צילום: רונן אקרמן

בתיכון תוקפים את הקורבן לניצול מיני חן אהרוני: עושה לנו שיימינג

קשה להאמין: המתמודד הבולט ב"הכוכב הבא" חשף בגילוי לב כי היה קורבן לניצול מיני בתיכון. אלא שמורים, תלמידים וגם יו"ר הנהגת ההורים מעדיפים לתקוף את אהרוני ולהאשימו בניסיון לגרוף פרסום

פורסם בתאריך: 13.2.18 20:04

בסוף השבוע סיפר חן אהרוני, המתמודד שהגיע לגמר התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", על המפגש המיני עם המורה שלימדה אותו בתיכון, כשהיה בן 15. "החלטתי להיחשף אחרי שראיתי ידיעה על מורה שנחשד במעשים מגונים בילדות בנות שבע. כל הזמן מדברים בחדשות על מורים והטרדות. גם בהקשר של המורה הזו אני לא הייתי היחיד, זה קרה גם לחברים שלי. זה קורה מלא. חשוב לי לספר את הסיפור כדי שיבינו שגם לגברים זה קורה. אם אתה גבר ונפגעת, יש נטייה לזלזל בך, לחשוב שאתה בכלל לא יכול להיפגע. אבל גם גברים מוטרדים מינית ולא כל מה שנראה בסדר הוא בסדר. קיבלתי המון סיפורים דומים אחרי שנחשפתי, הרבה תמיכה", סיפר אהרוני בראיון שפורסם
ב-MAKO כחצי שנה לאחר שחשף בפוסט בדף הפייסבוק שלו כי עבר כתלמיד ניצול מיני מצד המורה בתיכון בחולון שבו למד.

אהרוני, בן 27, עדיין מגורר בחולון, נחשף בזמן שהוא מתמודד בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא". הדברים שאמר היו כנים ומטלטלים והגיעו גם למסדרונות התיכון שבו למד. אלא שבתיכון היה גם מי שהאשים ואף תקף את אהרוני עצמו. "חן הוא ממש לא ילד תמים כמו שעושים אותו", אומרת אחת המורות הוותיקות בבית הספר שבו למד. "כנער הוא היה תלמיד שחצן שחושב שהכל מגיע לו. יכול להיות שהיה בינו לבין המורה המדוברת משהו, אבל קשה לי להאמין שזה היה מגע מיני, חן היה ילד יפה שידע להשתמש במראה שלו ואולי היו ביניהם נגיעות. הוא היה תלמיד לא קל, מאוד נהנה מהמחמאות על השירה שלו, אבל ניצל את זה לאורך כל הדרך".

הדברים של אותה המורה מקוממים במיוחד, והיא אף מאשימה את אהרוני בכך שביקש לקבל פרסום באמצעות חשיפת הניצול המיני: "חן ממש לא הקורבן כמו שהוא מנסה לצייר את זה, ולדעתי התזמון של הפרסום הזה עכשיו נועד לקדם אותו דרך איזה רכילות עסיסית. פתאום מורה אחת נתנה לו יחס מועדף והוא אולי פירש את זה כמו שהוא רצה וכמו שזה נראה לו".

את מבינה שאת בעצם מאשימה אותו.
"אני לא מאשימה אף אחד, אני חושבת שלאור ההכרות איתו בתקופת התיכון הוא אולי ראה והרגיש דברים אחרת ואיבד פרופורציות לא כל מחמאה היא אקט מיני".

דיברתם על הנושא בבית הספר?
"בוודאי, הוא הכתים את כל המורות, המורה המדוברת כבר מזמן לא מלמדת בבית הספר אבל הדרך שבה הוא הציג את זה הפכה לשיחת היום. אתמול (שני_ד"ט, י"ל) עשינו על זה דיון ספונטני למשך כמה דקות עם תלמידי כיתה י' ואחת התלמידות תהתה בקול אם למורה אסור להתאהב בתלמיד. זה רק מוכיח שהתלמידים איבדו את הפרופורציות. אני לא אומרת שזה לא קורה גם היום, ואולי פה ושם יש תלמידים שמקבלים יחס מועדף בבית הספר, אבל אנחנו לא תלמה ילין וזה לא קורה בבית הספר על בסיס קבוע אם בכלל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אותה המורה אינה היחידה שבוחרת לתקוף דווקא את הקורבן. מורה ותיקה נוספת מבית הספר סיפרה ל"השקמה חולון": "אני תמיד ידעתי בליבי שיש משהו עם הילד הזה. הוא לא היה מהמצטיינים אבל בחיי חברה היה אפשר לתת לו מאה. הוא פלירטט עם כל מה שזז. המורה המדוברת כנראה הייתה במשבר וכנראה דבר הוביל לדבר. באופן אישי אני לא חושבת שיש לו במה להתפאר, הוא מבזה את שם בית הספר וכואב לי שהילד רוצה להתפרסם על חשבוננו. זה ממש דוחה בעיניי. אני לא מאחלת לו בהצלחה בהתמודדות ב'כוכב הבא', מה שהוא עשה לבית הספר זה פשוט בושה".

"כשקראתי את הכתבה נורא הזדעזעתי לא חשבתי שזה יכול לקרות כאן בבית הספר אולי אני מיושנת, אבל כשקראתי לא האמנתי שזה קרה כאן אצלנו. לדעתי זה לא תקין ולא מוסרי שתלמיד יקיים יחסים עם מורה, היכן הכבוד והיכן מעמד המורה? לאן התדרדרנו? אני נורא מתביישת", אמרה מורה אחרת.

מורה נוספת סיפרה ל"השקמה חולון": "האמת היא שלא הופתעתי, חן הוא בחור שרמנטי ותמיד היה שולח מבטים לכולם אני וחברותיי תמיד חשדנו במערכת היחסים שלהם היה אפשר לראות לפי המבטים ומלבד זה היו כל הזמן לחשושים. אני תמיד אמרתי: 'אין עשן בלי אש'".

התגובות מפתיעות גם בקרב התלמידות והתלמידים, שנעים בין אדישות למקרה החמור שחשף אהרוני לבין האשמתו. תלמידה מבית הספר אמרה ל"השקמה חולון": "זה הפך לשיחת היום בבית הספר בפעם הראשונה שזה עלה, עכשיו אף אחד כבר לא ממש מתרגש מזה. בימים האחרונים כשהנושא שוב עלה היו בכיתות שיחות עם המורות שרצו לדבר על זה, אבל זה לא הפך את הנושא למשהו חשוב, או מהותי, הוא סיפר על החוויה שלו, קראנו ולא התרגשנו, שיהיה לו בהצלחה".

תלמידה נוספת אמרה: "חן הוא איש מגעיל שניצל חולשה של אישה במצוקה וגרוע מכך הוא דואג להכפיש אותה ואת בית הספר בו הוא למד. בתחילה האמנתי שהמורה היא זו שהטרידה אותו שהתברר לי ההפך, שהוא היה היוזם, הזדעזעתי. יכול להיות שהייתה לו תוכנית עבודה כיצד להתפרסם כבר מגיל צעיר. אם לסכם את חן אהרוני: אתה בושה ואני מתביישת שלמדת בבית הספר שלי".

ומה אומר יו"ר מועצת התלמידים? "לא היו שיחות יזומות איתנו. המורים שכן ניהלו שיחות עם התלמידים נמנעו מלתת את דעתם בנושא והם היו בעיקר בהלם מהעניין, התלמידים עסקו בניחושים כדי להבין במי מדובר, אבל עד עכשיו אף אחד לא ממש יודע מי המורה הזו ומה באמת קרה שם".

האשמת הקורבן לא פסחה גם על ההורים. בתגובה לפניית "השקמה חולון", אומר יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר כי "האירועים אינם מקובלים עלינו. האירוע מצד אשת החינוך פסול ואינו אתי ואף גובל בעברה פלילית יחד עם זאת אין אנו מקבלים הכתמה של ציבור שלם או הכתמת שם בית הספר. מה שהוא עשה בתור נער הוא פסול וכעת שהוא משתמש במעשה שלו כדי להישאר בתודעה הציבורית, זה בדיוק כמו שהשרוף ניסה להישאר בתודעה. מה שהוא עושה זה פסול, הוא מכתים ציבור שלם של מורים וזה דבר מכוער שלא יעשה. אנו מתנערים ממנו וממעשיו".

 

 

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. רונאל

    נו באמת המורה מסכנה? הרי חן אהרוני היה קטין ומזעזע לקרוא שמצדדים במורה…אויש מסכנה…היא שצריכה להיות המבוגר האחראי ואם היא במצוקה שתמצא מקצוע שלא מערב גברברים צעירים שתרצה או לא עדיין קטינים! הטיימינג זה מה שמשנה? שהוא דורש תשומי זה משנה? מהות העניין היא שאסור בתכלית האיסור לבגיר לקיים מערכת יחסים בעלת אופי מיני עם קטין, לגבי היוזמה לכך, זה משנה? אם היה מבקש ממנה להתאבד גם הייתה מתאבדת? מה קשור הלו? ומשרד החינוך איפה הוא? הייתה מע יחסים מינית בין מורה בגירה לתלמיד קטין, קרה בעוד כמה בתי ספר לא מדליק לכם נורה אדומה? מקווה לפחות בשביל בנט שהיא לימדה אותו את התנך ובמיוחד על רחב הזונה….

  2. יעל

    תתביישו!!! חן לא ביזה ובייש אתכם (כאילו, מה הקשר? סיפר על מקרה מסוים. הטרדות הרי יש בכל מקום), אתם מביישים את עצמכם!

    לא משנה איזה תלמיד חן היה ואם היחסים היו בהסכמה- יש כאן אחריות מוסרית ופלילית על המורה!

    אני מתביישת שיש מוסד כזה שככה מגיב. מקווה שמשרד החינוך ידע על זה ויעשה משהו בעניין.

  3. לאה

    בושה וחרפה מצד מורות בית הספר להאשים ילד בן 15! לא ייאמן פשוט לקרוא את התייחסות בית הספר לפרשה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר