מצוקת חניה. חונים על מדרכות

תושבים מחולון יזמו עצומה במחאה על מצוקת החניה

בעצומה דורשים התושבים מהעירייה טיפול הולם במצוקת החניה המתפתחת באזורים רבים בעיר. העירייה: "מדובר בבעיה ארצית"

פורסם בתאריך: 28.2.18 10:54

קבוצת תושבים בחולון יצאה לאחרונה בעצומה במחאה נגד מצוקת החניה בעיר. "לא עוד בניית שכונות רחובות ובתים חדשים על חשבון החניה שלנו. אנו דורשים טיפול הולם במצוקת החניה המתפתחת באזורים רבים בחולון", כותבים בעצומה שהפיצו הפעילים החברתיים בעיר ודורשים מהעירייה למצוא פתרון למצוקת החניה.

"אנו חוזרים מהעבודה ומוצאים את עצמנו מסתובבים שעות בחיפוש אחרי חניה, נמנעים מלצאת עם הרכב לחדר כושר או למסעדה ומעדיפים להישאר בבית כי איננו יודעים אם תימצא חניה כאשר נחזור. זה הזמן להגיד די לסדר העדיפויות שהעירייה בראשותו של מר מוטי ששון הגדירה לעצמה. בזמן שהעירייה עסוקה בלבנות שכונות רחובות ובניינים חדשים ומגדילה עוד יותר את צפיפות האוכלוסין בעיר, מוצאים את עצמם התושבים הוותיקים ללא חניות וללא חניונים מוסדרים, זהו הזמן שבו אנו חייבים להגיד די, עכשיו זה הזמן לפעול למען איכות החיים שלנו".

יוזמי העצומה קוראים לתושבי העיר: "חיתמו על העצומה, אנו דורשים טיפול הולם במצוקת החניה המתפתחת באזורים רבים בחולון".

דוד, אחד הפעילים, מספר על הסיבות שהניעו אותו ליזום העצומה: "עברתי לחולון לפני מספר שנים, לשכונת אגרובנק שהיתה ידועה בבנייה הנמוכה שלה ובאופיה השקט, אבל אני מגלה שכל יום נבנה פרויקט חדש כאן בשכונה ועם השיפוצים שעשו הקטינו לנו את החניות. כך יוצא שכל יום אני חוזר בשעות הערב ומבלה חצי שעה במציאת חניה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

יוסי, פעיל נוסף שגר בשכונת קריית שרת: "אני גר ברחוב קרן היסוד. השיפוצים ברחוב אמורים היו להסתיים לאחר שנה של סבל. כעת נודע שימשיכו עוד ולנו אין היכן לחנות. אפשר היה לפני זה להכין מגרשי חניה הולמים לתושבים".

אלון משה, סוכן נדל"ן ברי/מקס אבניו חולון-בת ים, מציין: "בשנתיים האחרונות, נושא החניה הפך להיות שיקול מרכזי ברכישת דירה – זו הפכה להיות דרישה בעדיפות עליונה. יש שכונות שמצוקת החניה בהן היא קשה מאוד: שכונת אגרובנק, שכונת בן גוריון, קריית רבין, מרכז העיר, אזורים מסוימים בקרית שרת ועוד. המצב ילך ויחמיר עם בניית המגדלים, פרויקטים נוספים של פינוי ובינוי ותמ"א כמו בשכונת קריית שרת למשל".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בבעיה כלל ארצית ולא מקומית לעיר מסוימת או לרחוב מסוים. לא ניתן להגביל רכישת כלי רכב על ידי אזרחים פרטיים ואין אפשרות להקצות חניות לכל כלי רכב. למשפחות רבות יש כיום 3-2 כלי רכב ולעניין זה משנה חשיבות בשכונות הוותיקות, שלרוב הבניינים שבתחומן אין חניות כלל בשטח הבניין ולא ניתן ליצור חניות ברחובות יש מאין. בכל מקום שבו ניתן לשפר ולהוסיף חניות, העירייה עושה זאת".

עוד ציינו בעירייה: "לאור הבעיה הארצית כאמור, נתגבשה תכנית ממשלתית לצמצום מספר כלי הרכב על ידי שינוי תקן החניה יחד עם עידוד כלי תחבורה חלופיים כגון: עידוד השימוש בתחבורה ציבורית (יצירת נתצ"ים, פרויקט 'מעיר לעיר', בניית מסלולי הרכבת הקלה וכו'), סלילת שבילי אופניים ועוד. באזור המרכז, אין קרקע ציבורית פנויה לצורך בניית בניין לחניית כלי רכב בלבד או להסדרת חניון ציבורי. הקצאות של מקומות חניה בפרויקטי בנייה חדשים ובפרויקטי תמ"א 38 מתבצעות על פי החוק ובהתאם למדיניות תקן חניה ארצי. בנוסף, אגף התנועה העירוני, בסיוע יועצים חיצוניים, מבצע בדיקות צורך בהסדרת חניונים תת קרקעיים ומקדם תכנית אב לחניונים ציבוריים, בודק אפשרות קביעת אזורי חניה בתשלום ואזורי חניה לפי תו תושב. בסיום הבדיקה יועברו המלצות להנהלת העיר".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליה

    מצוקת החניה במרכז העיר ממש חמורה וחצי שעה של חיפוש חניה זה מצב טוב מוטי אסון מסתתר מאחורי המשפט שהמצוקה בכל הערים אבל מחלק חניות חופשי למשל ברח שפרינצק 4 הוצב לפני כחודשיים שלט חניה לנכה החניה ריקה כל היום וכל הלילה ואף אחד לא בודק ולמוטי אסון אני אומרת תיקח דוגמא גם בדברים הטובים מכל הערים ותדאג לחניונים מוסדרים לא ראיתי בסיבוביי אחרי חניה ולו חניון אחד למעט של הקאנטרי וגם שם עמוס

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר