הרב גור אריה מימין והרב יוסף משמאל

כיצד חזר הרב שפרש בצו בית משפט לעבוד בעיריית חולון?

כיצד חזר הרב הראשי לשעבר של חולון, הרב אברהם יוסף, לשמש כמעין יועץ במחלקה התורנית בעיר?

פורסם בתאריך: 4.3.18 09:38

הרב הראשי לשעבר של חולון, הרב אברהם יוסף, התחייב בבית המשפט לא להתמודד על תפקידים ציבוריים בשבע השנים הקרובות, אך עם זאת, התקשורת החרדית עדיין מכירה בו כרבה הראשי של חולון, ואף במחלקה התורנית של עיריית חולון לא ממהרים לתת לו ללכת. בימים אלה תוארו של הרב הוא מָרָא דְאַתְרָא (מעין יועץ רבני).

בסוף חודש אוקטובר 2017 התפטר מתפקידו כרב הראשי של חולון הרב אברהם יוסף לאחר הסכם עם הפרקליטות, לפיו ישלם קנס בסכום של 75,000 שקל ולא יתמודד על תפקידים ציבוריים בשבע השנים הקרובות. ההסכם הושג לאחר שהרב הואשם בכך שקידם את עסק הבד"ץ המשפחתי בעת ששימש כרב הראשי של חולון ודאג להדוף בדרך כשרויות מתחרות. בתפקיד הרב הראשי של חולון נשאר הרב האשכנזי אליהו יוחנן גור אריה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

עם זאת, ניכר כי לא התקשורת החרדית ולא המחלקה התורנית של עיריית חולון מכירות בפרישתו. בחודש פברואר 2018, עדיין ניתן לראות את התואר "רבה הראשי של חולון" מתנוסס לצד שמו של הרב אברהם יוסף באתר "מורשת" בפינת "שאל את הרב", ברדיו קול חי, ואף באתר "כיכר השבת".

העניין המפתיע ביותר הוא הימצאות שמו של הרב אברהם יוסף במזכר שהוציאה המחלקה התורנית של העיר בראש חיים זברלו, סגן ראש העיר. במזכר מופיע הרב בתואר "מרא דאתרא" – מדובר בתפקיד ששימש רבני קהילות בגולה. בישראל, התפקיד מתייחס לרב המייעץ בתוחמים שונים בהם חינוך, כלכלה וכו'. תפקיד זה אינו תפקיד של רב ראשי, שכן יכולה להיות ביקורת על ה"מרא דאתרא" על ידי הזמנתו לדין תורה אצל מי שגדול ממנו, אולם סמכותו של ה"מרא דאתרא" נובעת מזה שהציבור מינה אותו. כלומר, נראה שהרב יוסף עדיין משמש בתפקיד ציבורי מטעם המחלקה לתרבות תורנית בחולון, בראשות חיים זברלו, סגן ראש העיר.

הרב חיים זברלו, סגן ראש עיריית חולון, מסר בתגובה: "הרב לא משמש רב מבחינת רבנות, כפי שהיה מועסק בתור הרב הראשי. התפקיד שהוא נושא בו עכשיו הוא לא תפקיד ציבורי, אלא תפקיד של גדול תורה, יש לו הרבה תורה. הוא לא מקבל שכר. אנחנו עושים לו כבוד כבעל תורה. הוא לא עובד במשרה ציבורית, אבל הציבור בוחר בו מבחינה רוחנית, מרוב שיש לו תורה. זה לא שייך למשכורת או לכסף. אנחנו בסך הכל נותנים כבוד לאדם שגדול בתורה".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר