34 מיליון שקל הושקעו בקו הביוב החדש. היכן יעבור? צפו בעבודות

תאגיד מי שיקמה לקראת סיום עבודות החלפת קו ביוב מאסף ראשי באורך 3 ק"מ. מתי הוא יתחיל לפעול ואת מי הוא ישרת?

פורסם בתאריך: 19.2.18 09:11

תאגיד מי שיקמה ממשיך בשדרוג תשתיות המים והביוב בחולון ובאזור. בימים אלה נמצא התאגיד בסיומו של פרויקט תשתיות גדול שבו הוחלף קו הביוב המאסף ראשי מרחוב המרכבה בחולון, חוצה את כביש 44, חוצה את אזור ומגיע עד לכביש מספר 1. עלות הפרויקט כ-34 מיליון שקל.

במהלך שלוש השנים האחרונות תאגיד מי שיקמה פעל להחלפת קו הביוב הראשי העובר ברחוב המרכבה ואוסף את הביוב המגיע מאזור התעשיה, קריית שרת וימית 2000. אורך הקו החדש כשלושה ק"מ והוא ממשיך וחוצה את כביש 44 לתוך אזור ואוסף את הביוב במקום עד לכביש מספר 1.

צפו בדחיקת קו מאסף חולון-אזור:

הצורך בביצוע העבודות התעורר בשל מצבם הרעוע של הצינורות הישנים, ובשל הצורך להתאים את מערכת הביוב לצפי הגידול באוכלוסיה ובעסקים באזורי התעשיה הן בחולון והן באזור. כמו כן, הקו נותן מענה לשכונות חדשות שעתידות לקום. שדרוג המערכת ימנע גם בעיות של סתימות ופרצי ביוב אשר פוגמות באיכות חייהם של התושבים ובעלי העסקים לאורך הקו.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

קו הביוב החדש מתחיל מרחוב המשביר בחולון ומסתיים ביציאה מאזור על גבול כביש מספר 1, שם הוא מתחבר לקו הביוב של השפד"ן. בחלקו הוא מחליף קו קיים ובחלקו הנותר מונח קו חדש בקוטר של 80 ס"מ ובעומקים משתנים עד לתשעה מטרים.

כדי למנוע ככל שניתן להפרעה למרקם החיים של התושבים ובעלי העסקים במקום ועקב ריבוי הטכנולוגיות לביצוע, הפרויקט חולק למספר מקטעים בהתאם לתוואי ולתנאי השטח: המקטע הראשון בוצע מרחוב המרכבה פינת המשביר לאורך רחוב המרכבה ועד לכביש 44 וכן בצד הצפון-מערבי של אזור, לאורך כביש מספר 1, עד לנקודת החיבור לקו של השפד"ן. העבודה במקום בוצעה בטכנולוגיה של הנחת צנרת תת קרקעית בשיטת חפירה קונבנציונלית.

המקטעים  השני והשלישי בוצעו במרכז אזור ולאורך תוואי הוואדי, כאשר העבודה במקום בוצעה בשתי טכנולוגיות. האחת, על ידי דחיקה של צנרת תת קרקעית ללא חפירה בכביש, והשנייה בשיטה של הנחת צנרת הביוב מתחת למובל ניקוז על ידי חפירה לאורך התוואי והשבת המצב לקדמותו, כולל טיפול ושיקום הנוף הסביבתי הקיים לאורך הוואדי.

המקטע הרביעי – חיבור בין הקו העובר ברחוב המרכבה לקו שמעבר לכביש 44 – בוצע על ידי חצייה תת קרקעית מתחת לכביש בטכנולוגיית הדחיקה.

אריק מולה, מנכ"ל התאגיד ציין: "אנו נמצאים בשלבים אחרונים של פרויקט הנחת קו ביוב מאסף ראשי מרחוב המרכבה ועד כביש מס' 1. הנחת קו המאסף היא חלק מתכנית עבודה של התאגיד לחידוש ושיקום התשתיות בחולון ובאזור. קו זה הוא דוגמה טובה מאוד להיערכות התאגיד לגידול אזור התעשיה בחולון ולהיערכות לתכניות הבנייה העתידיות, ביניהן תכניות פינוי-בינוי בחולון ובאזור. קו זה יפחית את התקלות והפיצוצים בצנרת הביוב וישפר משמעותית את איכות חייהם של התושבים והעסקים במקום. הקו החדש אמור להיכנס לעבודה ולהחליף את הקו הקיים עד חודש מאי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר