

בחודש אוגוסט 2010 יצאה תלמידת כיתה ג' מחולון, בת שמונה, להתארח ולישון אצל חברתה המתגוררת בשכנות. בשעות הלילה נכנס אביה של חברתה לחדר שבו ישנו השתיים, ליטף את ישבנה של הילדה השכנה וליקק אותו. בהמשך ליטף ונגע בבטנה ובאיבר מינה.

האירוע השני קרה כעבור כשלושה חודשים, בעת שאחייניתו בת התשע (כיום בת 17) של האב התארחה בבית דודה למשך מספר ימים בזמן שהוריה שהו בחו"ל. באחד הלילות, האב נכנס לחדר שבו ישנו בתו, בנו הקטן והאחיינית, התיישב על ברכיו, הפשיל את מכנסיה ותחתוניה של האחיינית וליטף את ישבנה. משהתעוררה  האחיינית, האב  שאל אותה אם נעים לה, ולאחר שזו השיבה בשלילה, הפסיק את מעשיו.

האחיינית: "העיר אותי בלילה והוריד לי את התחתונים"

האחיינית היתה הראשונה שהתלוננה על מעשיו. אמא העידה בבית המשפט: "חזרנו הביתה מחו"ל, הלכנו לישון ובבוקר, כשקמתי להעיר אותה כרגיל, היא אומרת לי, 'את יודעת אמא, אני נורא עייפה. את יודעת למה אני עייפה? כי האבא של… העיר אותי בלילה, הוריד לי את המכנסיים ואת התחתונים ועשה לי נעים בטוסיק".

"באותו רגע נעצרו לי החיים", סיפרה האם, "מובן ששלטתי בעצמי ולא התפרקתי. אמרתי לה, 'תודה שאת אומרת לי'. הילדה אמרה לי עוד משפט, 'אני חושבת שהוא לא יודע שזה דבר רע'. אמרתי לה, 'הוא יודע שזה דבר רע, זה התפקיד שלנו לטפל בזה וזה יהיה בסדר'. שאלתי את רשותה אם זה בסדר שאקרא לבעלי שישמע את מה שסיפרה לי כרגע. היא הסכימה. קראתי לבעלי, חששתי שהוא ישאל שאלות ושיכניס לה מילים אחרות לפה. אני בת של עובדת סוציאלית ומכירה את הרגישויות. אמרתי לילדלה שלי שאני מאוד גאה בה שהיא סיפרה לי ושמרגע זה אין לה מה לדאוג, זה עובר לטיפול של מבוגרים. שאלתי אותה אם היא מרגישה בנוח ללכת לבית ספר. היא הרגישה בסדר והלכה לבית ספר. אני התפרקתי".

האחיינית נחקרה על ידי חוקרת ילדים וגם דודה, האב המטריד, נחקר במשטרה בעקבות כך. לאחר החקירות, התיק נסגר מחוסר ראיות, זאת לאחר שחוקרת הילדים ציינה בטופס סיכום העדות כי היא "מתקשה להתרשם ממהימנות דבריה של  האחיינית, האירוע נמסר בכותרות ואין מספיק תוכן לניתוח המהימנות".

בת השכנים: "לא רציתי לזכור את זה"

כעבור מספר חודשים חברתה של הבת סיפרה גם היא על החוויה שעברה בבית השכן. לפי עדות של אמה, "מספר חודשים לאחר שישנה בבית של חברתה, הבת שלי תיארה את מה שקרה לה באותו לילה". בת השכנים סיפרה לאמא כי בעת שאביה של חברתה נגע בה, ליטף את ישבנה וליקק אותו, היא העמידה פנים שהיא ישנה, עד שבשלב מסוים קמה וירדה לשתות מים וראתה שמדובר באביה של חברתה.

האם פנתה לפסיכולוג בית הספר וזה אמר לה כי הוא מאמין  באמיתות הסיפור וכי ידווח על כך למנהלת  בית הספר ולרשויות הרווחה. האם טענה כי היא התלבטה קשות אם לפנות למשטרה, זאת בשל "האמון הנמוך מאוד בטחנות הצדק", כלשונה.

האם שלחה את בתה  לטיפול ולאחר עשרה חודשי טיפול נחקרה הבת על ידי חוקרת ילדים. בחקירה טענה, בין השאר: "ישנתי והייתי קצת ערה. ראיתי איש עם צמה ושיער ארוך. היתה עלי שמיכה שהוריד אותה והתחיל לגעת לי באיברים אישיים. הסתובבתי המון כדי שיפסיק. קמתי והוא התכופף כדי שלא אראה אותו אבל ראיתי. ירדתי לשתות וכשעליתי למעלה, ראיתי אותו ליד החדר. הוא שאל אותי אם אני בסדר ואמרתי שכן. נכנסתי לחדר והמשכתי לישון. לא סיפרתי עד עכשיו, לא רציתי לזכור את זה, אז כל הזמן שכחתי. לפני כמה ימים לא הצלחתי לישון וזה הפריע לי נורא והחלטתי לספר לאבא ואמא".

כשבועיים לאחר מכן, נחקר האב  במשטרה ונעצר. האב  שהה במעצר מספר ימים. כעבור שנה וחצי בחודש מרץ 2014, הוגש נגדו כתב אישום.

אשתו של האב המטריד: "הילדה קנאית"

בהגנתו טען האב כי נהגו להסתובב אצלו בבית אנשים בשעות הערב, שכן חבריו ובנות זוגם נהגו להיפגש ולבלות בביתו לעתים קרובות.האב  התקשה להצביע על זהות של אדם שיכול להתאים לתיאור שיכול היה לבצע את המעשה, וכשהתבקש להצביע על מישהו עם שיער ארוך שיכול להתאים לתיאור, הזכיר שם של אשת אחד החברים.

אשתו של האב העידה כי היא סבורה שחברתה של הבת  רצתה לפגוע בה. לדבריה, חברתה של הבת שלהם היתה מאד קנאית כלפי בתם ורצתה להישאר החברה היחידה שלה ואף קינאה בה על כך שאבא שלה היה אהוב בבית הספר (האב העביר חוג בבית הספר). לכן, הדרך שלה לפגוע בבת היתה באמצעות עלילה על אביה. כמו כן טענה האם כי החברה שהתלוננה על הטרדה המשיכה לבוא לישון אצלם בהמשך".

לאחר שנה וחצי, בקיץ 2016 ניתנה הכרעת הדין וכעבור חצי שנה נוספת נגזר דינו של האב: שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות. עם זאת, המדינה ערערה על קלות העונש בגזר הדין והתיק נפתח שוב והובא לדיון סופי בבית המשפט העליון בשבוע שעבר.

בית המשפט העליון החמיר את העונש

בדיון הסופי בבית המשפט העליון הועלתה סוגיית קלות העונש בהשתתפות שלושה שופטים: השופט יצחק עמית, השופט נעם סולברג והשופטת דפנה ברק-ארז אשר טענה כי: "קשה לחשוב על נסיבות שבהן יהיה מוצדק להסתפק בהטלת עונש שירוצה בדרך של עבודות שירות על אדם שהורשע בביצוע עבירות מין בקטינים כמו אלה שביצע האב. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר במי שהורשע בביצוע עבירות כאלה ביותר מקטינה אחת". בסופו של דבר נגזרו על האב המטריד 12 חודשי מאסר בפועל.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר