השלישייה שלא נפרדת: מ"אורט" חולון ועד הקצונה בחיל האוויר

הם למדו יחד מכיתה ז' ועד כיתה י"ב, המשיכו ללימודי תואר ולאחרונה גם סיימו ביחד את קורס הקצינים היוקרתי של חיל האוויר. החברים מחולון שלא נפרדים לרגע

פורסם בתאריך: 17.2.18 12:30

סגן ליעד דוניצה, סגן עודד כץ וסגן לורן צ'פלנוב כבר שנים צועדים יחד מבית הספר ועד הקצונה. באחרונה הם סיימו יחד את קורס הקצינים היוקרתי של חיל האוויר ושובצו בתפקידים משמעותיים בחיל. "מגיל צעיר אנחנו ביחד ואת הכול עושים ביחד", הם מספרים, "מבילויים ועד למידה למבחנים. אנחנו אומנם לא אחים במובן הפיזי, אבל בנפש אנחנו חברים לחיים. סוד הקסם שלנו הוא החיבור בנפש והוויתור על האגו".

סגן ליעד דוניצה, בן 21 מחולון, למד בבית הספר "אורט" בכיתת מופ"ת, שם הגביר את מקצועות הפיזיקה, מתמטיקה, אנגלית‏ ומדעי ההנדסה. כבר בכיתה י"א החל את לימודיו הגבוהים במכון הטכנולוגי ובסיומם התגייס להיות קצין תחקור בבסיס רמון. "אחת ההרצאות המשמעותיות ביותר שעברנו הייתה לדעתי הרצאתה של מרים פרץ, ששכלה את שני בניה. למרות הכאב הרב, היא מעוררת מוטיבציה והשראה בשל תפישת עולמה. הייתי אז רק בתחילת תהליך הקצונה והרצאה זו חיזקה עבורי נקודות שכל מפקד חייב לשים לו לדגל; חשיבות החינוך וערבות הדדית", הוא מספר על חוויה משמעותית במיוחד מקורס הקצינים.

סגן עודד כץ, בן 21 מחולון, למד בבית הספר "אורט" בכיתת מופ"ת ועשה תואר בחשמל ואלקטרוניקה במשך ארבע שנים, אותו החל בכיתה י"א. בסיומו, התגייס כעתודאי ליא"א (יחידת אחזקה אווירית) כקצין פיתוח ואלקטרוניקה בבסיס תל נוף בחיל האוויר. כץ זוכר במיוחד את הביקור בטייסת חצרים במהלך קורס הקצינים. "ההשלמה שלנו עומדת ביחד כקבוצה ורואים שמונה מטוסי רעם יוצאים אחד אחרי השני לטיסה. הרגשנו את העוצמה הגדולה של חיל האוויר", הוא מספר.

עודד כץ ואחיו משה

גם סגן לורן צ'פלנוב, בן 22 מבאר יעקב, למד ב"אורט" חולון בכיתת מופ"ת. כבר בכיתה י"א החל את לימודיו לתואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. לאחר סיום לימודיו, התגייס כעתודאי למדור תחקור בחיל האוויר. צ'פלנוב הוא הבן היחיד שנולד בארץ וכל משפחתו התגוררה וגדלה במשך מרבית חייה בברית המועצות. "סיום קורס הקצינים ושירותי הצבאי גורמים לי ולמשפחתי התרגשות וגאווה רבה", הוא מספר, "קורס הקצינים הוכיח לי יותר עד כמה חשובה החברות והקשר בין שלושתנו, הן בקורס והן בחיים בכלל. אנחנו תמיד שם אחד בשביל השני, ברגעים הקשים יותר או פחות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר