חוגגים פורים בטוח: ככה תעברו את החג עם חיוך ובשלום

תחפושות עלולות להיות מסוכנות וגם לא מעט אביזרי פורים, אז כדי שרק נשמח ונחזור הביתה בשלום, הנה הנחיות הבטיחות של מד"א לחג

פורסם בתאריך: 27.2.18 13:12

בזמן הכנת תחפושות ביתיות יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים. צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק הם דוגמה לחומרים דליקים, העלולים לסכן את המתחפש באמצעותם.

יש להקפיד לרכוש תחפושות שעליהן מופיע התווית המעידה על עמידות באש. בנוסף, יש לוודא כי לתחפושת מחוברת תווית המעידה כי התחפושת עשויה מחומרים חסיני אש.

יש להקפיד שהתחפושת תאפשר ניידות ושתהיה נוחה. יש לוודא כי היא אינה לוחצת על הגוף וכי ניתן לנוע בה בחופשיות, ללא חשש של הסתבכות, נפילה, מעידה ועוד. ככלל, יש להעדיף תחפושת צמודה לגוף ולא תחפושת נפוחה, עם שובל כלשהו.

בתחפושת לפעוטות יש להקפיד שהיא אינה כוללת אביזרים קטנים אשר עלולים להיתלש ולהגיע לפיהם של הקטנים.

יש לוודא כי משתמשים אך ורק באיפור לחג הפורים המאושר על ידי משרד הבריאות.

יש להימנע משימוש במסכות ללא פתחי אוורור נאותים, העלולות לגרום לחנק ואף לאיבוד הכרה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

יש להימנע משימוש במסכות ללא פתחי אוורור נאותים, העלולות לגרום לחנק ואף לאיבוד הכרה.

כל סוגי הנפצים אסורים באופן מוחלט לשימוש. נפצי רקטות, זיקוקים גדולים ונפצי "נחש נפץ" מסתובב עלולים לגרום לכוויות קשות, לפגיעות בעיניים ואף לקטיעת איברים.

במשלוח מנות המיועד לילדים עד גיל 5 שנים, אין לשים מאכלים העלולים לגרום להם לחנק, ביניהם: סוכריות, מסטיקים עגולים, אוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים ומומלץ שלא יהיו צעצועים מיניאטוריים וזאת כדי למנוע סכנה של שאיפה לריאות וחנק. מומלץ גם לעטוף את הצעצוע לפני ששמים אותו במשלוח מנות על מנת שלא שיבוא במגע עם דברי מזון.

במקרה של התלקחות, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, לכבות את האש בכמות גדולה של מים, או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות יש לקרר באמצעות מים פושרים וזורמים בלבד.

במקרה של חדירת ספרי שלג לעיניים יש לשטוף בהרבה מים ולא לשפשף. במקרה של פגיעה בשמיעה יש לפנות לרופא מטפל.

במקרה של אלרגיה יש להסיר את האיפור (החומר הזר). במידה שמתפתחת רגישות מוגברת המאופיינת בקשיי נשימה, גרד או נפיחת, יש להושיב את הנפגע ולחייג למד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית מד"א שלי.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר