צילום: הוועד האולימפי

"למה מאמן שנותן את חייו למדינה צריך לעבור את הטלטלות האלו?"

היא הביאה הישגים גדולים לנבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית והיא נאלצת עתה להילחם על תפקידה. אירה ויגדורצ'יק: "למרות כל הקשיים, לעולם לא אלך למדינות אחרות"

פורסם בתאריך: 10.3.18 14:43

אירה ויגדורצ'יק, מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, עוברת תקופה קשה, אולי הקשה בחייה, מאז שהאיגוד להתעמלות אמנותית ביקש לפטרה. ויגדורצ'יק פנתה לבית הדין שעיכב את הפיטורין. כעת, בשיחה עם ה"שקמה-חולון", אומרת ויגדורצ'יק: "בכל שלב יכולתי לעזוב וללכת לאמן נבחרת של מדינה אחרת. אני לא אעשה זאת לעולם".

ויגדורצ'יק, תושבת חולון, מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית ומאמנת הפועל חולון בהתעמלות אמנותית, הביאה לישראל הישגים גדולים. ויגדורצ'יק כיהנה בתפקיד זה בין השנים 2008–2016 ומונתה שוב ב-2017. לאורך קריירת האימון שלה זכתה הנבחרת תחת הנהגתה בכ-23 מדליות מתחרויות מסביב לעולם, ביניהן: מדליית ארד באליפות אירופה בתחרות קרב-רב ב-2014, מדליית כסף באליפות העולם 2014 ובמדליות זהב, כסף וארד באליפות אירופה ב-2016.

לאורך כל תקופת אימונה עוררה ויגדורצ'יק סערה בתקשורת בשל התבטאויותיה וגישתה למתאמנות. לפני המשחקים האולימפיים, נודע כי ויגדורצ'יק בעטה בחברת הנבחרת ובשל כך ביקשו באיגוד ההתעמלות האמנותית למנוע את נסיעתה של המאמנת לאולימפיאדה. הפרשה גרמה לאי הארכת חוזה ההעסקה של המאמנת באיגוד ההתעמלות ולסיום קריירת האימון של ויגדורצ'יק כמאמנת נבחרת ישראל בספטמבר 2016. ואולם, בפברואר 2017 היא מונתה בשנית לתפקיד מאמנת הנבחרת, כיוון שהיתה היחידה שהציגה מועמדות לתפקיד.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

עם זאת, בסוף חודש דצמבר האחרון נחתה מהלומה על ויגדורצ'יק, כאשר יו"ר האיגוד דאז, רזי פלד החליט לפטרה מתפקידה, משני טעמים: רצונו למנות מאמנת ממרכז מכבי אליו הוא משתייך, וכן בשל מחלוקות בנושא זמן האימון באולם בהדר יוסף. כמו כן האיגוד טען, כי הפיטורים נבעו משיקולים ענייניים: החלטתה של ויגדורצ'יק למנוע את יציאת הנבחרת לאליפות העולם בניגוד להוראות שקיבלה, הופעה כושלת בתחרות בחולון ויחסי אנוש גרועים.

ויגדורצ'יק מצידה טענה, כי פיטוריה בוצעו ממניעים זרים ועל כן פנתה לבית המשפט בבקשה למנוע את פיטוריה. בתחילת חודש פברואר, נחתה מהלומה נוספת ויגדורצ'יק כאשר שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבעה כי איגוד ההתעמלות האמנותית אכן יוכל לפטר את ויגדורצ'יק מתפקיד מאמנת נבחרת ישראל. זאת כיוון ש"עובד שפוטר משיקולים זרים – הנטל הראשוני הוא עליו; ויגדורצ'יק לא עמדה בנטל זה". כמו כן, חייב בית הדין את המאמנת הלאומית בתשלום הוצאות המשפט על סך 10,000 שקל.

הדרמה סביב מאמנת נבחרת ישראל לא תמה בכך, ובשבוע שעבר התכנס צוות של שלושה שופטים בבית הדין הארצי לעבודה והורה להחזיר את ויגדורצ'יק לתפקידה כמאמנת נבחרת התעמלות האמנותית של ישראל, עד שתתברר התובענה העיקרית בתיק. בית הדין אף הורה על ביטול הוצאות המשפט בסך 10,000 שקל  שהוטלו עליה אלא שאיגוד ההתעמלות יישא בהוצאות הדיונים. עוד קבעו השופטים: "הטענות לעילת הפיטורים ראויות לליבון מעמיק נוסף. הפגמים שנפלו בהליך הפיטורים, שינוי הנסיבות ומאזן הכוחות הנוטה לטובתה של המבקשת, מצאו כי יש מקום להושיט למבקשת סעד זמני כמבוקש על ידה".

תגובתה של ויגדורצ'יק מגיעה ממחנה אימונים שבו היא שוהה במוסקבה. לדבריה, "מאז מרץ בשנה שעברה לא עזבתי את הנבחרת אפילו  ליום אחד. זה היה הדבר שחשבתי עליו כל בוקר כשקמתי והדבר האחרון שחשבתי עליו כשהלכתי לישון. בשנים האחרונות פונים אלי ממדינות שונות שרוצות  שאאמן את הנבחרות שלהן. למרות כל הקשיים, אני לעולם לא אלך למדינות אחרות. אין לי שום עניין להניף דגל אחר, לעמוד לצלילי הימנון אחר. אני לא רואה בעבודה במדינה אחרת שום אתגר. אני ישראלית, פטריוטית גאה".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר