בעלי העסקים ברחוב המרכבה: "אנחנו על סף פשיטת רגל"

עבודות התשתית במרכבה נמשכות ובעלי העסקים במקום מתלוננים על פגיעה בפרנסתם. העירייה: "אין הנחה בארנונה בעת שיפוצים"

פורסם בתאריך: 13.2.18 11:18

כאשר התחילו עבודות התשתית לפני יותר משנה ברחוב המרכבה  בחולון, בירכו עליהן כל בעלי העסקים. אולם, ככל שנמשכות העבודות, הם טוענים כי פרנסתם נפגעה קשות עקב אי נגישות לעסקים. לדברי בעלי העסקים, הם פנו לעירייה בבקשה להנחה בארנונה בתקופת השיפוצים אך סורבו וכמו כן לא קיבלו, על אף פניות חוזרות ונשנות, צפי למועד סיום עבודות התשתית במקום.

"העבודות ברחוב הפכו לסיוט הכי גדול שלנו. השיפוצים נמשכים כבר מעל שנה והעירייה לא נותנת שום הקלות לבעלי העסקים. יש בינינו אנשים שעומדים על סף פשיטת רגל ולאף אחד בעיריית חולון לא אכפת", אומרים בעלי העסקים ברחוב המרכבה 18.

צפו בדרך הגישה הזמנית אל המרכבה 18:

טליה, תושבת חולון, מכירה את המצוקה מקרוב. אחיה הוא בעל עסק לשטיפת מכוניות ברחוב המרכבה 18. השבוע יצאה בקריאה נרגשת ברשת החברתית ופנתה לתושבי חולון: "אנשים יקרים, אני לא מבקשת תרומה אבל אני מנסה את מזלי כאן לבקש מכם לבוא לשטוף את המכוניות שלכם בעסק שלנו ולתת לאחי את הפרנסה שעליה הוא חלם, את הפרנסה לארבעת הילדים שלו, ולהחזיר לו את הצבע לפנים, את החיוך הנעלם ולהעיף את הדאגה. הוא לקח הלוואות רציניות לעסק הזה, ניסה את מזלו ולצערנו זה לא כל כך עובד והוא בקושי מצליח לשלם שכירות. הוא נכנס לנפילת מתח וזה לא האח שהיה לי. אני מבקשת מכם את העזרה שלכם – לא כסף ולא כלום, רק תבואו לשטוף את המכוניות שלכם אצלו ובבקשה תעזרו לנו ולמשפחה עם ארבעה ילדים להתפרנס בכבוד".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בשיחה עם "השקמה-חולון", מספר אביב, בעל העסק לשטיפת מכוניות: "תמיד התפרנסתי בכבוד. לפני כשנה נקרתה בפני ההזדמנות לפתוח עסק חדש לשטיפת מכוניות, לא היה כסף ברשותי אז לוויתי מבני משפחה וחברים ואז החלו בדיוק בשיפוץ הרחוב. אנו נמצאים במרכבה 18, כאן מרכז השיפוצים ולכן יצא שהכי נדפקנו. שינו את כל הסדרי הכניסה לתחנת הדלק, נכנסים אליה עכשיו מדרך צדדית עוקפת, וכך כמעט אף אחד לא נכנס לעסק כבר חודשיים. אני בקושי חי ואני לא יודע איך אמשיך".

בעל קיוסק סמוך מבקש לציין בנוסף: "כל פעם מבטיחים שהשיפוצים והעבודות יסתיימו בעוד חודש ועוד חודש, אבל זה לא נגמר". במסעדת הפועלים הסמוכה אומרים הבעלים: "עד שמישהו פה לא יעשה משהו קיצוני כמו התאבדות או יחסום את הכביש או ישרוף את עצמו, אף אחד לא יתעורר בעירייה".

עיריית חולון: "החלק הראשון של העבודות יסתיים בחודש הבא"

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ביצוע עבודות התשתית ברחוב המרכבה, שגובלות בעסקים שברחוב המרכבה 18, תואם עם בעלי העסקים כדי למנוע הפרעה בתפקודם. יצוין כי היחסים בין צוות ניהול הפרויקט ובעלי תחנת הדלק הם מצוינים וכל חמשת הסדרי התנועה הזמניים שבוצעו ברחוב הובאו לידיעתם מיד עם אישורם על ידי אגף התנועה העירוני ולפני אישור המשטרה".

לגבי מועד סיום העבודות נמסר בעירייה "כי השלב הראשון של עבודות התשתית ברחוב המרכבה בחזית תחנת הדלק יסתיים עד סוף חודש מרץ 2018 עם הפעלת רמזור זמני בצומת הרחובות המרכבה  – יציאה לכביש 44. השלב השני של הפרויקט בכללותו וחיבור רחוב המרכבה לכביש 44, לרבות הפעלת רמזור קבוע במקום הרמזור הזמני, יסתיים כשנה לאחר מכן. עם קבלת ההיתר לביצוע התחברות בכביש 44 מטעם נתיבי ישראל, תעשה העירייה מאמצים ביחד עם הקבלן 'סולל בונה' לצמצם את לוחות הזמנים ולסיים את הפרויקט עד סוף השנה הזאת".

בעניין הנחה בארנונה לעסקים בתקופת העבודות, ציינו בעירייה כי "לא ניתן להעניק הנחה בארנונה בשל שיפוצים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר